FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Det ska jag absolut göra! Vi få ha en stor Stockholmsvintshundsträff :D
Jag ska också beställa täcken därifrån när lilla tjejen har blivit större. Jag gillade verkligen modellerna på täckena och så var kvinnan som jag hade mailkontakt med så himla trevlig!

Senast ändrad:

Lilla Vilja har kissat ute alla gånger idag och bajsat inne alla gånger idag haha! Inte så lätt att veta vart man ska kissa och bajsa när man är van att bo på landet och bara kunna gå rakt ut på en gräsmatta.

Och visst är vi duktiga som har matchat hunden till inredningen hemma?

251293_10150207918540588_588725587_7467708_2435041_n.jpg

ha ha, tjejen med koll :D Ja, lillan är från Alickra! Min stora är från Ezhar precis som valpens mamma! Så min stora är valpens mammas storasyster!

Ja du, jag vet inte hur du ska uthärda alla veckor som är kvar. Hade du inte bott på fel sida av Sverige så hade du kunnat komma hit och gosa lite med min lilla valp :D

Vad ska du ha tik eller hane? Vad ska du göra med den? Bara sällskap, LC, ställa mm ?

Så fort jag listar ut hur man gör så ska jag lägga upp lite bilder på mina skruttor :love:

Det var enda kullen som var levklara på faraohundklubbens hemsida :D
Kan inte ni åka till sthlm då, så jag kan få gosa valp?! Bara för miiin skull ;)

Jag ska ha en tik på foder. Jag har lite visioner om vad jag ska göra med henne, tror att det blir viltspår och agility + att hon kommer ställas en del, främst av uppfödarna. Inne på lydnad oxå, men vi får se vilket som blir vårt huvudspår :)

(ladda upp en bild på typ pixbox eller någon liknande fotosida, sen klistrar du bara in länken till bilden här, på bildknappen)

Jaha, då gör jag väl ett försök då! (var är sambon när man behöver honom?)

pic_show_id32490909.html

Nja, Sthlm känns liite långt bort ;) Men alickra ligger ju där så ring henne och hör om du får komma och gosa lite med hennes valpar ;)

Jag har också på lillan på foder. Men det är inte uppfödaren som äger henne utan det är uppfödaren till min vuxna hund som även äger valpen (men den stora äger jag själv). Hon kommer också att få ställa så småningom, jag är inte så duktig på den biten :cool:
Men stora tjejen höll jag på med lydnad när hon var yngre. Det gick väl hyfsat men det var nog inte hennes grej. Hon är lite osäker och behöver ständigt bekräftelse på att hon gjort rätt. Så nu har vi snöat in på rally istället. Hon ÄLSKAR det (jag med!). Annars är hon mest en familjehund som är ute och dräller på låååånga skogspromenader. Vad lilltjejen ska gör vet jag ännu inte. Enklast är ju Rally för då kan man ju åka ut med båda samtidigt. Men vi får se vad hon uppskattar mest.

Jag ska antagligen till Norrtälje den 10 juli och tävla Rally med den stora. Då har jag ju lillan med om du vill komma och hälsa (och heja :D)

Provar med en bild till:
pic_show_id32490910.html

Senast ändrad:

Så här gör du: Högerklicka på bilden och välj "Kopiera bildadress". Välj sedan "infoga bild" i menyn där du skriver inlägget och klistra in bildadressen.

32490909.jpg

32490911.jpg

Jättefina! :love:

Senast ändrad:

Åh, finingar!!
Rally har jag oxå funderat lite på, men sporten är så ny för mig att jag inte hunnit fastna (ännu).
Jag har halva släkten i Norrtälje, så att jag dyker upp och (såklart) hejar på dig är inte alls omöjligt!
Snart kan jag gosa med min valp oxå, har jättenära till kenneln, så jag kan åka dit så ofta de tillåter ;)

Hahaha, du får det att verka så lätt! En sak är säker iaf, jag är inte så vidare teknisk. Du är ju uppenbarligen ett geni! :D Du lyckades ju fixa fram bilderna jag kämpade med. Ingen idé du förklarar var du hittade mina bilder jag kommer ändå inte att fatta ;)

Tack! Ja, visst är dom fina mina tjejer :love:

Och stort grattis till din HÄRLIGA valp!

Ja, vad roligt! Hoppas du kommer :)

Rally är nytt för mig också, gick nybörjarkursen i våras! Nu är jag helt fast!

Han fick somna in den 9e mars iår :cry: Han visade smärtor från nacken och röntgen visade kraftigt missbildade nackkotor. Dom ska ha ca 7 kotor, han hade 4-5/4,5, det mesta i en stor klump. Det fanns inget vi kunde göra (eller jo, ta hem honom på smärtstillande och kortison utan att egentligen veta hur ont han hade....) så han fick somna in på Strömsholm medans han fortfarande var sövd efter skiktröntgen. Det gör fortfarande fruktansvärt ont i hjärtat. Vi kommer aldrig att få en hund som Björne igen.

:cry: Fy fan...Stackars lille plutt Björne och kramar till er! Jag vet hur svårt det är att gå vidare och våga skaffa hund igen efter en sådan sak, bra att ni har klarat det! Njut av er nya vän!:bump:

Vad kul att valpen och katten vill umgås! Jag glömde skriva det innan trots att jag tänkte på det: Gud vilken vacker katt! :love:

alltså. JISSES vad söt hon är :love:

Till alla:
Nu är jag och Wahidah liite närmare en lydnadstävling i alla fall. Vi har (som jag kanske nämnt?) varit på brukshundklubben och kollat lite och nu har jag fixat medlemskap i hundungdom. Förhoppningsvis får jag hem allt snart så att jag kan anmäla till de lydnadstävlingar jag vill som är.. snart :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 052
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar