FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Har du kollat på Doggear (den där webshopen sidan för vinthundar)? Annars fick jag tips om ett ställe i England som gör jättefina halsband på beställning. Hideandcollars punkt co punkt uk (man får ju inte länka :angel:) heter sidan. De är handsydda och riktigt fina! Dock tar det en stund att få halsbandet eftersom det sys efter beställning, men det kan det ju vara värt. Dafne har två kompisar med halsband därifrån.

Jag har faktiskt knappt kollat några sidor alls, förutom en tysk(?) sida som har massor av fint. Finns länk till den från salukiarkivets hemsida.

I vilket fall som helst så är jag väl lite bortskämd nu när jag har en vän som är tokigt duktig på att sy och hon syr allt jag vill ha till mina damer. Skitfina grejer, halsband, täcken, selar... och allt är ju då gjort för att sitta bra på just damerna :D Meeen, det hade varit kul med något riktigt fint halsband som inte är ett halvstryp i tyg. Typ ett sånt där som var till chihuahua... Jag får kanske kika lite, sedan när jag har pengar.

En.. ett.. ett monster menar du?! :eek:

:rofl::rofl:

Jag trodde faktiskt aldrig att min sambo skulle glömma hur Dafne var för inte ens ett halvår sedan. Min plan har hela tiden varit att vi skulle skaffa en till whippet när Dafne blev lite äldre. Men efter att ha sett hur förskräckt min sambo blev över vad en liten söt whippetvalp kunde ställa till med så har jag har varit orolig över att han skulle säga tvärnej till en ny valp. Till min stora glädje så tycks dock hans minne vara extremt kort, för även han har börjat prata lite smått om hur kul det vore för Dafne att ha en egen kompis här hemma. :D

Alltså, Wahidah tuggade sig ju genom sina två första år och har väl varit varnande exempel för hela buke :angel: Det går inte att NÅGONSIN glömma hur hon varit, däremot är det lätt att njuta av hur fantastisk hon är nu :love:

Men.. vem kan inte älska en sån här dåre?
Alltsa_jag_borjar_tvivla_pa_att_Wahidahs_intelligensniva_ar_speciellt_hog.jpg

Sedan_var_det_handdukens_tur_att_bli_runtslapad_Det_var_nog_har_som_jag_blev_tvungen_att_ta_nagra.jpg

Alskade_dare.jpg

Alskade_darar.jpg

16975_1211234461.jpg

Wahidahs_forsta_forsok_att_hoppa_over_ett_staket.jpg

Senast ändrad:

Klart ni ska ha en Hjorthund!!!!:love:
Jag hade Irländare som ras nr 1 tills jag träffade min förta hjort:love:
Dom är både hälsosammare och (harkel) vackrare :p än vargarna, och så har dom samma underbara temperament!

Skickar ett litet PM:angel:

kl
Grattis till alla nya valpägare i tråden! Mer bilder:bump:

Tackar för PMet :bow:

Kan även informera om att det verkar som att min man har gett tummen upp för skotsk hjorthund :bump:

Vi har hittills vart oeniga och har kollat efter olika raser, men han gillade denna direkt, (han liksom jag älskade ju vår irländska) men han ville ha en mindre ras denna gången, då denna verkade vara i godkänd storlek så har vi kompromissat helt enkelt :)

Kan även informera om att det verkar som att min man har gett tummen upp för skotsk hjorthund :bump:

Vi har hittills vart oeniga och har kollat efter olika raser, men han gillade denna direkt, (han liksom jag älskade ju vår irländska) men han ville ha en mindre ras denna gången, då denna verkade vara i godkänd storlek så har vi kompromissat helt enkelt :)

ÅH! :D :bump:

*KL*

Nu har jag tillbringat värdefulla arbetstimmar (deadline i morgon :o) med att surfa efter halsband och täcken. Detta trots att jag inte har några pengar.

Halsband:
6501.jpg

1020.jpg

wp8.jpg

Sportigare regnjacka som går bra att springa i:
63935371179b45e2b44463132662b1d1.jpg

Annan regnjacka:
60fd9afefc11a05449c01083ae2287f4.jpg

Tunn jacka i funktionsmaterial som andas:
e63fd00f0b4cd325984654fbe10aa6f3.jpg

Den som ändå vore gjord av pengar! :p

:D

Fast.. fan vad onödig den där "sportiga regnjackan" såg ut att vara :o
Springer de håller de sig ju varma utan täcke, om det inte är förjävligt kallt. Vet inte hur du tänker göra iof, men jag släpper inte på vintern när det är under 10 minusgrader annat än i absoluta nödfall (dvs, när hundarna är så rastlösa hemma att de klättrar på väggarna).

Den där camo-regnjackan däremot... Zala hade älskat något sådant.

Fast Dafne hatar regn. Hon går runt och surar och ruskar på sig bara det kommer en regndroppe. Är man ute på rask promenad eller joggar så är camojackan lite väl klumpig. Men ja, visst är den väl lite onödig. Men jag vill ha ändå! :D

Den såg ju inte klumpig ut? Regnjackor är ju i så lätt tyg att det knappast blir klumpigt? Nåååja, det känns som om jag är ensam i hela världen om att tycka att shopping är tråkigt - oavsett om det är till mig eller hundarna :p

Japp! Det tog 2-3 veckor så kom det. Inte alls farligt tycker jag. Och bädden är jättemysig :love: Och nu har vi ju faktiskt fått hem en liten hund som kan använde den också.... :love::love::love::love::love::love:

En.. ett.. ett monster menar du?! :eek: Aldrig i livet! Det räcker så gott så med att vänner skaffar små odjur som jag får träffa ibland och pussa på när de är utomhus och söta och glada samtidigt som jag slipper ansvaret och slipper betala allt de tuggar sönder :D (fast.. jag såg en förbannat söt valp häromdagen... en liten tik.. släkt med mina damer och fortfarande till salu.. :love::angel:)

Haha! Du menar att det räcker gott och väl att jag har skaffat mig ett monster som du kan träffa i lagom dos? :angel:

Får jag presentera lilla Vilja :D

Hon sov HELA vägen hem (3 timmar), kissade ute innan vi gick in. Både kissade och bajsade inne :angel: Hon har ätit lite mat och ligger nu och sover men öppnar ögonen ibland för att se vad vi gör. Hon har pipit litegrann vilket inte är så konstigt. Hon har bott med 7-12 andra hundar under hela tiden och hos oss finns bara en jobbig katt som följer varenda steg hon tar :p

Boar in sig lite i sin ena säng
32488306.jpg

Äter lite mat, ivrigt iakttagen av Lubbas...
32488307.jpg

Han undersöker varenda vrå
32488311.jpg

Trött tjej som precis vaknat
32488308.jpg

Det räcker utmärkt med att du skaffat en riktigt söt liten Vilja! Och vad fint ni bor! och er fina katt.. ÅH! VILL OCKSÅ HA ALLT FINT! :mad:

Nu har jag och Philosophia varit på släphareträning :D
Waha sprang som vanligt som en tok, Zala sprang en liten sträcka för första gången på någon månad och var lycklig, Dafne sprang för första gången någonsin och var absolut duktig!
Kan berätta mer sedan, när jag fått i mig lite mat och fixat bilder ;)

Det räcker utmärkt med att du skaffat en riktigt söt liten Vilja! Och vad fint ni bor! och er fina katt.. ÅH! VILL OCKSÅ HA ALLT FINT! :mad:

Nu har jag och Philosophia varit på släphareträning :D
Waha sprang som vanligt som en tok, Zala sprang en liten sträcka för första gången på någon månad och var lycklig, Dafne sprang för första gången någonsin och var absolut duktig!
Kan berätta mer sedan, när jag fått i mig lite mat och fixat bilder ;)

Åh tack! Tur att det inte syns hur stökigt det är på riktigt... :angel: Ja, jag tycker och att vovven och kissen är jättefina, helt opartisk såklart!
Kul med släphareträning. Jag ska också följa med någon dag!

Trött tjej som precis vaknat
32488308.jpg

Åh så söt! :love: Grattis, grattis och grattis igen!

*KL*

Som R_C skrev så har Dafne varit på sitt livs första släphareträning. Det blev lite väntan så efter alla intryck så såg jag att hon var lite trött och jag blev lite orolig över att hon inte skulle tända till på trasan. Men iväg for trasan, med Dafne efter. Hon var superduktig! Däremot var hon lite ointresserad av trasan efter att den hade stannat så sista gången fick jag kampa lite med trasan för att få igång intresset igen. Det kan dock bero på att han var lite trött. Annars är hon liten och snabb som en vessla! :D

Dafne var så trött när vi kom hem att hon gick direkt och lade sig i sängen. Normalt sett så ligger hon bara i sängen på natten. Men hon tyckte väl att det redan var läggdags.

Japp! Det tog 2-3 veckor så kom det. Inte alls farligt tycker jag. Och bädden är jättemysig :love: Och nu har vi ju faktiskt fått hem en liten hund som kan använde den också.... :love::love::love::love::love::love:

Jag ska defintivt beställa ett par täcken därifrån! Jag mejlade igår och frågade om storlekar eftersom den minsta whippetstorleken skulle vara på tok för min lilla fröken. Jag fick ett jättebra svar! Bara jag anger Dafnes mått i beställningen så syr de täckena exakt i hennes storlek.

Bädden vet jag inte hur många gånger jag har tittat på. Den ser så mysig ut. Min italienare hade fullkomligt älskat en sådan. Dafne däremot, hon sover bara under filtar och dylikt i sängen, aldrig annars. Så jag vet inte hur pass använd den skulle bli.

Hojta förresten till om lilla valpis vill träffa whippet! :-)

Här kommer lite bilder från gårdagens träning!

Tanten!
dsc_8000-copy.jpg

dsc_8010-copy.jpg

dsc_8011-copy.jpg

dsc_8014-copy.jpg

Och lilla Dafne!
dsc_8053-copy.jpg

dsc_8107-copy.jpg

Och en liten Wahidah som stod och skrek när hon väntade på att få springa.
dsc_8095-copy.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 052
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar