Föl bilder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då kommer en nytagen bild på min Bocelli-unge till helgen oxå. Hon börjar bli väldigt fin nu när alla kroppsdelar har rätat ut sig efter att ha legat så länge i magen.

Men gud vilka långa ben. Hennes mamma hade långa ben i förhållande till kroppen, men det här är ju nästan löjligt :D Tala om att bli högrektangulär...
Fast hon har lite att växa i oxå, mamma var 173 cm på 3-årstestet :bump:

sunnys261.jpg

Litet stoföl, 3 veckor för tidig ca. Född 040602 kl 21:15 medans vi andra red på ridbanan utanför stallet :D
e Zephyr ue Sambesi

Visst är hon söt :) Inte min dock utan stallägarens. Kommer en till vilken dag som helst, också den med isabell-mamma med e Warsteiner.

Här är 2 nya bilder på min lillkille. Liberty Love e: Last Liberty -Robin Z - I Love You. Han är nu ca 1 månad gammal.

pict0042.jpg

pict0007.jpg

Vad är det tänkt för inriktning på avkommorna?

Alla åt samma håll (dressyr, hoppning eller nåt annat) eller är det olika?

Bocelli-, Rubinrot- och Gigolo-fölen är tänkta som dressyrhästar. Mamman till Gigolo-fölet har själv dubbeldiplom, så den kan förmodligen hoppa hyfsat också.
Akribori-fölet var väl egentligen tänkt som dressyrhäst från början, men efter att ha sett Akribori + ett antal avkommor, så tror jag mer på hoppning eller kanske fälttävlan. Familjen är vanligtvis allsidigt begåvade och det finns tävlingshästar inom både dressyr, hoppning och fälttävlan i det närmaste släktskapet. Mamman har flera avkommor med dubbeldiplom och tävlande avkommor inom såväl hoppning som dressyr.
När det gäller Quite Easy-fölet (som är moster till Akribori-fölet och mormors syster till Gigolo-fölet) så har jag inte själv valt hingst. Men den är tänkt som hopphäst med hyfsad gång. Mamman har själv gått 1,40-hoppning med placering och har lämnat mest hopp- och fälttävlanshästar. Det beror nog mest på uppfödarens hoppintresse, för de har bra gång också.

Björnvarps Gård

Hej!
Gör ett försök med att lägga in en bild på lilla Aquileia, född 21/3 2004 (5 veckor på bilden) e. Akribori - Magini.

Nina

149378628cfikpa_ph.jpg

Varför lyckas inte jag :confused: :confused:
Innan jag skickade inlägget så syntes ju bilden, varför blir det så här???

Nina

Nu är den visst med eller ;)

Så fina bilderna blev på min lilla sötnos. Tack lillasyster för du satte ut bilderna på min hingst. Man smälter när man ser bilderna på våra två supersöta små fjordföl.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 674
Senast: ako
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 603
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 199
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18