Sv: FJÄRDE vinthundstråden!
*KL*
Jag tror att vi kan blåsa faran över nu! Inga fler kaskadkräkningar och hon verkar hyfsat frisk.
Nu väntar jag bara på att veterinären ska ringa angående provsvaren som vi tog för en och en halv vecka sedan gällande den andra maghistorien. Egentligen skulle jag fått svar i förra veckan, men ett av proverna var de tvungna att skicka till SVA för analys och svaret på det hade inte kommit.
Det märktes förresten i hundgården igår att hon är dämpad och fortfarande inte riktigt sig själv. Hon har inte alls samma energi. Jag gissar att det har med tarminflammationen att göra och att kroppen inte tar upp näring som den ska.
Min sambo och jag har dock börjat fundera i banorna om det kan vara hästkastanj som utlöste det hela redan från början. Hon var nämligen i hundrastgården (där det finns mängder av hästkastanj) samma dag som det började. Jag läste om en hund med liknande symptom där det senare visade sig att hunden knaprade i sig ekollon varje dag. Den hunden blev helt enkelt förgiftad och fick skador på tarmen (som senare läkte, så snart ägaren blivit varse om att ekollon var giftigt).