Föl bilder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska bli kul att se hur det fölet blir! För det var det stoet som var betäckt med Elcatero, väl? Fast du kanske har fler? :)

30 maj föddes denna lilla raring. Mamma heter Milou, halvblod -94, Pappa Cardento 933.
Resultat: Ett litet sto!!! Någon som kan se vilken färg hon kommer bli??? Jag är helt värdelös på detta.
fol1.jpg

fol2.jpg

Du får nog vänta några dagar tills fölpälsen börjar släppa kring ögonen. Blir hon skimmel så syns det där allra först :)

Ok, blir hon mörkare runt ögonen då om hon ska bli skimmel??

Det andra fölet i stallet ska bli skimmel och hon var myyyycket mörkare när hon föddes, och blir mörkare för var dag nu.

Spännande sånt här. Det står nog mellan fux o skimmel.......ägaren tror på skimmel, jag tror på fux...

Om färgerna på bilden överensstämmer med verkligheten ser hon ut att vara brun. Hon borde också vara mörkare både på kroppen och på benen om hon ska bli skimmel. Hur ser hon ut idag? En brun brukar få lite gråa hår, ibland silveraktiga i man och svans, och även benen har en grå/beige silver nyans (ser lite smutsiga ut), speciellt nere vid kotorna. Benen på en skimmel är mörkare på ett helt annat sätt. Har du några nytagna bilder?

Den som var dräcktig med Elcatero har hon sålt, den andra är dräcktig med Briar. Den kommer nog att bli något alldeles extra tror jag. Då stoet lämnat mkt snygga avkommor med Landlord och Dammen. Speciellt den efter Dammen.

Ja ponnyn vi hade dräktig med Elcatero är såld.Men,men där finns ett visst avtal dock inför framtiden om de skall sälja det kommande fölet så vem vet...den kanske hamnar här ändå i slutenden.Hur som helst har de lovat att skicka foton på fölet så fort det är fött (augusti). :)

De andra två fölen finns med bilder på http://medlem.spray.se/crazystable/

Jag ska så snart mitt sto fölat försöka förnya hemsidan med fler och bättre bilder... ;)

Inför Briar-bäbisen vågar man knappt andas ifall något skulle gå fel...peppar,peppar.Jag hoppas att även detta föl ska slå väl ut exteriört. :)

Tack!! jo han är väldigt fin. :love: Jättefina gångarter och utstrålning. Det känns bra nu när man "nästan" vet att han kommer att bli ok. :)
Mvh Hanna

Högerklicka på bilden du vill ha. Koperia adressen till bilden. Tryck på Bild som står under där du skriver inlägget och klistra in adressen så får du bilderna i inlägget.

Hoppas att du inte har något emot att jag lägger upp dina bilder:

Jills föl sto f.30/5 e.Quite Easy-Flamingo
jillsfol.jpg

Jarrahs föl st f.18/5 e. Akribori-Martini
jarrahsfol.jpg

Maräng sto f. 6/4 e. Rubinrot-Master
mar%e4ng.jpg

Pärlas föl hingst f.22/5 e. Bocelli-Happy Day
p%e4rlasfol.jpg

Juventus hingst f.3/6 e.Gigolo-Cortez
juventus.jpg

Ett tips: Döp inte bilder till något med å, ä eller ö. Spray klarar det, men vissa servrar får flippen helt.

Gillade verkligen det fjärde fölet U: Pärla. :love:

Tack för hjälpen!
Jag försökte göra som du sa, men det blev ändå inte bra... Nej, jag vet att man inte ska använda å,ä el ö, men det blir av bara farten ibland...

Bocelli-fölet är jättemysigt och hans bakben har rätat upp sig nästan helt. Jag skulle fota dem igår, men batteriet räckte bara till det nya fölet. Typiskt! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 674
Senast: ako
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 603
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 199
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18