FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Visst är hon fin! Jag är helt förälskad i rasen, trots att jag inte träffat dem så länge, de verkar ha det mesta jag säker hos en hund :love:

Nu är det bara 5 dagar kvar till BF!! Sen ska jag stå ut i 8!!! veckor till. Tur att jag har nära till att hälsa på valpisarna..

Och jag längtar till foton. Har aldrig sett en faraovalp men är rätt säker på att de är helt ljuvliga!

Tack! :D

Bra att det går framåt! :D Har han träffat någon? Annars lär han ju smälta bara han träffar en :p

Jodå, vi har haft irländsk varghund tidigare så han vet vilken underbar ras det är :) Anledningen till att han inte vill skaffa en igen är för att han vill hellre ha en lite mindre hund som är lättare att ta med sig överallt (syftar ej på "handväskastorlek"). :p

Red_Chili och Philosophia: Vad kul att ni träffats! Jag blir mer och mer sugen på sthlm - allt vintigt händer ju däruppe nu! Fusk! :D

KOM DÅ!! :D Jag vill precis som alltid få hit dig ju ;)

Släpareträning varje vecka som man kan åka kommunalt till hur enkelt som helst. Aktiv kappbana som går lätt att ta sig till kommunalt även om det tar tid. Finns visst whippetrace-bana också på motsatta sidan stan. Och så är det ju LC-träningar någon gång ibland om man har tur, och vinthundar finns överallt så vinthundsträffar är rätt lätta att få till ändå ;)

Jodå, vi har haft irländsk varghund tidigare så han vet vilken underbar ras det är :) Anledningen till att han inte vill skaffa en igen är för att han vill hellre ha en lite mindre hund som är lättare att ta med sig överallt (syftar ej på "handväskastorlek"). :p

Aah, justja.
Men.. hjorthund då? En tik? De är väl lite mindre än vargarna? (jag tycker mest att både vargarna och hjortarna är stora som fan :D)

Ja men det var ingen dum idé, tackar för detta :bow:

Hehe, kan tänka mig det, man blev dock lite hemmablind och tyckte att andra hundar var ganska små, särskilt då vår var stor till och med för att vara en irländsk.

Men jag ska lägga fram skotsk hjorthund som förslag :)

:D Skotsk hjorthund har väl dessutom lite mindre hälsoproblem än varghundarna? Även det talar ju till deras fördel.

Det är nog inte omöjligt, vill minnas att irländsk då när vi köpte vår låg högt upp på listan över raser med hälsoproblem. Dock hade vi (ta i trä) tur med vår, men det är ändå ett argument :D

På SKKs hemsida står det ju annars, om varghunden:
"Hälsa
Rasen är storvuxen och få individer blir mycket gamla."

och om hjorthunden står det:
"Hälsa
Rasen är en relativt frisk och sund hund utan särskilda hälsoprogram."

Verkar dessutom som om det är vanligt med bencancer hos varghund, och hjärtproblem. Har hört om höftproblem där också, men det är väl inte så många som röntgas. Kan väl tilläggas att även hjorthundarna verkar ha lite problem med just hjärtan.

Här kan du hitta RAS-dokumentet för hjorthund: http://www.skk.se/Global/Dokument/RASdokument/RAS-skotsk-hjorthund.pdf?epslanguage=sv

och här är det för varghund: http://www.skk.se/Global/Dokument/RASdokument/RAS-irlandsk-varghund.pdf?epslanguage=sv

Varsågod :D Jag tycker ni ska skaffa hjorthund och komma till Sthlm på buketräff :angel: (jag är lite kär i hjorthundar)

dsc_7910-copy.jpg

Bilderna är fina som vanligt, men porträttbilden på Dafne är verkligen super! Väldigt fin glimt i ögonen. :love:

Det lutar faktiskt åt att vi åker på släphareträningen på onsdag! Det ska bli jättekul.

:D:D:D:D Och nästa tiiiiisdag så säger SMHI att det ska vara fint väder, så då tycker jag att vi ses :D

Ni kan få se hennes näsa också. Matten trodde att hon blivit stucken av ett eller flera bin/getingar. Jag rekommenderade vet, men vet inte om hon kollat upp henne ännu.
DSC_0734.jpg

Det var precis sådär såg Dafnes näsa ut när den svällde upp för 1,5 vecka sedan. Men det var i samband med mat (och i ett fall även utan mat). Hennes svullnad gick ner helt efter ett par timmar.

:D:D:D:D Och nästa tiiiiisdag så säger SMHI att det ska vara fint väder, så då tycker jag att vi ses :D

Det tycker faktiskt jag med! Jag råkar ju vara ledig då också :D
Jag ska iväg på teamfest med jobbet på måndagen så vi kanske inte kan ses alltför tidigt på morgonen på tisdagen :angel: Tidig eftermiddag kanske vore något?

De är födda nu!!! 3 pojkar och 4 flickor föddes igår :love: Vi behövde inte vänta tills på fredag!
Bilder på de små farisarna kommer så fort jag kommer över några!

Jättestort grattis till valparna! :bump: Längtar efter bilderna. Det är alldeles för lite valpbilder i vinthundstråden

Har fått "låna" bilderna av uppfödaren. Bara mobilbilder ännu, men håll till godo :D
32483490.jpg

32483491.jpg

Det var precis sådär såg Dafnes näsa ut när den svällde upp för 1,5 vecka sedan. Men det var i samband med mat (och i ett fall även utan mat). Hennes svullnad gick ner helt efter ett par timmar.

Jag tänkte på Dafne när jag såg hennes näbb. Har inte hört hur det gått nu, men hoppas att det är över och att det bara var ett bisting. Vore jättekul om hon kan ställas som planerat i Tånga Hed.

Farao: Såååå snuttigt :love: :love: Grattis!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 052
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar