FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Åh - dreggel :love: Jag älskar det där grå täcket med röda kantband. Jag har precis fått sommarjobb så jag bör kunna shoppa lite inför höst/vinter-kylan :banana:

Josefiine: Jättefina bilder på glaaada hundar!

Fetange: Skitsnyggt halsband. Det kommer sitta som ett smäck på din fawn-tik :love:

*KL*

Ehm.. jag lovar bilder sedan :angel:
Har ju varit här i två dygn nu, och fotat 253 bilder :D I eftermiddag ska vi dessutom iväg för att träffa en saluki och en grey, som ska fotograferas. Sedan är det ju LC imorgon och då ska det fotas massor...
Måndag och tisdag kommer ägnas åt en tripp till Gränna för att köpa polkagrisar och ena dagen ska vi ha en liten salukiträff med några andra salukis...

Sedan åker jag hem på onsdag. På torsdag kommer Klara med sina två salukis Faiza och Calle till mig. De stannar till måndagen därefter och på lördag och kanske även söndag blir det vinthundsträffar... På tisdagen sedan är det väl släphareträning igen tror jag..

Inser ni hur sjukt mycket bilder jag kommer ha att kolla igenom?! :eek::D

(och mitt i allt ståhej ska jag klara av att hinna plugga, äta och sova också..)

Skit också! Jag undrar hur hundar skulle överleva utan människor egentligen. Dafne försöker dammsuga marken som hon går på för att stoppa precis allt i munnen, medan jag så klart försöker hindra henne. Jag har beställt en munkorg, men den har inte kommit än.

Idag så var vi i hundrastgården. Jag tänkte att det kanske inte var någon fara eftersom hon skulle få leka med en whippetkompis och att hon därför inte skulle vara så intresserad av att äta. Tror ni inte att hon ändå lyckades mumsa i sig några hästkastanjer :crazy::grin:. Veterinären påstod att det inte var giftigt, men när Dafne två timmar senare började kräkas kraftigt så kollade jag på giftinformationscentralens hemsida - och visst var det giftigt. Ringde då veterinären igen som i sin tur ringde till giftinformationscentralen och fick rådet att ge aktivt kol. Tydligen kan det om det är riktigt illa slå ut njurar och ge inre blödningar. Så håll tummarna för Dafne nu!

Hon kräktes ju upp det mesta, men giftet kan ju ändå ha hunnit tas upp i kroppen. Jävla skit! :cry:

Vi håller tummar och tassar för Dafne här hemma!!:eek:

Jag har tänkt på det också - det skulle nog finnas betydligt färre hundar i alla fall, och de som överlevde skulle ju bli smartare, starkare och mer härdade just eftersom det är de som överlever och kan föra sina gener vidare i sann Darwin-stil.

Men alldeles oavsett - stackars tokiga Dafne! Läser att allvarliga förgiftningar är sällsynta, så hoppas det går över när hon fått det ur sig. Håller tummarna!

kl

Här har det varit whippetträff. Khaki flög på en annan whipp som råkade försöka ta hans köttbulle. Annars var träffen underbar!

Bara måste visa den här också under avdelning talande blickar! Hihi!
v
DSC09940.jpg

DSC09864.jpg

Fina gottegrisar!
DSC00031.jpg
DSC00187.jpg

DSC00195.jpg

Men fysjutton vilken otur ni har! Jag håller självfallet tummarna för att allt går bra och att hon snart är bra igen.. (och det känns som om jag skriver liknande saker för ofta... Kan inte alla hundar få vara friska och hela nu ett tag?)

Tack och ja - den blicken är inte att leka med. Khaki vek hädan asap :D

Nu ska vi ut och jogga i morgonsolen. Egentligen för en halvtimma sen, men träningspeppkaffet lockade mig till buke istället av någon outgrundlig anledning, och nu får jag väl helt enkelt jogga snabbare för att hinna med att plugga allt jag ska sen.

Ha en fin dag vintisar!

*KL*

Jag tror att vi kan blåsa faran över nu! Inga fler kaskadkräkningar och hon verkar hyfsat frisk.

Nu väntar jag bara på att veterinären ska ringa angående provsvaren som vi tog för en och en halv vecka sedan gällande den andra maghistorien. Egentligen skulle jag fått svar i förra veckan, men ett av proverna var de tvungna att skicka till SVA för analys och svaret på det hade inte kommit.

Det märktes förresten i hundgården igår att hon är dämpad och fortfarande inte riktigt sig själv. Hon har inte alls samma energi. Jag gissar att det har med tarminflammationen att göra och att kroppen inte tar upp näring som den ska.

Min sambo och jag har dock börjat fundera i banorna om det kan vara hästkastanj som utlöste det hela redan från början. Hon var nämligen i hundrastgården (där det finns mängder av hästkastanj) samma dag som det började. Jag läste om en hund med liknande symptom där det senare visade sig att hunden knaprade i sig ekollon varje dag. Den hunden blev helt enkelt förgiftad och fick skador på tarmen (som senare läkte, så snart ägaren blivit varse om att ekollon var giftigt).

Ett foto på en duktig Donnie som följde med till stallet idag:D
Han höll sig lugn hela tiden även fast det blev några timmar där :love:
95529_1304968200.jpg

*kl*

Blir med största sannolikhet inget Ljungbyhed/utställning för Puma på lördag!

Farligt att träna agility. Det slutade med typ 15 cm lång + brett öppet sår bakom ena frambenet på Puma, nu har hon dränn, och massa stygn. (bilder på FB finnes) :crazy:

Ja, herrejösses vilket sår :crazy: :( Och vilken ofantlig otur. Hur gick det egentligen till? Trodde instinktivt på LC eller race-olycka, men agility?!? Känns otippat och väldigt otursamt.

Synd att inte få träffa er i Ljungbyhed i helgen, men först och främst får hon läka så klart. Ser inte ut som något vitalt skadats på bilderna i alla fall.

Vad säger din chef veterinären om läkning? Hur länge ska hon vila?

Nospussa henne från mig och säg åt henne att läka snabbt!

Menvafan.. inte ännu mer skadade långnosar?!! Ge henne en puss från mig så hoppas vi att hon blir bra snart.

:eek:Inte meeer otur i tråden nu!! Vilket hinder var det hon skadade sig på? Otäckt! Massa pepp och krya på er från oss!

Hejsan var på återbesök efter ormbettet idag.
Hjärta, lever o njurar - allt såg finfint ut!

Hon lyckades ju börja löpa så att hon höglöper nu, och planen var att para henne på det här löpet. Men det sa veterinären att det bör man inte, även om hennes värden ser bra ut.

Ingen vet idag hur länge ormgift stannar i kroppen och hon skulle inte rekommendera någon att para en tik på flera månader efter ett ormbett.

Så nu får vi vänta till vintern. Ska vi slå vad om att det blir snöstorm just då :laugh:

ÅH så bra att alla värden var som de skulle! :laugh:

Nu har jag och Wahidah varit på LC-tävling :bump:
Hon kom på plats 9 och det var 35 startande. Jag är toknöjd. Har startat en ny tråd om tävlingen, så ni kan läsa mer och se bilder här: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1102921

För några minuter sedan anmälde jag till en till tävling, en i början av juli :D Förhoppningsvis kommer vi även iväg på en som är den 5 juni :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 781
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar