FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Jag tordes inte ens titta på dom där fotona med klon...

Men apropå foton... Förra året köpte jag så dyr kamera att jag inte hade råd med något extra objektiv förutom det som följde med. Objektiv upp till 200 kostade (original från Nikon då) kostade över 4000. Nu hittade jag ett för bara drygt 2300 så nu ska här tas kort framöver!

Ska bara leta fram instruktionsboken också :)

Vill ju kunna ta foton som dom här till exempel
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?p=12330808

Och då hjälper det väl inte mycket att ha kameran inställd på auto kan jag tro:o

Bort med autoläget ;)

Något du kan börja läsa om du vill få bättre bilder är den här artikeln. Den är skitbra och ALLA som vill lära sig fota ordentligt borde läsa den tycker jag.
http://www.fotosidan.se/cldoc/fototeknik-1-kamerans-funktion.htm

Har man svårt att förstå den kan man börja med att kolla "ordlistan för dummies" här:
http://www.fotosidan.se/cldoc/fototermer-for-dummies.htm

Vill du ha fototips kan du alltid adda mig på msn så kan jag förklara där :p
Vad är det för kamera du har?

Funderar lite på att skriva lite blogginlägg med fototips (självklart hundinriktat :p). Har funderat på det ett bra tag. Vad tror ni om det?

Jag köpte en Nikon D5000 förra året.
Gick till affären för att köpa en D3000 och hade räknat med det priset men den modellen var slut i hela Norrköping. Åkte runt överallt en hel dag.

Så det blev en 5000 istället för jag hade bestämt mig, jag SKULLE ha ny kamera!

En blog/sajt med foto med inriktning på hundar skulle jag tycka vara intressant.
Ska kolla dina länkar straxt.

Aah, okays :) D5000 har jag kikat lite på när jag hjälpt vänner att välja kamera. Tycker den verkar jäkligt bra för priset ändå. Sedan är jag ju förtjust i Nikonkamerorna :D

Har en blogg nu där jag skriver om hundträning, livet med mina damer osv. Ska jag bara slänga upp en kategori där om foton eller ska jag skapa en ny blogg..? vad blir bäst?

En helt ny blogg tycker jag.
Då kan jag med gott samvete lägga in RSS-feeden på Silkenklubbens svenska nyhetsblog samt på under "Nyheter från webben" på själva klubbsajten:)

Nuså. Väskan är packad. Hundarna sover. Tågbiljetter utskrivna.

Imorgon åker vi till min salukägande vän i Jönköping och till helgen blir det lure-coursing! :bump::bump: Wahidahs debut, och jag är redan nervös :p Jag vet att hon är toktänd på trasan. Jag vet att hon är i ok kondition. Jag vet att jag inte kan göra mer för att få henne att springa bra än vad som redan är gjort. Men ändåååå.

Nåja, det kommer bli megagigantisk bildbomb när jag kommer hem igen, för jag blir borta en vecka och det är mer än bara en vinthund jag kommer umgås med :love: Kommer dock inte vara borta från buke, för laptopen följer med så att jag kan plugga och min vän har trådlöst internet.

Håll nu tummarna för att resan imorgonbitti går bra... Jag är rädd för att åka kommunalt nu när Zala slet av klon i fredags när vi skulle åka pendeltåg...

Har någon av er beställt täcken från tjeckiska DGdoggear?

Jag funderar på att köpa en regnjacka därifrån. Jag skulle även behöva lite smakråd då jag inte kan bestämma mig för vilken färg hon ska ha.

60fd9afefc11a05449c01083ae2287f4.jpg

24c22859597732de902ffa123221fd0c.jpg

a8ed4ccdef582c68b104191b9c89f1d8.jpg

Kanske det egentligen är snyggast med enfärgat? Å andra sidan kan jag inte låta bli att tycka att camo passar Dafnes personlighet. :D

Snyggast tycker jag dock att nedanstående täcke är, men ingen av storlekarna passar riktigt. 44 cm är för litet och 54 cm på tok för stort.

plastenka.jpg

Dafne är brindle:
Valpdcoratifs.jpg

Dafnefunderarvertillvaron-2-1.jpg

Jag gillar det mörkblå bäst, men det kommer tyvärr att vara antingen för stort eller för litet. Det lutar åt det gröna camotäcket. Det grå är rätt snyggt och enkelt också, men passformen ser bättre ut på de övriga.

Man får ju inte länka till butik här, men du ser adressen på några av fotona. (dgdoggearpunktcom).

De har fina halsband också och mysiga hundbäddar. Det riktigt kliar i fingrarna när man går in på sidan. :)

Jag hittade det och det är inte bra för plånboken :p

Nu måste vi ju ha en sån här
img-6396-wm.jpg

fast i den här färgen
img-6505-wm.jpg

Edit: Oooops... det blev en beställning.

En grön sovsäck och ett sånt här som var på rea. Det kan valpis förhoppningsvis ha när hon kommer hem!

09df291eec16786d41d779e0bf7eb48a.jpg

Senast ändrad:

:D Härligt, härligt men farligt, farligt.

Sovsäckarna har jag också kikat på. De är fantastiskt mysiga. Din valp kommer att sova som en prinsessa. :love:

Är det förresten bestämt vilken av tikarna det blir?

Det tror jag också. Den var stor nog för 1-2 whippets så det finns gott om plats. Jag älskar den färgen också!
Nej det är inte bestämt. Uppfödaren får påhälsning av sin uppfödare och uppfödaren till pappan på söndag och då ska dom titta på valparna och "utvärdera" dom. Efter det vet hon nog vilken hon ska behålla och då får även vi veta vilken vi får :bump:

Nu är vi framme i Jönköping :D Och ÅH vad fin min väns hund har blivit! Träffade honom första gången när han var liten pluttvalp på kenneln och har ju följt honom sen dess, och åh, han är fin.

Vad som dessutom var roligt var att Zala, som ju är väääldigt skeptisk till andra hundar, rusade fram till honom och gjorde sjutusen lekinviter så fort han kom ut ur huset (vi hade bestämt att gå en liten runda utomhus först så att de skulle få bekanta sig med varandra). Så tja, andra hundar är pest och pina, men salukihanar går utmärkt :p

Sedan har vi varit iväg till ett sandtag! Damerna sprang. Och sprang. Även Zala fick springa, faktiskt. Jag la på ett riktigt ordentligt bandage och hade på en sko på det. Hon har inte rört sig nästan alls sen förra onsdagen så OH vad glad hon blev. Hon sprang, studsade, nosade runt och såg jättelycklig ut :D

Dumt nog regnar det idag, men lite bilder är fotade ändå. Imorgon och framåt ska det bli finare väder så då minsann ska det fotas! Har inte ens koll på hur många fina vinthundar jag kommer träffa ens om man bortser från tävlingsdagen, så tja.. det blir många att fota :angel:

Fy sjutton vad snygga saker!!! Och det finns till IG också, jag tror jag är i himmeln, hejdå lönen (Fast det var ju ändå ganska billigt) :D

Var det någon som testade beställa? Kan inte ni rapportera hur leverans och betalning gick? Jag vill också ha....:love:

Philosophia: Jag gillar också det marinblåa, men annars är de i camo rätt tuffa också!

Åh vilka snygga täcken! :love:
Jag gillade det gröna camot. Hade passat till min kille, för då hade han matchat med hästens täcke:D
Dafne är supersöt förässten!

Var det någon som testade beställa? Kan inte ni rapportera hur leverans och betalning gick? Jag vill också ha....:love:

Jag beställde idag :banana:
Dom skickade ett mail några timmar efter beställningen och frågade hur jag ville frakta det. Det fanns 3 alternativ och jag tog det billigaste (motsvarande drygt 200 SEK) och det skulle ta 5-15 dagar.
Jag betalade sen via Paypal. Smidigt tycker jag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 781
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar