FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Tyvärr är inte träningarna i Bråvikenområdet särskilt ofta, i år har tre varit i Strångsjö och en i Hultsfred... Fast det kanske var i nåt av de områdena du hade kunder? :)

Senast ändrad:

Jag har mailat och frågat, fick bara svaret att vi får vara med i mån av tid och plats.. Skulle kunna ringa igen lite närmare nästan träning så får vi se vad de säger då :)

Förra träningen var det ganska många hundar, kanske 50 st. Det är den enda träning jag varit på, sambon var på den i maj och då var det runt 30. Tror det bästa är att ringa dagen innan och höra, föranmälan krävs ju för vintisarna men de flesta anmäler sig nog ganska nära inpå...

Norrköpings Kapplöpningssällskap
http://www.laget.se/nohs/start.html

Jag vet att i alla fall en familj som är medlemmar har egen träningsbana hemma, dom ska bo precis utanför Norrköping. Jag borde ringa dom men våren sprang iväg o blev sommar och ...:crazy:

Sen ska det finnas en bana för Whippet Race i Norrköping också har jag hört.

Norrköpings Kapp har ingen egen bana, men det finns som sagt en medlem med en egen rak bana.

line_n: Whippetracebana finns i Norrköping, precis vid Ingelsta (http://norrkopingwr.cybersite.se/). Vet att vi har haft andra raser som tränat där, men främst andra vintisar (italienare och galgo tränar regelbundet) men kolla med någon i styrelsen om du får komma med Camaro....

kl

Länge sen jag skrev härinne, men jag läser mkt iaf ;)

Den här lilla bor sedan två veckor hos oss:
DSC_0256.JPG

DSC_0179.JPG

DSC_0133.JPG

DSC_0272.JPG

Han blir 12 veckor till helgen, men bilderna är från 9-10 veckor.

Lilla Lingon har blivit 20 mån och är inte så liten längre... Han har gått två LC-licenslopp och ett WR-licenslopp med bravur, till helgen är det dags för andra licensförsöket på WR.
DSC_0273.JPG

DSC_0703.JPG

DSC_0711.JPG

Tyvärr är inte träningarna i Bråvikenområdet särskilt ofta, i år har tre varit i Strångsjö och en i Hultsfred... Fast det kanske var i nåt av de områdena du hade kunder? :)

Låter långt bort:D Måste vara fel:p

Men du! LJUVLIG valp du fått hem!!! Första bilden var ju för charmig!!!

Hoppas ni har en trevlig Midsommarhelg allihopa!

Här körde vi ett par timmar bad = fyrdubbla tid tovutredning:o Vem sa att det är fint bo 100meter från vattnet??? Med blåbärsris och ljung inpå knuten???:mad::devil:
Påmin mig att jag köpa korthårig hund nästa gång...

DSC_0415.jpg
[/IMG]
Han dopar som vanligt hela huvudet rakt i pluret:cool:
DSC_0417.jpg
[/IMG]
Ingen kommentar:cool:
DSC_0419.jpg
[/IMG]
Ingen kommentar:cool:

Mysigt med en valpis. Ser ut som en blivande LC-stjärna. Första bilden är helt ljuvligt söt!

memma: Vad skoj med lydnadskurs. Verkar intensivt med träning varje dag. Vi missade vår andra tisdagsträning pga att jag åkte på en liten förkylning efter regniga utställningar. Hoppas kunna åka nu på tisdag!

Lite bilder från senaste strandpromenaden utanför Halmstad. En superhärlig hundstrand - ljuvligt!

DSC_1051.jpg

DSC_1053.jpg
DSC_1059.jpg

DSC_1095.jpg

DSC_1215.jpg

DSC_1242.jpg

Men åh! En till liten whipp! In med mer bilder :love:

Idag var tanten på bushumör! Det händer väldigt(!) sällan att jag kan busa med henne. Hon busar sällan på annat sätt än att springa efter Wahidah. Nu kunde jag både leka med henne lite och filma samtidigt.

Titta!
http://www.youtube.com/watch?v=39eT6TfZroI

*kl*

Rapport (mest för Red_Chilli var nyficken ;) ) från dag 1 av sommar intensiv kursen med Puma.

Körde mest lite vanligt lydnad förstr så instruktören fock kolla av oss olika ekipage vad vi kunde o på vilken nivå vi var på.

Dem delar upp oss i 2 grupper, i min grupp blev vi 4 st med mig, helt lagom grupp :)

Han tyckte Puma sökte fin kontakt med mig o bad mig köra fritt följ på henne i stället så jag jobbade med henne lös under resten av kvällen. Körde mkt grundläggande övningar för att "jobba upp minnet" fot, stå kvar, läggande under gång, inkallning, hopp över hinder, det tyckte intstruktören funkade så fint att vi fick träna på lydnadsklass 2 hopp moment :laugh: det fixade Puma hyfsat bra för va den första ggn. Sen körde vi lite allmänna kontaktövningar!

Ikväll ska vi ut i skogen o spåra, det ser jag framemot!! :banana:

Kul när instruktören (mkt inbiten schäfer människa som tävlar MKT lydnad) säger till mig att han trodde det LÄTT skulle bli rejs runder på apellplanen, typ när Puma belönade sig själv...... men så är hon inte, klart hon vill springa men hon älskar att träna lydnad så då vet hon att belöningen kommer från mig när man söker kontakt!
Vad fel bild folk kan ha av whippet, dem tror bara dem kan springa.....liiittteee hjärna har dem oxå...... :D

Återkommer med rapporter o hur spåret går i kväll!!

Norrköpings Kapp har ingen egen bana, men det finns som sagt en medlem med en egen rak bana.

line_n: Whippetracebana finns i Norrköping, precis vid Ingelsta (http://norrkopingwr.cybersite.se/). Vet att vi har haft andra raser som tränat där, men främst andra vintisar (italienare och galgo tränar regelbundet) men kolla med någon i styrelsen om du får komma med Camaro....

Jag fick samma svar igår på mailen ang Norrköpings Kapp.. Tack för tipset om whippetbanan! Ska vända mig dit istället :laugh:

kl

Igår var vi och simmade igen och Miiko var jätte duktig!
Jag trodde hon skulle hata att komma tillbaka till sjukgymnasten då hon inte uppskattade första simmet så mycket, men damen var jätte glad och mötte Charlotte(sjukgymnasten) med ett glatt "raor" och massa pussar:love:

Den här gången simmade hon jätte fint och hade inte panik, hon förstod att hon kan flyta i västen och att jag håller henne när det är vila. Plaskade gjorde hon dock lika mycket som förra gången, så hela rummet + alla människor blev lika blöta som hon :D

Nu har vi i alla fall fått nya order om att utöka promenaderna, simträna 2gr/vecka, börja med balansövningar och massage 3gr/dag. Det är banne mig ett heltidsjobb att rehabba en hund! Tur att jag är sjukskriven då...

Känner pepp inför framtiden:bump:

Frittepower o jag åker o kollar på Whippetraceträningen i Norrköping i morgon.
Jag tar med mig min Silkenvalp (6 mån), vet inte om han är för ung ens för att pröva ett par meter, vi får se.

Jag tar i alla fall kameran med mig. Om jag kommer ihåg...

Frittepower o jag åker o kollar på Whippetraceträningen i Norrköping i morgon.
Jag tar med mig min Silkenvalp (6 mån), vet inte om han är för ung ens för att pröva ett par meter, vi får se.

Jag tar i alla fall kameran med mig. Om jag kommer ihåg...

JA! Ta med kamera också :D Och varför skulle valpen vara för ung? På våra släphareträningar får även 12-veckorsvalpar prova på trasan om de vill. Bara någon enstaka meter och i sån hastighet att de kan gå efter den om de vill det, men de får ändå bekanta sig med den. Brukar vara uppskattat :)

Åh, vilken underbar tråd! :)

Jag är stolt ägare till en italiensk vinthund, hon är 9 veckor och 4 dagar. Hon heter : Noster Mirabilis Beautiful Barbie men vi kallar henne Tindra!

Är det någon mer som har en italienare? :)

Alla ni som lägger upp bilder här, vilka fina vinthundar ni har :love:

Förresten, här är dagens bevis på att Wahidah är en smal golden retriver och inte en saluki :p (och jadå, hon apporterade pinnen)
dsc_8783-copy.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 945
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 769
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar