Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag också gjort inhopp som #sbkhjältinna med funktionärsarbete på klubbens skyddstävling. 5 timmar i ihållande regn och ca 5+ som skytt på budföring + plats samt skrivare på lydnad och skydd, det var fan inte mysigt :D!

Tur att det är kul, folket är roliga och att jag klätt mig bra så jag frös inte nått (förutom händerna då jag glömt vantar) och var torr tack vare bra regnkläder :up:.

Extra gött också att få meddelande att maken varit ute och cyklat 4 km/intervalltränat aussiesarna i spöregnet, så jag slapp ta mig ut igen nu när jag kom hem :love: . Bara att slänga på sig myskläder och lägga sig i soffan under filt :up:!

Lite trångt i köket...
22552303_10155202867803666_4121442371757054292_n.jpg

Jag höll mej också torr tack vare bra regnkläder trots att jag varit ute i mer eller mindre i 8timmar idag.
Var bara hemma och vände efter timmarna på klubben för att ge mej ut med egna hundarna i skogen innan det blev mörkt. 1,5timmars promenad får räcka för dom idag, mer orkar inte den här #sbkhjältinnan ( Tack @Miao , den kommer användas :up:)

Hahaha älskar hashtaggen @Miao :D Jag var mindre torr då jag upptäckte ett stort hål i mina gummistövlar. Anledning nog att börja shoppa min drömstövel, gula Hunter? :angel:
Så klart du ska köp dom stövlarna! Har ett par svarta hunters som jag köpte (äh hum fick :p) för 6 år sen och de är lika bra idag. Har även ”sockor” till dom från hunters som är supersköna att ha på när det är kallt.

Här har optimisterna fixat i valprummet :D (Hoppas vi inte jixade det nu :nailbiting:)
Vi har förvarat lite byggmattrial där sen sist. Har även tagit in de två fotöljerna som vi förhoppningsvis ska häcka i runt jul. Vi har dem på altanen under sommaren. Sambon monterar in nytt element, jag har dammat och skurat, ny mysbelysning är uppsatt och en ihopfällbar gästsäng är inhandlad inför valpningsvakan :)

En hylla ska upp också så vi får upp sambons priser och pokaler från olika hundtävlingar. De ligger i lådor i källaren sen ett par år. De är inte så snygga att se på, lite för pråliga för min smak. Men i valprummet passar de bra :)

Här har optimisterna fixat i valprummet :D (Hoppas vi inte jixade det nu :nailbiting:)
Vi har förvarat lite byggmattrial där sen sist. Har även tagit in de två fotöljerna som vi förhoppningsvis ska häcka i runt jul. Vi har dem på altanen under sommaren. Sambon monterar in nytt element, jag har dammat och skurat, ny mysbelysning är uppsatt och en ihopfällbar gästsäng är inhandlad inför valpningsvakan :)

En hylla ska upp också så vi får upp sambons priser och pokaler från olika hundtävlingar. De ligger i lådor i källaren sen ett par år. De är inte så snygga att se på, lite för pråliga för min smak. Men i valprummet passar de bra :)
Jag har 4 flyttlådor fulla i magasinet med div pokaler mm,näms inte kasta dom.

Jag är så trött. Somnade typ halv tio igår. Sov tills sju. Nu har jag varit ute på en relativt kort skogspromenad, bara 45 minuter. Benji såg ett rådjur som han skällde på. När det rörde på sig ville han springa därifrån. Fegis :rofl: Tinja verkade inte fatta vad han var så upprörd över.

Måste försöka ha lite disciplin och göra klart resten av rapporterna idag.

Labben har slickat på sina leder senaste tiden. Kan vara en slump att det är just där, men vågar inte chansa. En ortoped jag jobbade med i helgen fick känna igenom hans leder igår. Viss reaktion i några tåleder och lite ovilja böja ihop höger armbåge :down:.
Vi avvaktar lite, ska försöka hålla koll på hur han belastar på olika underlag och fortsätter det blir det nog röntgen.
Ska sätta in omega-3 också, glukosamin får han redan.

Labben har slickat på sina leder senaste tiden. Kan vara en slump att det är just där, men vågar inte chansa. En ortoped jag jobbade med i helgen fick känna igenom hans leder igår. Viss reaktion i några tåleder och lite ovilja böja ihop höger armbåge :down:.
Vi avvaktar lite, ska försöka hålla koll på hur han belastar på olika underlag och fortsätter det blir det nog röntgen.
Ska sätta in omega-3 också, glukosamin får han redan.
Hur känns hans bicepsmuskler?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 592
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar