FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Men vad märkligt! Jag är också övertygad om att du är lååååångt ifrån att vara världens sämsta hundägare. Du kvalificerar dig inte alls! Däremot i otursklassen ligger du bra till...

Knapp

För att peppa tråden lite så kan jag berätta att jag har haft en helt underbart trevlig dag på LC-fältet. De sprang först varsitt singellopp som var väl godkänt. Sedan fick Cc springa med en annan hane och det var skitsnyggt! Han jagade luren finfint och sprang både om den andra hunden och blev omsprungen utan problem. Nästa träning åker han på licenslopp :D Khaki hade tyvärr ingen att springa med i lopp 2 så han fick köra ett singellopp till, vilket han gjorde lika snyggt som första loppet. Nästa träning för honom får han prova att springa med en annan hund. Hoppas nu det inte dröjer lika länge till nästa träning!

Tyvärr så fotade jag inte med mina kameror, men däremot med memmas, så jag hoppas att de plingar in i min inbox snart, så jag får något att pilla med :D Memmas Puma sprang jättefint både singellopp och med en annan tik, så nästa träning blir det licenslopp för henne med!

*KL*

Jag dyker in här lite ibland bara, dålig kontinuitet just nu alltså. Menne, någon som ska till Vänersborg i helgen? Jag ska ställa Zoria. Om jag lyckas få skjuts ska jag ställa på specialerna i Tånga Hed också, anmäld är hon iaf. Men mest av allt vill jag åka på LC-prov, något som tycks helt omöjligt. :( Min snäll-chaufför ska antingen jobba eller på semester, så både Gnesta och det som är senare i Juli verkar gå bort för mig. Buhu.

Men du, jag tar och frågar lite folk i helgen om det finns någon som kan köra dig till någon LC. Har du efterlyst folk på facebook? även i gruppen för lure coursing? har du frågat efter någon i vinthundsforumet? Om du kan tänka dig att åka tåg så får du väl göra som jag gör nu imorgon när jag ska till Söderhamn: jag åker tåg upp dit, sover över i en bekants bil (för att slippa betala hotellrum) och ser alltså till att få skjuts från tågstationen till LCn. Det är ju lättare att få det än att få skjuts hela vägen från Sthlm dit.

Senast ändrad:

Hela kamerautrustningen, munkorg, rött och blått täcke, sele, första hjälpen-kit, penna och papper... Vad fan behöver man mer? Mat och vatten till mig och Wahidah packar jag ner imorgon.

Snart är det dags för att fira födelsedag ute på lure coursing-fältet :bump:

Fasen vad skoj!!! vart ser man vart i sverige det anordnas LC tävlingar? Finns det något i närheten av mig skulle jag gärna åka förbi och titta och se hur det går till... Men jag har aldrig hört om något just här...

Här kan du hitta både träning och tävling: http://svvklc.se/
Tyvärr är det inte gott om spring-tillfällen. För mig blir det "nära" om jag kan åka till Borlänge, Norberg osv. Det är någon timmes resa enkel väg. Inte som kappbanan eller släphareträningen.

Grattis på födelsedagen Red_Chili! :banana:

KL

Vi spenderade lördagskvällen igår med att vara ute på strandfältet och busa i fälttävlansvattenhinder. Khaki tyckte det var en enormt bra idé och var helt bananas. Lillhjärtat! Jag hade bara mobilkameran med mig, men fick till en rätt mysig film. Håll tillgodo!

Ljuv sommarkväll i Malmö - Film!

Och åh - nu har jag fått några av mina bilder skickade till mig som jag tog på LC-träningen med annans kamera. Och så fick jag de bilderna som blev fotade på mig+hund.

MattespejLC.jpg

(Zoier i bakgrunden - det var faktiskt rätt många där!)
CcoMatte.jpg

CCLC1.jpg

Khaki och memmas fina Puma.
KhakiPuma.jpg

Och så hann vi med att ställa upp Cc.
Cc4r2.jpg

Grattis på födelsedagen Red_Chili! :banana:

Tack! :D

Nu är vi hemma från lure coursingen!

Jag är sjukt jävla trött, hundarna likaså, och jag har inte ens orkat föra över bilderna från kameran till datorn trots att jag är väldigt nyfiken på allt jag fotat. (Det blev mycket bilder!)

Åh, ni skulle sett så stolt jag var efter Wahidahs första lopp. Hon har ALDRIG sprungit bättre! Fin fart, följde trasan fint, brydde sig inte(!) om den andra hunden trots att den faktiskt nöp henne i rumpan vid ett tillfälle och trots att den andra var på trasan först så var även Wahidah på trasan och LA sig på den :bump: Hon var helt fantastisk!

Det var ca 30 hundar med, tror jag. Efter första loppet låg Waha 3a av tikarna och 5a av alla salukis. (eftersom det är så många salukis med så springer de i könsuppdelade lopp och så slår man ihop resultaten sedan)

Wahidah blev dock lottad att springa mot sin syster i andra loppet... Sin syster som hon älskar och blir helknäpp av att se. Både jag och uppfödaren, som äger systern sa bara "åh nej... helvete" ungefär. Inte blev jag lugnare när uppfödaren sa att systern ibland var väldigt lättstörd under loppen.

Fröken W sprang alltså mot fröken W och trasan hann inte långt innan linan gick av! När linan gick av började Wahidah busa. Systern stod ganska stilla. Pga det så fick Wahidah en 0a(!) i andra loppet. Systern fick springa om loppet, helt själv, sist av alla. Domaren sa tydligen något om att Wahidah busat lite redan innan linan gick av. Jag tror inte på det. Hon gör inte sådant, mööjligtvis om andra hunden börjar busa först. :grin:

Systern, ja hon kom totalt 3a. En annan hund som jag lånat hem någon månad förut kom 1a och fick cert. Så det var ju en bra dag på så sätt, och jag försöker att bara fokusera på hur fint Waha sprang i första loppet.

Men fan, andra där sa att det var jättekonstigt att inte båda fick springa om, eftersom linan faktiskt gick av. Den hade dessutom gått av många(!) gånger under de två dagarna med många omstarter som resultat. Fast det är klart, många åkte ut med 0a också. Lustigt nog sprang många mycket fulare vid förra tävlingen, utan att få 0 poäng. Jäkla bedömningssporter...

Så tja, nu blir det att ladda upp inför nästa prov som är i början av juli. Och jag kommer aldrig mer anmäla Wahidah till någon tävling som systern kommer till. De springer så förbannat lika. De är tokbra båda två, så det är stor risk att de lottas att springa mot varandra.

Grattis till ett lyckat första lopp!! Härligt!!! Sen vad gäller andra loppet, shit happens:D
Skönt iaf att vara uttröttade, var det inte en väldig värme att springa i?Iaf, grattis igen!

Det var faktiskt rätt svalt just igår. Lite kul, för det var tokvarmt i lördags och tokvarmt idag igen. Men, jag sa tidigare att jag skulle beställa hyfsat svalt väder, med solsken och lite moln på himlen just till söndagen eftersom jag fyllde år och tävlingen var då. Det blev just sådant väder också :D

Jag tänker nu fokusera på det fantastiska första-loppet (som jag dessutom har BRA bilder på :D), tänker fokusera på alla trevliga människor jag fick gå runt och prata med, alla underbara hundar jag pussade och fotograferade och glädjas åt att de placerade (vad jag minns) var hundar som jag antingen gillar mycket eller ägs av personer som jag verkligen tycker är trevliga.

Den ena personen vars hundar det gick riktigt bra för kom dessutom fram till mig sedan, pratade med mig om lite allt möjligt där det börjat bra men gått åt helvete för henne på tävlingar osv. Det kändes mycket bättre efter det faktiskt. Var så jävla trött, hungrig och.. trött, att jag bröt ihop fullständigt när Waha fick sin 0a. Även någon timme efteråt började jag fan gråta så fort jag blev påmind om det, och jag är ingen som brukar börja gråta lätt. Märks iaf jävligt tydligt när jag blir trött. Somnade en timme efter att jag kom hem, blev lite förvånad när jag vaknade då jag upptäckte att det låg en man i sängen bredvid mig och stod en tekopp på skrivbordet. Att jag ringt honom och bett honom komma, samt börjat dricka te, det kom jag knappt ihåg :angel:

Så tja, nu har jag ju fått bevisat för mig att min lilla skithund ÄR bra. Hårdträning inför nästa prov bara. Vi ska allt visa alla att vi kan ;)

Grattis till ett det första lyckade loppet, men snopet med det andra. Jag förstår att du är irriterad och ledsen över 0:an.

Jag är nog fortfarande "lite" trött och överkänslig. Sitter och kollar på bilderna jag fotat nu och får tårar i ögonen när jag ser bilderna från Wahas första lopp. Jävlar vilken underbar hund jag har! :love: Ni ska få se snaaaart.

Grattis till ett fint första lopp! Att bli nollad händer många, särskilt oss med afghaner som lätt kommer på att det är jobbigt och istället hittar på nåt annat bus. Cebbe sprang mot en tik som satte sig och kissade en gång. Och en annan tik lade sig ner och vilade på slutet av sitt första lopp. Såå, sånt som händer liksom. :) Men jag förstår frustrationen ändå. Jag blir sur när det finns hundar som alltid gruffar med den andra hunden men som aldrig får nedslag av det. :mad:

Trist det med linan, så var det förra året också. Speciellt då dom försökte göra en längre bana, då gick den av heela tiden. Så tillslut gjorde dom bara klart den rasen (tror det var whippar som ju är ganska många) och sedan kortade dom banan till efterföljande raser. Den gången var det prisutdelning typ halv åtta på kvällen eller nåt sånt, och alla var redigt trötta. :crazy:

Jadu. Nu har jag fått höra från annat håll att linan inte gick av, utan att Waha hade försökt busa med syster flera gånger och att de då stannade trasan... Jag vet inte vad jag ska tro, egentligen tror jag väl inget alls, jag orkar helt enkelt inte bry mig.. Det enda jag vet säkert är att jag inte ska låta Waha springa mot syrran igen.

Linan gick av skitmånga gånger här också, kanske inte lika ofta som gången du beskriver, men många var det och det var tydligen värst under lördagen när jag inte var där. Önskar att de kunde byta till någon lina som kunde hålla lite bättre :p

*KL*

Liten uppdatering om skrutten: Den allergiska nosen är ett mysterium. Den har även uppkommit vid något tillfälle trots att hon inte har ätit. Vi har dock gett allergifoder sedan i fredags med gott resultat: Ingen allergisk nos och en strålande bra mage!

Samtidigt är hon äntligen på väg ut ur sitt hysteriskt långa löp om fyra veckor. Det gör att hon är riktigt pigg och glad igen. Hon har varit rätt låg under löpet och jag tror även löpet är relaterat till de problem som hon har haft de senaste två månaderna (hon hade ett splittat löp där den första delen började samma dag som magsjukan).

Det var verkligen som att vända på en hand. Hon är helt plötsligt jättepigg, busig men lyssnar bra, behöver inte springa och kissa ständigt, kissar inte inne (vilket hon började göra i samband med maghistorien) och hon springer inte runt och äter allt. Min lilla mönsterhund är tillbaka! :bump:

Vi har varit på några jättehärliga promenader de senaste dagarna. Jag har kunnat ha henne lös och hon har kommit som ett skott när jag har ropat på henne. Hon tar kontakt hela tiden och det där ständiga letandet efter något att stoppa i munnen är mer eller mindre helt borta. Jag är så glad att det är svårt att med ord beskriva det!

Hej!
Har fått lite problem och skulle behöva lite råd... Min ena whippet hane på ett år har helt från ingenstans börjat skygga för dommaren när vi ska ställa ut... Han kastar sig bakåt och vill inte allt, bara skakar och vill gå därifrån... Bara dommaren närmar sig så blir de så och bordet vågar jag inte ställa upp honom på nu för han slänger sig. Det går bra när vi "lekt" utställning med andra hundra, en som leker dommare mm men funkar inte i ringen?? Hur kan jag hjälpa honom med detta? Går det att lösa alls? Ät det jag som på något sätt skrämmer upp honom och ska låta någon annan ställa honom??

Har han gjort det bara för en domare eller har han gjort det för flera? Hur reagerar du innan, under och efter att han gör det?

Även min unga saluki, som vanligtvis hoppar fram och ska pussa på allt och alla (:cool:) och glatt hälsar på domare, har skyggat för en domare. Domaren var märklig och unga dåren kröp ihop rejält och försökte ta sig från domaren när hon skulle kolla huvudet på min unga. Jag brydde mig inte och efter det har det aldrig hänt igen.

Fan vad härligt att din lilla toka äntligen verkar må bra! Hoppas det håller i sig nu då :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 954
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar