Föräldrar till barn som rider

Jo precis jag är med på hur du tänker! Oavsett så tror jag inte vår häst blir aktuell att ta med första året iom hans ålder så jag har ju kanske ett år till på mig att bearbeta sonen 😅 Och hitta något lämpligt substitut under tiden.

Medryttaren och sonen träffades för övrigt första gången för någon vecka sedan. Då blev sonen så blyg att han gömde sig i en buske, jag kunde verkligen inte hitta honom, men medryttaren hade tydligen sett honom skutta in där och när han blev upptäckt sträckte han försiktigt upp armen och vinkade lite 😆
Jag tänker också att det verkar vara ett gyllene tillfälle för ponnyn att bli utbildad av en person den trivs ihop med. Du har ju inte bara ansvar för din son, utan även för din unga ponny. Det absolut bästa och snällaste man kan göra för sin unga häst är att se till att den blir ordentligt utbildad, det ökar ju chanserna för ett fint hästliv, om något händer som gör att han inte kan vara kvar i er familj hela livet.

Så, jag förstår att det inte är lätt, och att det är svårt för din son att förstå/acceptera, men jag tycker det låter som en jättebra plan för ponnyn :)
 
IMG_9250.jpeg


Slänger in bilden i denna tråden fastän jag redan postat den i 21ornas tråd 😜 Men idag red sonen lektion för en kompis till oss som tränar och tävlar WE så vi hade lite olika ”hinder” eller moment som W och Kaj fick testa på. Och båda skötte det så himla bra! Skrittade fram Kaj för hand och han var lite all over the place så jag kände först att detta kan gå lite hur som helst men så fort sonen suttit upp fattade Kaj att det var buissness. Red lite slalom, i en ”tunnel”’mellan bommar och genom en grind som dom skulle öppna och stänga 💪
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 162
Senast: Ananazen
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 485
Senast: Mirre
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 185
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 116
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp