FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Aah, justja, hon är inte någon miniplutt. :)
Jag tyckte det var för viktigt med att lära sig ordentligt hundspråk osv för att låta bli att träffa andra hundar på några veckor. Hon fick ju inte hälsa på allt och alla, men snälla hundar som ägdes av vänner osv fick hon umgås massor med :) Tänkte att det nog inte är värre än att hon skulle träffat en annan hund jag har hemma (om jag nu hade haft någon då).

Du är så välkommen så! :D Du får gärna hänga med nu också, fast då får du räkna med att min tant nog skäller lite på din vizsla de första minuterna man ses :o Hon är dock tyst och snäll sedan, bara hon får vara lite ifred och inte blir tvingad att hälsa på någon.

Du menar nu på måndag? Morgonpiggt passar bra för vi ska iväg med ett tåg till Linköping senare under dagen på måndag. :)

Min fjant kan knappt hålla sig från att hälsa, blir överlycklig när vi träffar hundar ;)
Hur som helst har jag svårt i veckorna :)
Men nån helgdag nångång!

Yes, jag tänkte nu på måndag! Jag är vaken från 7 och framåt, kan alltså vara i stan från typ... 8. Du får bestämma tid :D

Farao, vi kan ju kika mot slutet av nästa vecka då hur vädret ser ut på typ.. lördag? Den 18e alltså.

Du, det låter alldeles utmärkt. Får jag återkomma med tid, för jag måste kolla upp när jag måste åka med tåget till Lkpg. :)

Vilken fin tik och vad kul med en faraohund i tråden. Tycker de är väldigt vackra och de verkar så himla glada!

Jag har varit på studentbjudning och min moster med hennes två salukitikar Effi och Salma var där också.

DSC_0679.jpg

DSC_0710.jpg

Kom igen, tanten!
DSC_0713.jpg

Nyyyp!
DSC_0722.jpg

DSC_0796.jpg

Puss
DSC_0816.jpg

Det låter jättebra, nästa helg alltså :)
Finns ett jättefint område vid rosersbergs slott med fina promenadvägar, och, tror jag, ett inhägnat område nere vid mälaren :D

Visst är hon fin! Jag är helt förälskad i rasen, trots att jag inte träffat dem så länge, de verkar ha det mesta jag säker hos en hund :love:

Nu är det bara 5 dagar kvar till BF!! Sen ska jag stå ut i 8!!! veckor till. Tur att jag har nära till att hälsa på valpisarna..

Det låter jättebra, nästa helg alltså :)
Finns ett jättefint område vid rosersbergs slott med fina promenadvägar, och, tror jag, ett inhägnat område nere vid mälaren :D

Åh, det lät lockande! Vi får hålla tummarna för att det är bra väder i helgen bara :laugh:

Och NU har jag efter lång tid äntligen fått till träffen med Philosophia :D

Dafne är väärldens sötaste lilla whippet, Wahidah hade skitkul och även Zala busade och var glad (fram tills Dafne försökte gå in under magen på Zala. Det var inte uppskattat :p)

Ni ska få se bilder om ett tag. Har förhoppningsvis fått några bra foton. Nu ligger mina damer och sover. Wahidah är helt slut :D

Det var verkligen trevligt att få träffa dig och dina gudomligt vackra hundar! Dafne är helt medvetslös nu. Nu får jag många timmars arbetsro. :D

Det ska bli riktigt kul att se bilderna!

Vad tror du förresten? Tror du att Dafne är i så pass hyfsad form att hon skulle kunna prova på träningen i sandtaget på onsdag?

Det där får vi göra om m.a.o. :D Det var dock inte bara våra hundar som blev trötta. Jag har precis sovit en timme :angel:

Och jadå, jag tror absolut att Dafne kan följa med! Känner du dig orolig första gången kan du ju se till att bara släppa henne på platt mark, men orkar hon med det buset som var idag orkar hon nog springa några meter efter en trasa :laugh:

Sååå var det bilderna från idag då!

Först blev det lite busbilder. Vi var i en fin rastgård där det tyvärr var skitsvårt(!) att få bra bilder.
Tanten var glad!
dsc_7851-copy.jpg

Dafne i full fart
dsc_7855-copy.jpg

Skitglad Wahidah, med en liten Dafne bakom sig.
dsc_7860-copy.jpg

Tanten jagade dem på håll.
dsc_7867-copy.jpg

Sedan strosade hon runt i allt det gröna
dsc_7889-copy.jpg

När hundarna sprungit klart gick vi en bit till, sedan fotade vi "finbilder" på Dafne. Porträttbilden är mer rätt i färgerna än uppställningsbilden, så kraftigt markerade ränder som hon har på uppställningsbilden har hon inte på riktigt.
dsc_7912-copy.jpg

dsc_7910-copy.jpg

Tack! :D

Bra att det går framåt! :D Har han träffat någon? Annars lär han ju smälta bara han träffar en :p

Menmenmen... lägg in någon av bilderna där man ser hur fin "fina vita" är :D

Fina Effie kommer här :d

DSC_0823.jpg

Och hennes otroliga fana till svans!
DSC_0782.jpg

Ni kan få se hennes näsa också. Matten trodde att hon blivit stucken av ett eller flera bin/getingar. Jag rekommenderade vet, men vet inte om hon kollat upp henne ännu.
DSC_0734.jpg

Ni får en finbild på Kakan också :love:
DSC_0703.jpg

Red_Chili och Philosophia: Vad kul att ni träffats! Jag blir mer och mer sugen på sthlm - allt vintigt händer ju däruppe nu! Fusk! :D

KL

Är det någon som ska till Tånga Hed till helgen? Jag ska dit med mina fre-sön, men bara Khaki är anmäld mest pga ekonomin när jag anmälde...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 950
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar