Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad rolig att det går så bra för er.Det börjar släppa nu för lillasyster som är lite försiktig i ridningen. Hon älskar att åka häst i naturen när jag leder och hon håller i sadel. Har fram tills nu inte visat något intresse för nån annan typ av ridning. Hon har börjat trava lite nu sista gångerna och verkar tycka det är mer kul är läskigt. Idag ville hon för första gången rida helt själv och faktiskt hålla ordentligt i tyglarna en stund på slutet. Hon var så stolt och glad efter dagens ridtur och jag med!
Hur går det för er andra ponnyföräldrar och era barn?
Vilken härlig bild!.Visa bifogad fil 149320
Min favorit-duo
Men så mysigt! Härligt att ha tillgång till Strand sådär.Visa bifogad fil 150554
Vår ponny har badat och simmat mycket med förra ägaren men premiären för oss idag. Ett minne för livet
13 år gammal, rider 5-6 dagar i veckan. Jag jobbar heltid med flex så jag kan oftast sluta redan 15. Det gör mycket för att hinna/orka stallet. Man kommer iväg före middagen.På temat heltidsjobb och hästintresse.
Har ni några tips och trix på hur ni får vardagen att flyta på med stall, ridning, skola/förskola och jobb?
Hur ofta rider era barn och hur gamla är de?
Nu rider ju inte sonen jätteofta iom att vår ponny bara är 3 år men när ponnyn är "igång" rider han någon gång/vecka. Sedan tömkör/promenerar jag någon dag och så har vi en tonårstjej som hjälper oss 1-2 dagar vecka typ. Vår häst står på lösdrift där vi inhyrda har varsin ansvarsvecka på rullande schema vilket innebär att vi oftast bara pysslar med vår egen häst och en stallkamrats häst när vi är i stallet (inga boxar som ska mockas, höpåsar som ska packas osv). Så det går att vara snabb och effektiv om man behöver. Sonen är 9 och börjar 3an nu nästa vecka, och det är väl egentligen bara nu sista terminen i tvåan som skolarbetet börjat ta lite mera tid i anspråk (3 läxor i veckan, en läs, en skriv och en matte). Han har inga övriga aktiviteter just nu och han vill ha det så, uppskattar sin fritid väldigt mycketPå temat heltidsjobb och hästintresse.
Har ni några tips och trix på hur ni får vardagen att flyta på med stall, ridning, skola/förskola och jobb?
Mina rider så gott som dagligen. Vi har unghästar så det är inte dagligen de rids, men de är i stallet dagligen ☺ De är 8 och 9 år, haft samma rutiner sen 5-6 år.På temat heltidsjobb och hästintresse.
Jag får inte ihop vardagen med heltid och häst. Det skulle såklart gynna ekonomin med heltid men timmarna räcker inte till. Arbetar 90% och det underlättar!På temat heltidsjobb och hästintresse.