Jag tänker också att det verkar vara ett gyllene tillfälle för ponnyn att bli utbildad av en person den trivs ihop med. Du har ju inte bara ansvar för din son, utan även för din unga ponny. Det absolut bästa och snällaste man kan göra för sin unga häst är att se till att den blir ordentligt utbildad, det ökar ju chanserna för ett fint hästliv, om något händer som gör att han inte kan vara kvar i er familj hela livet.Jo precis jag är med på hur du tänker! Oavsett så tror jag inte vår häst blir aktuell att ta med första året iom hans ålder så jag har ju kanske ett år till på mig att bearbeta sonen Och hitta något lämpligt substitut under tiden.
Medryttaren och sonen träffades för övrigt första gången för någon vecka sedan. Då blev sonen så blyg att han gömde sig i en buske, jag kunde verkligen inte hitta honom, men medryttaren hade tydligen sett honom skutta in där och när han blev upptäckt sträckte han försiktigt upp armen och vinkade lite
Så, jag förstår att det inte är lätt, och att det är svårt för din son att förstå/acceptera, men jag tycker det låter som en jättebra plan för ponnyn