FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

han har gjort det en gång och på nästa utställning så va domaren helt super och lyckades efter en stund få honom att gå fram till henne. Jag vill påstå att jag inte "bryr mig" att jag skiter i det och är som vanligt men det kanske jag inte är? Blev riktigt överraskad första gången och höll på att tappa hunden, andra gången gjorde jag som vanligt innan och sedan pratade jag och lockade på honom när han började "stelna till" men kändes inte som om de funkade...

Om hunden fungerar utanför ringen på uställningsplatsen, på träning osv med främmande människor som känner på den men inte inne i ringen så är det nog med största sannolikhet du som påverkar hunden. Hunden vet ju sällan någon skillnad av vilken sida av plastbanden den befinner sig, däremot vi vet ju det och blir nervösa, stela eller vad det än må vara. Även om vi tror att vi beter oss som vanligt. :p

Min tik skyggade ett tag, inte så där jättemycket men hon liksom backade in i sittande. Jag har bara fortsatt träna, lagt på kommando och dessutom tränat näbbtarget. Jag säger alltid "visa" när domaren kommer mot oss, och så kör jag omvänd lockning med en godis en bit framför henne. Hon vet att hon måste stå still för att få godisen, så det fungerar rätt bra faktiskt. :)

Om man lockar och pockar för mycket när hunden väl stelnar till så är min erfarenhet att hundar många gånger kan bli än mer motsträviga, som att det vore än läskigare när matte insisterar så. Jag tror mer på att träna ännu mer och som sagt föra hunden trygg i situationen genom att lära in olika signaler, så som "visa", "stå" osv. Jag brukar även blanda med lite trick, Zoria älskar "snurra" så det får hon göra när vi är lite utanför ringen och domaren tittar på de andra. :)

Förresten, jag funderar på att anmäla Cerberus till en freestyletävling i augusti. Men VAD ska vi ha för låt. Han rör sig långsamt (och helt utan precision :D ) så det måste vara en ganska långsam låt men ändå med utrymme för ploj och skoj, ingen vacker ballad liksom.

Funderar på Rullar fram med Fronda eller Emil i lönneberga - hujedamig sånt barn han var.

Någon som har nån kul idé? :D

kl*
Nu är det bara ca en vecka kvar till min valpis kommer till världen :love:
32471894.jpg

Har ni någonsin sett en så vacker mamma?! :love:;):p

Senast ändrad:

Ja! De såg 6 valpar på UL. Misstänker att ett dussin extra finns där ;) en 24 valpar måste det ju minst vara..

Haha, visst kan man tro det! När min tant skulle ha valpar såg hon ungefär likadan ungefär en vecka innan det var dags. Kändes som om hon var tjock som fan och att det borde vara en halv miljard valpar i magen på henne, men, det var "bara" 5 (helt lagom :D). LOVA att lägga in bilder på småvalpisar sedan!

Förresten, bor du i Rosersberg som är i (nära iaf) Sthlm?

Senast ändrad:

Åh, kan inte jag få komma och pussa valpis då :angel: (Bor, än så länge, i Järfälla) Dessutom har min unga dåre väldigt(!) ont om lekkamrater. Hon är snäll mot allt och alla, men inte allt och alla här är snälla mot henne.

Såklart är du välkommen, jag skulle älska att hälsa på dina fina hundar! Fast valpen kommer ju inte hem till mig förren i augusti..
Vi har en väldigt lekglad vizslapojke på 2 år oxå ;)

Låter som om det är dags för en vinthundstrådsträff i Sthlm någonstans snart :D Vi har ju även Philosophia här och några fler i tråden som bor i eller hyfsat nära stan.

Absolut! :)

Dafne har förresten just nu besök av whippetkompisen Dallas eftersom hans husse och matte är på begravning. Tyvärr har Dafne inte slutat löpa helt så jag måste ha dem på varsin sida om ett kompostgaller när vi är här inne och så klart koppel ute. Lite tråkigt för de älskar verkligen att leka tillsammans. Dafne ligger och piper och tycker att jag är en riktig tyrann som tar hem hennes bästa kompis och så får de inte leka med varandra. Konstiga människor!

Stackars Dafne då :p Och nästa vecka säger SMHI att det ska bli regn, regn, REGN och ännu mer regn.. Varje dag. :cool:
Kanske man skulle ses veckan därefter, om det nu är bättre väder då? Jag bor inte jättestort direkt, annars hade alla kunnat komma hit och fika lite iaf, men det är nog roligare att vänta på solsken.

Låter som om det är dags för en vinthundstrådsträff i Sthlm någonstans snart :D Vi har ju även Philosophia här och några fler i tråden som bor i eller hyfsat nära stan.

En träff i sommar helt klart!
Vi hämtar Vilja den 15 juni (onsdag nästa vecka) och hon får sin 12 veckorsspruta måndag den 20 juni så efter det är det fritt fram!

Vilja som förövrigt blivit såhär stor och fin! :love:
Bilden är lånad från FB och tagen av Mia Eriksson.

254382_196441423734891_100001071041257_523450_6663823_n.jpg

För vår del så får det i så fall bli måndag eller tisdag den veckan för på onsdagen åker vår lilla flock till Gotland och blir borta i nästan två veckor. Dafne ska få rejsa på kilometerlånga stränder! :love:

hon får sin 12 veckorsspruta måndag den 20 juni så efter det är det fritt fram!

Ah, du gör inte som mig då alltså :p
(Waha fick träffa hundar direkt. Hon kom till mig när hon var 9 veckor och när hon bott hos mig 2 dagar träffade vi vänner med hundar)

Men vad fin hon blivit :D Och imponerande att de får till så bra uppställningsbild på en så ung whipp :p

För vår del så får det i så fall bli måndag eller tisdag den veckan för på onsdagen åker vår lilla flock till Gotland och blir borta i nästan två veckor. Dafne ska få rejsa på kilometerlånga stränder! :love:

Vad sägs om en promenad på Djurgården (eller annat fint grönområde i stan) och käka glass? Fy vad jag är sugen på glass just nu! Finns iof fint grönområde bakom tekniska högskolan också, med en fin rastgård där man kan släppa när hundarna fått gå och bekanta sig med varandra en stund.

Ah, du gör inte som mig då alltså :p
(Waha fick träffa hundar direkt. Hon kom till mig när hon var 9 veckor och när hon bott hos mig 2 dagar träffade vi vänner med hundar)

Men vad fin hon blivit :D Och imponerande att de får till så bra uppställningsbild på en så ung whipp :p

Så gjorde vi med Björne :angel: Vilja är redan 11,5 veckor gammal när vi hämtar henne så då kan vi lika gärna vänta några dagar till så är allt klart sen.

+ Philosophia: Tack! Jag tycker också att hon har blivit fin! Men jag är verkligen ingen expert :p Bara helt partisk...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 950
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar