FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

*KL*

Nu har jag shoppat på DGdoggear! :D

96fe1082a1e1122203b718fe01e56720.jpg

Beställde halsbandet med grönt foder och köpte även ett matchande läderkoppel.

... och en regnjacka.

img-3985.jpg

Det blev inte den camofärgade regnjackan med luva, hur snygg den än är. Dels verkar den inte vara så värst vattentät utan kräver impregnering. Sedan vill jag ha en jacka med god rörlighet. Dafne hatar regn och är heller inte så förtjust i att ha kläder på sig så jag tror att den här blir väldigt bra på henne. Dessutom är de vänliga nog att måttsy den så att den sitter som en smäck på henne. :)

*kl*

Måste bara dyka in och studsa lite. Idag blev Zoria SBIS Unghund på vår afghanspecial i tånga hed. Den är inofficiell, men ändå. Sedan blev hon Bästa Tik och BIM. :eek: :bump: Måste vara för att Magdalena lät mig bo i hennes rum eller nåt. Kanske alltid ska ha Khaki och CC med, och typ.. Magdalena som underlägg/madrass åt Zoria på natten. *host* Men ja, i alla fall så.. I ösregnet på Tånga Hed idag så hände det som väl händer väääldigt sällan för sådana som mig. Många gnisslar säkert tänder över det, men vad sjutton. Jag tänker vara glad ändå. :)

Igår var det SVVK och officiell, då var hon på dåligt humör och trött. Hon ställde snällt upp sig men fullkomligt vägrade trava, jag fick typ släpa fram henne och hon bjöd inte alls på sig själv. Så då kom hon tvåa i sin klass (av två ;) ). Men det kompenserade hon för idag med andra ord. :D

Tack! Det är våran lilla stora skogkatt Lubbas. Han är faktiskt större än hunden och inte ens ett år gammal :p
Fint halsband! Du får lägga ut bilder sen när sakerna kommit!

Grattis till fint resultat Zoria :)

Ja nu har jag inte skrivit något på ett tag, men jag har i alla fall läst tråden och sett en massa söta valpar, läst om fina resultat och i övrigt lite sjuka hundar och lite skador men mestadels ändå positiva nyheter. Hoppas att ni alla får en fin sommar och lycka till med alla utställningar, LC, lydnadsprov och annat som ni tänker ägna er åt! :laugh:

Här har jag nu två nerklippta tjejer, Lucy måste jag ju hålla nerklippt och Star fyllde ju 7 år i slutet av april så jag tyckte helt enkelt att det var snällast mot henne att klippa ner pälsen, 4-7 timmar bad och borstning varje vecka känns lite slitsamt för en så pass gammal hund och särskilt eftersom jag inte ställer ut henne. Men, nu i veckan får vi hit en annan tik. Hon är bara tre år gammal och i full päls ( dock väldigt patterned med speglar osv ). Dessutom är hon väldigt mager och ser ut som en muskel på ben. Men hon har otroligt mycket jakt i sig och tänder på allt, urstark är hon också så man får verkligen vara med när man går på promenad och jag vågar nog inte släppa henne i hagen med mindre hundar för då är jag rädd att hon tar dem. För några veckor sedan tog hon sin "syster", dvs hon sprang ifatt och fällde henne och det är ändå en afghan. Dessutom tog hon och hennes andra syster en chi vid ett tillfälle :crazy: Men hon är en jättego tjej i övrigt och nu ska hon få bo hos oss ett tag i sommar.:D

Hihi - Zoria och Kali var utmärkta fotvärmare. Sova kan man ju göra när man har tråkigare sällskap ;)

För mig gick det helt ok! Khaki fick excellent båda dagarna och på whippetklubben blev han fyra i juniorklassen med fin kritik. Den kommer sen!

Jag har närmare tusen bilder i datorn och här kommer ett smakprov!

Fina Zoria!
DSC_0126.jpg

Gulltant
DSC_0152.jpg

Zoria peppas lite inför SvVK's utställning-
DSC_0164.jpg

Och stod fint!
DSC_0166.jpg

Cerberus!
DSC_0216.jpg

Mina skönt avslappnade i buren
DSC_0292.jpg

Fin grupp med sloughis
DSC_0403.jpg

Mosters Effie
DSC_0466.jpg

Så hittade vi en ganska liten, välinhägnad hage som vi helt enkelt släppte hundarna i - det diggade de!
DSC_0557.jpg

DSC_0567.jpg

DSC_0621.jpg
DSC_0626.jpg

Dag två öppnade sig himlen!
Zoria och Galathea glatt i regnet
DSC_0111.jpg

Effie
DSC_0127.jpg

Mammas Sima och mosters Salma blev 3:a och 4:a i ÖKL tikar på deras första utställning!
DSC_0366.jpg

Sen åkte vi hem, pausade strax utanför varberg för lite strandfika och sen myste Cc i Khakis nya filt!
DSC_0586.jpg

DSC_0614.jpg

DSC_0490.jpg

Senast ändrad:

KL

Hej vinthundsmänniskor! :D

Någon av er som vet om det finns någonstans kring östergötland (jag bor mellan Linköping och Norrköping) där man kan träna hundkapp?
Vi var på Åkers Kanal igår och körde RR-race och det var så jäkla kul! Camaro vill springa mer!
Jag har hittat på internet att det finns banor i Västerås och Örebro men det är ändå minst 2 timmar enkel resväg till dessa.. Kan det tänkas finnas nåt på närmare håll?

Camaro :love: racing!

Just det, den sidan har jag varit inne på förut.
Tack :)

Vet du om det brukar vara mycket folk på deras träningar? Jag har fått veta att vi är välkomna med andra raser men vi får bara vara med i mån av plats.. Är det värt att åka och hoppas på att få vara med?

Jo, på LC-träningarna (iaf runt Sthlm och i söder) brukar det vara enormt mycket folk, så mycket att man nästan får vara glad om ens vinthund hinner springa en gång. Det blir så när det knappt är några träningar. Möjligt att det kanske är lite bättre i Bråviken, har för mig att de har träningar lite oftare. Borde finnas någon person att ringa, så det är nog det bästa att göra. Ring och fråga om det är någon idé att ni kommer :)

Jag har mailat och frågat, fick bara svaret att vi får vara med i mån av tid och plats.. Skulle kunna ringa igen lite närmare nästan träning så får vi se vad de säger då :)

Är det lättare att få vara med på kappträning?

Helt klart lättare att vara med på kappträning. Där är det bara att anmäla sig via hemsidan och sedan åka dit. Allra lättast om man vill låta hunden springa är att komma på våra släphareträningar söder om Sthlm. Vi har träningar där varje vecka, men det kanske är lite långt för dig att åka en vardagkväll?

Norrköpings Kapplöpningssällskap
http://www.laget.se/nohs/start.html

Jag vet att i alla fall en familj som är medlemmar har egen träningsbana hemma, dom ska bo precis utanför Norrköping. Jag borde ringa dom men våren sprang iväg o blev sommar och ...:crazy:

Sen ska det finnas en bana för Whippet Race i Norrköping också har jag hört.

Tack så mycket! Jag mailade norrköpings kapplöpningssällskap med förfrågan så får vi se vad de svarar :)

Det är lite i det längsta laget att åka regelbundet men om jag inte hittar något annat så är söder om stockholm ett bra alternativ :)

*KL*

VALPSUGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Och en kul sak:

Legat på latsidan i lydnadsträningen med Puma, men nästa vecka ska vi gå sommarkurs på klubben= träning varje kväll måndag -fredag, lydnad + spår + sök o agility (dock kommer vi ta det lungt där efter olyckan, jag får liten klump i magen :crazy: )

Så iaf, i går när vi var ute o gick var hon så jädras flimmrig i skallen så jag jobbade lite med henne, fot gående, sitta+ stanna kvar under gång, o lite sånt. Sen fick Puma springa fritt o lukta som hon ville, men så var hon typ 35 meter från mig o jag bara höjer handen och säger SITT! Då jäklar sätter Puma sig ner :laugh: har aldrig testat det på så långt avstånd innan, så gissa om jag blir überöverlycklig när hon sätter sig direkt???
Åhhh, där en så mkt skalle i min lilla Puma att ju mer uppgifter hon får ju roligare tycker hon det är :) Så nu e jag jättetaggad o har hittat ny energi att träna en massa igen!

Puma :love:

(totalt onödig info, men var tvungen att dela med mig, sorry)

ÅH vad kul! Och vad duktig Puma är :love: Hoppas kursen blir skitbra! Håll mig gärna uppdaterad om vad ni gör och hur det går, du vet att jag älskar när folk tränar lite allt möjligt med sina långnosar ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 945
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 769
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar