FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

KL.
Idag hälsade vi på lilla Vilja som har hunnit bli 9 veckor och typ dubbelt så stor! Den 15 juni hämtar vi henne och det ska bli så kul :D:love:
Pixbox strular just nu så jag får länka till ett helt album senare. Bilderna är från FB så jag hoppas att dom syns!

248106_10150193940105588_588725587_7333748_4781512_n.jpg

252621_10150193940240588_588725587_7333751_6815599_n.jpg

247276_10150193940290588_588725587_7333753_2790490_n.jpg

250056_10150193940940588_588725587_7333767_2647400_n.jpg

Smakar på sitt blivande halsband
251191_10150193941530588_588725587_7333781_4094533_n.jpg

fortsättning

253917_10150193931750588_588725587_7333632_5575823_n.jpg

Äta ceskybebis!
250024_10150193931820588_588725587_7333635_7285809_n.jpg

Lite stort än så länge...
252826_10150193942095588_588725587_7333796_6117217_n.jpg

En utav bröderna som jag tycker ska få flytta hem till min pappa...
250681_10150193942370588_588725587_7333800_2133507_n.jpg

Senast ändrad:

Jag vågar ju knappt uttala mig om whippars hull utan att få känna på dem live, de är ju så "konstiga" i kroppen jämfört med salukis :angel:
Meen, jag tycker hon ser lite för rund ut och rätt omusklad. Oavsett vinthundsras (av de korthåriga..) så tycker jag det ser konstigt ut när man inte tydligt ser konturer av muskler.

Visst håller jag med om att hon har lite för mycket hull(och då menar jag lite), det går ju att fixa med ändrad diet(?). Musklerna kan också vara lite mer markanta, men man får ju absolut inte glömma Glimmas hjärtproblem! Och med det i åtanke så förstår jag att hon inte är i "topp kondition" i jämförelse med andra Whippar, men hon kanske är det utifrån hennes hälsostatus. Så jag tycker inte du ska bli orolig över hullet, det viktigaste är att hon mår bra under omständigheterna! :)

men man får ju absolut inte glömma Glimmas hjärtproblem! Och med det i åtanke så förstår jag att hon inte är i "topp kondition" i jämförelse med andra Whippar, men hon kanske är det utifrån hennes hälsostatus. Så jag tycker inte du ska bli orolig över hullet, det viktigaste är att hon mår bra under omständigheterna! :)

Håller absolut med, men tja, i mitt svar tänkte jag mer på "hur är en whipp i hullet när den är som den här hunden?" :) Sedan får ju Glimma faktiskt springa osv, bara inte för fullt med andra hundar? Så länge de får röra på sig osv så går det ju faktiskt att träna upp muskler osv, även om man inte kan hårdträna på samma sätt som alla andra. Men tja, det viktigaste är ju att man själv känner av hur sin hund är.

Åh vad det ser roligt ut med whippet-träff!! Önskar att det fanns eller att jag kände till fler whippar häromkring.

Vi har haft en aktiv helg. Igår gick Stella anlagsprovet i viltspår, med ett godkänt resultat. Jag var väldigt glad för det, men också mycket nöjd över hur bra hon skötte sig på plats. På viltspårskursen har hon nämligen haft en tendens att låta en hel del i bilen, vilket hon inte gör annars, men igår var hon knäpptyst.

Imorse packade vi in hundarna i bilen och begav oss till Halmstad för att prova på race-träning. Riktigt roligt!! Båda hundarna fick prova på att träna och båda sprang gärna efter trasan, Stella sprang helst iväg mot de andra hundarna efteråt medans brorsan gärna stannade kvar med trasan. Riktigt kul vart det iallafall att se hundarna som sprungit en del, herregud vilken fart! :D

Men åh vad kul! Grattis till godkänt anlagsprov. Jag vill gärna spåra med mina, men nu brister tiden och ekonomin. I höst kanske det ser bättre ut, i alla fall med det senare..

Måste också fråga vart ni bor någonstans. Jag och mina hundar kommer att vara i Halmstad i sommar så då kanske vi ses på raceingbanan och LC-träningarna utanför Laholm. Hoppas ni bor nära så vi kan ha vintisträffar också :banana:

Fetange: Hon är helt underbar den lilla valpen! Jag har en väninna som hämtar sin whippetvalp i mitten på juni också och hon ska heta Lilja. Fina namn på fina töser.

HannaPirat - jag håller med dig angående Glimma. Hon behöver ju inte vara i toppform när hon har sina besvär och hennes eventuella lilla extrahull är nog inte skadligt någonstans. Tycker inte hon behöver bantas det minsta! Whippeten ska ju inte ge intrycket av att vara lika smal som salukin och Red_Chili ser ju mest hyperdeffade kappvintisar vilket nog blir lite dumt att jämföra Glimma med ;)

Red_Chili - tanten har koll :D

Delvis knapplån

Kul att höra era åsikter! Ni tycker precis som mig, hon är lite rund (har faktiskt börjat dra in på fodret lite igen, hon är relativt "nybantad" - i vintras var hon ett helt halvt kilo tyngre :p) och dåligt musklad. Musklerna tänker jag dock inte göra nåt åt, hon springer så mycket hon springer och sen får det vara bra med det :)

Dock så tycker jag också hon är lite bukig? Eller inbillar jag mig bara? Går lite upp och ner, har varit värre än det är nu men ändå nåt jag håller koll på (vätska i buken kan ju vara ett tecken på hjärtsvikt). Är bara så jäkla lätt att stirra sig blind på sin egen hund :o

Och vi har varit på stranden idag. Så jäkla underbart med värme och sol. Khaki badar som en tok, men Cc doppar inte ens tårna. Söta farbrorn!

Det busades en del! Min väninnas Isländska fårhund Mikko var med.
DSC01791.jpg

DSC01911.jpg

Cc spanar in de volumösa läpparna på en fin GD-tjej.
DSC01852.jpg

De hade rätt kul!
DSC01889.jpg

Red_Chili - jag förstår precis vad du menade med problemet att fota svarta hundar...
DSC01842.jpg

Finnline, Svanen och Khaki!
DSC01801.jpg

Senast ändrad:

Jättefin liten Vilja:love:, sött namn på ursöt valp!! Och vilket fint halsband dessutom.

Eple- Vad kul att hon gjorde godkänt anlagsprov!!! Mina föräldrars hund gjorde godkänt spårprov i söndags och gick skarpt läge redan första natten på vildsvin:eek: Så jag är såå sugen nu att att försöka mer med idéfix. Spår är så jäkla kul!!! Ni får alla komma och spåra i min skog sen så kan jag stå för grisfötter :D

Melli- Va fint med svart GD, underbara sommarbilder!!!

R_C- Den blicken säger allt:D

Och jag har flyttat ner nu till Östergötland som färdig hovslagare:D:D

Meeen sista helgen i norrland körde jag några pass agilty och vi tränade mycket tunnel och han är så jäkla suverän idéfix. Kastar sig fram på allt:D

Men nu ska vi sova typ hundra år och imorgon packa upp en stor släpvagn med möbler.. Nån frivillig??

Och jag har flyttat ner nu till Östergötland som färdig hovslagare:D:D

Meeen sista helgen i norrland körde jag några pass agilty och vi tränade mycket tunnel och han är så jäkla suverän idéfix. Kastar sig fram på allt:D

Men nu ska vi sova typ hundra år och imorgon packa upp en stor släpvagn med möbler.. Nån frivillig??

Fan vad duktig du är :D

Jag anmäler mig som frivillig, om det ingår borzoipussar ;)

Idag blir min lilla älskling 2 år:love:
Faan, vi har varit igenom så mycket och att hon får vara här idag har ju varit allt annat än självklart. Hon är en av dom finaste hund-individer jag mött(kan ju inte vara helt opartisk här, men försöker) och hon har en sådan enorm livs glädje!
Nu blir det bildbomb!

Miikolek.jpg

stis.jpg

sova1.jpg

Bild077.jpg

Bild131.jpg

DSC_0120.jpg

Åh, GRATTIS på födelsedagen fina, fina Miiko! Hon har verkligen hunnit ha oförtjänt mycket otur i starten på sitt liv.. Hoppas det är slut med sådant nu.
Förresten, jag åker ut till Jessica på torsdag. Kanske du hinner komma förbi och säga hej då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 957
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 053
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar