FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Ja du trodde väl inte jag tänkte åka dit o kuta själv:D
Har packat ner kameraväskan redan.

Har inga andra att ta med mig än valpen. 4 hundar i 10-årsåldern, har inte lust att släpa med mig dom i den här värmen. Och 2 yngre tikar som löper båda 2...

Så valpen får det bli!

GAAHH!!!!! Måste jag alltså stå ut med en söt, oemotståndlig 6månaders silken imorgon :eek::love: Så grymt...:cry:

Ska ladda batteriet till min kamera nu:D

Ja, jag har bilder på henne! Men jag är riktigt kass på hur man lägger upp här :o

Jag är lite nyfiken, vet ni om det är rastypiskt att vinthundar gräver?

En av mina gammelhundar har jag alltid kallat för grävmaskinen:)
Dom andra gräver mest i jorden när det riktigt varm. Så att dom skapar en liten grop i svalare jord, längre ner.

Ja, jag har bilder på henne! Men jag är riktigt kass på hur man lägger upp här :o

Jag är lite nyfiken, vet ni om det är rastypiskt att vinthundar gräver?

Tacksam för svar! :laugh:

Har inte haft vinthund tidigare så det finns mycket nyfikenhet. Är glad att jag tog mig i kragen och köpte en italienare :D Nu kan jag inte tänka mig något annat än vinthund!

Nu blev jag ju nyfiken... vart mer exakt bor du? Du kan PM:a om du inte vill skriva det här! :)

Åh, vilken underbar tråd! :)

Jag är stolt ägare till en italiensk vinthund, hon är 9 veckor och 4 dagar. Hon heter : Noster Mirabilis Beautiful Barbie men vi kallar henne Tindra!

Är det någon mer som har en italienare? :)

Alla ni som lägger upp bilder här, vilka fina vinthundar ni har :love:

Min mormor har en italienare, som vi träffar ganska ofta :) Supermysig, tyvärr med bettfel, så hon kommer inte ut på några utställningar som var tanken.
namnls_155055348.png

Jag väntar och väntar på fler bilder ifrån uppfödaren på faraobebisar, men hon har haft fullt upp och inte uppdaterat vare sig blogg eller hemsida på några dagar. Tänker iaf åka och premiär-hälsa på bebisarna i slutet av veckan/början på nästa :D De har fått små ljusblå nu :love:

kl

Känner pepp inför framtiden:bump:

Åh vad härligt att höra!

Åh, vilken underbar tråd! :)

Jag är stolt ägare till en italiensk vinthund, hon är 9 veckor och 4 dagar. Hon heter : Noster Mirabilis Beautiful Barbie men vi kallar henne Tindra!

Är det någon mer som har en italienare? :)

Alla ni som lägger upp bilder här, vilka fina vinthundar ni har :love:

...

Men jag är riktigt kass på hur man lägger upp här :o

Jag är lite nyfiken, vet ni om det är rastypiskt att vinthundar gräver?[/QUOTE]

Vad kul med en liten italienarvalpis. De är inte nådigt söta :love: För att kunna visa bilder måste de laddas upp på nätet. Det finns en hel del sidor för det ändamålet. Jag använder www.photobucket.com. När bilden är uppladdad kopierar man bildkoden (IMG code) och klistrar in här. Så kan det bli såhär:

DSC_1203.jpg

:D

Angående grävningen - mina gräver sällan och bara när de får tokryck i sand eller när någon viss lera luktar väldigt gott. En väninnas galgo gräver ofta en grop och lägger sig i för svalkans skull.

:angel:

Tanten_loste_sitt_problem.jpg

Min tant ÄLSKAR att gräva. När hon är lös och inte på humör för att springa så går hon först runt och äter lite maskrosor, sedan sätter grävandet igång..

Jag tror dock inte att det är något vinthundstypiskt, utan snarare något som "alla" hundar gillar. Antingen för att det är kul, eller för att de förstår att det är svalare om de gräver sig ner lite. Jag har känt lite på jorden som tanten får upp när hon gräver och den är verkligen kall!

Frittepower o jag åker o kollar på Whippetraceträningen i Norrköping i morgon.
Jag tar med mig min Silkenvalp (6 mån), vet inte om han är för ung ens för att pröva ett par meter, vi får se.

Jag tar i alla fall kameran med mig. Om jag kommer ihåg...

Åh, vad synd att jag inte är där ikväll!!
Tror säkert din valp får testa en liten bit... Lycka till!

Tisse tackar för alla komplimanger ;)
Här kommer några till:
DSC_0382.JPG

DSC_0350.JPG

DSC_0333.JPG

DSC_0375.JPG

Lingon fick i helgen klart med sin whippetracelicens och kom trea i A-finalen i Norrköping. Fotade bilder till licensen i söndags och fick riktigt bra uppställningsbilder:
DSC_0447.JPG

Frittepower o jag åker o kollar på Whippetraceträningen i Norrköping i morgon.
Jag tar med mig min Silkenvalp (6 mån), vet inte om han är för ung ens för att pröva ett par meter, vi får se.

Jag tar i alla fall kameran med mig. Om jag kommer ihåg...

Åh så roligt, vi ska förmodligen åka dit med Camaro ikväll!
Lova att hälsa om ni ser ett gäng utbölingar :D

Definitivt smal GOlden ;)
Vi kallar ibland Lingon för whippet retriver, han apporterar det mesta man ber honom om!

Haha! Jag får börja kalla Waha för "saluki retriver" då :D

Förresten, jag sitter hemma nu trots att det är släphareträning ikväll och vi fortfarande skulle hinna med ett tåg och komma dit i tid... Känns jäkligt dumt att skippa träningen, men det är så varmt att Wahidah inte orkar röra sig och jag behöver plugga och fixa iordning lägenheten. Nästa vecka MÅSTE vi till träningen, det blir sista chansen innan nästa LC-tävling. Fyhelvete vad jag börjar bli nervös.

Vilket fiasko! Valpeskruttet tyckte att allt var jätteäckligt.

Man stod inne på själva banan och felet var nog bland annat att vi höll till vid mål vid tiden för första loppet. Plötsligt kommer 3 Whippar dundrande rakt mot valpen och drog förbi bara nån meter från honom. Han drog sig ur kopplet och gömde sig under stolen där jag satt.

Och så fortsatte det. Först var whipparna döäckliga när dom närmade sig och drog förbi. Och sen var moppen som körde fram o tillbaks med trasan sådär nära inte kul.

Vi försökte ta oss ner till starten istället. Men då tyckte han att det var läskigt när whipparna levde rövare i starboxarna så att metallen bågnade, samtidigt som dom bara skrek. Och så barnen (han har aldrig i sitt liv sett barn förut på nära håll) som prompt skulle klappa på honom mitt i alltihopa.

Kort sagt Merlin tyckte att det var pest! Leka med trasan - inte han inte, han tittade på mig som om jag inte var klok.

Han vande sig vid moppen i alla fall. Och till slut var inte de rusande whipparna särskilt farliga heller, men dom var absolut inte intressanta.

Det krävs nog många besök på dom där träningarna innan polletten trillar ner tror jag, om någonsin. Jag har ju hundar ett par generationer bakom honom som aldrig intresserat för konstgjorda saker - levande djur, det är annat det!

Det var lite synd att Merlin inte såg tjusningen med trasan men han verkade ju inte helt ensam iaf:)
Men TJUSIG det var han allt, Merlin!:laugh:
merlin.jpg
[/IMG]

Sover han gott nu?:D

Det var kul lära sig något nytt och hur det går till, jag börjar bli sugen på låta idéfix testa men hade ju känts bättre med lite staket och där inte publik och hundar står längs banan eller varför tror alltid jag att det värsta ska hända:D

Så tjusig att nån sa att det var en Collie...

Nä, Merlin är inte ett dugg trött. När han kom hem började han rejsa med dom andra minsann! Nu tuggar han tuggben för allt vad han är värd.

Just nu känner jag mig lite nerslagen i skoskaften. Hade inte väntat mig att han skulle vara så totalt ointresserad.

Får gå ut i morgon o hitta en lång pinne, kanske finns nån stav eller så i garaget. Och sen hitta nåt kul att binda fast i ett snöre och se om det går att locka honom till intresse. Det är nu man skulle haft ett kanin- eller harskinn så att han verkligen fattade galoppen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar