FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

DSC03914.jpg
DSC03970.jpg
DSC04089.jpg

DSC04112.jpg

haha! Älg!? Hm nä då behåller jag nog mina rådjur. Idefix bryr sig ju inte om dem heller så:p

jisses, helt galet kalla det aggressivt beteende. Nä unghästar är helt underbara:love:

ÅH vad härliga bilder!

Idag hade vi sol för första gången på säkert en vecka. Det utnyttjades till max! Ungefär 4 timmar var vi ute. Först långpromenad och därefter massor av spring och bus i djupsnö. Jag har glada hundar nu!

45010_1294591792.jpg

20987_1294591794.jpg

Wahidah går i snödriva...
62131_1294591795.jpg

Wahidah börjar få muskler!
34821_1294591797.jpg

Knasvovvar.
42613_1294591805.jpg

17030_1294591807.jpg

58573_1294591812.jpg

kalasfina bilder som alltid;) Gillar porträttbilderna!
btw, skönt att waha klarar av att bli ensam en stund nu! Du har ju verkligen kämpat och förtjänar lite medgång nu:laugh:

Idefix har lekt med sin grand danois flickvän idag :bump: Glömde kameran. Men dem hoppade, studsade och idefix bet henne i bakbenen och hon mosade honom under sina fötter:D Som vanligt alltså, dem har alltid lika kul ihop:laugh:

Kan ni skicka ner lite sol hit med? Här har det regnat i flera dagar. Först kom det en massa snö i torsdags, sedan på kvällen regnade det och tja.. har väl gjort till och från sedan dess. Nu är det is, snö, is och vatten. överallt. Brrr.

My Dog gick bra. Iaf under omständigheterna. :p Jag badade Zoria på morgonen så hon var lite trött redan från början. Tydligen ska man inte gå upp så "tidigt". Sedan var utställningen försenat, skulle börjat ca 13 och med 40 salukis innan så beräknades afghanerna till ca 15 iaf. Vi kom in i ringen vid 18. Zoria var trött och "sur", ville inte ta godis alls trots att hon brukar äta allt och lite till. Det var fyra tikar i unghundsklassen och Zoria placerades tvåa med HP. Hon fick jättefin kritik verkligen, det enda var att domaren önskade ett något femininare ansikte. Zoria är en ganska stor tjej, även om hon är långt ifrån maskulin kommer jag nog få höra det några gånger. :)

Men helgens bästa är helt klart att Kali är hemma nu. :love: Hon har gått upp lite i vikt och lite päls har vuxit ut. Dessutom går hon med svansen högt och är nyfiken ute. :bump: Vi åkte buss hem från mamma och den var inte fullt lika läskig som när vi åkte dit för två veckor sedan. När vi gick hemåt så tog det bara någon minut, sedan började hon nästan dra. Hon gick framför så långt kopplet räckte och med stora travsteg visade hon vägen. Hela vägen fram till rätt port. Hon hade så bråttom att hon klättrade på dörren när jag skulle slå in portkoden. :love: Nu ligger hon i soffan och gnager på ett ben. Carmen ligger bredvid mig och är skeptisk, hon är inte så förtjust i afghanerna så länge det inte handlar om lek och bus.

Zoria och Kali blev för övrigt hysteriskt glada när dom sammanfördes häromdagen. Så himla fint! :love:

Skitfin bild verkligen, gillar ljuset mot björken och cc står där och njuter av solen.

Tack :) Just den björken fick stå ut med en stunds fotograferande. Nästan vårvacker!

Galathea: Grattis till fin kritik. Cc har fått kritiken bred skalle några gånger och "huvudet får inte bli större" när han var 3 år, hehe. Hoppas han inte blir mer tjockskallig då... Skönt att Kali är där hon ska vara. Måste kännas underbart!

R_C: den pulsande Waha :rofl:

R_C: den pulsande Waha :rofl:

Visst ser hon knäpp ut :D Och hon är helt omöjlig att hålla borta från snöhögar också. Zala vägrar gå i djup snö, hon går där det är plogat eller i mina fotspår för att undvika snön. Wahidah drar ut och går i så djup snö som möjligt... Knäpphund.

Haha, Idéfix är som Zala med snön. Håller sig på plogat eller trampar mig på hälarna i djupsnön. Ibland kan det hända att han inte kan hålla sig och kastar sig handlöst ut, men han ser ut att ångra sig ganska fort:D

Därför han har Urax. Han hämtar troget pinnar och annat till Idis.

DSC_1022.jpg
[/IMG]
DSC_1023.jpg
[/IMG]
DSC_1032.jpg
[/IMG]

Haha! Så gulligt! :D

Åh, idag är jag nervös. Trots att klockan bara är 9 så har jag redan hunnit med en timmes promenad och äter nu frukost. Planen är att få hundarna så trötta som möjligt till i eftermiddag. Då ska jag nämligen iväg på introduktion för att börja plugga igen! Det har varit så förbannat mycket trassel med plugg osv så även om introduktionen är frivillig att gå på så kommer jag gå dit för att få en så bra start som möjligt.

Wahidah, hon kommer tvingas vara "själv" i närmare 2½ timme trots att hon inte alls är van vid att vara själv så länge. Farsan kommer visserligen vara här och se till att hon inte äter upp lägenheten, men sådant skiter fröken W i. Det hon bryr sig om är om JAG är hemma eller inte.

Håll tummarna för att W uppför sig... Själv hoppas jag på ett mindre mirakel :o:crazy:

Jag håller alla tummar och tår och hoppas W ska fixa att vara utan dig några timmar!
Vovvarna här har fått sprungit lös några km på våran upplogade "hundstig" och är nöjda här också. Men inte jag!!! Jag ska upp till norrland nu, åker om 10min:cry: Inte för att jag vantrivs där, men jag vantrivs att lämna Idefix. Och mina föräldrar ska till thailand så brorsan och släkten ska ta hand om djuren. Jag har noja!!
Men jag ska snart ner igen på min praktik:banana:

Jag förstår att det måste vara jobbigt att lämna honom! Men skönt att du har en praktik nära ditt hem:)
Var det på Wången du pluggade?

Förövrigt längtar jag till våren då jag och Miiko kan börja ta ordentliga promenader igen(nu är det för mycket snö) och att jag och min tränare ska börja rida in den aggressiva unghästen!

R_C Hejjar och tror att Waha kommer klara det galant!:bump:

Galathea Vad roligt! Härligt att hon redan har börjat få tillbaka sitt självförtroende:bump:

*kl*

Hej på er!
Var inne som snabbast och skrev några rader i den tredje tråden, har sedan dess varit ganska inaktiv..

I vilket fall som.. Stella, min whippet, har nu hunnit bli 7 månader. Tiden har gått så väldigt fort!! Det har varit några av de roligaste månaderna i mitt liv, och jag ångrar inte att valet föll på en vinthund.

Kikade in på Vinthundsklubbens hemsida, riktigt sugen på att testa Lure Coursing när ålder medger.

I helgen blir det förhoppningsvis Göteborg och My dog. Är det nån mer som ska dit? Ställa ut?

Dom är verkligen helt underbara som små, och dom blir bara bättre med åldern:D

Rekommenderar verkligen LC. Det är helt underbart att få se sin hund göra det som dom är "till för" och uppleva deras lycka över att få springa!

Hur gick det för er på utställningen?

Haha, alltså... Wahidah hade tydligen varit lugn - i ungefär 10 sekunder :crazy: :rofl: Jag kan ärligt talat inte annat än skratta åt det nu (men åh vad jag är glad åt att farsan gick med på att hålla koll på henne!).

Hon vaknade självfallet till liv precis innan jag skulle gå, så hon var inte lugn när jag gick hemifrån och det var ju där det sprack. Menmen.. Jag har fått ett välstädat rum (städade noga för att hon inte skulle hitta något att tugga på annat än möbler) och farsan var inte sur, så hon kan inte ha varit hemsk :p

Vad sjutton ska det bli av den där lilla dåren..? Nåja, bara att fortsätta ensamhetsträningen lite mer ordentligt.

Eftersom det var jag som startade den allra första vinthundtråden och eftersom det tyvärr inte blir att jag tittar in här så ofta så vill jag ivarjefall önska alla ett gott nytt vinthundsår 2011!!

*KL*

Titta vem jaaaag har träffat idag! :love:

dsc_9163-copyc.jpg

dsc_9190-copy.jpg

Han är verkligen helt fantastisk den där greyhounden. Det verkar tyvärr som om jag blir kär i varenda grey jag lär känna :angel:

Naw.. Jättefin :love: vems ögonsten är han?
Klart att man inte kan bli annat än överförtjust i varje grey man träffar;)

Härliga bilder! Han är bara så läcker din Idéfix :love: Urax också jättesöt!

Hannapirat: Tack :)

Red_Chili: Du är duktig på att ensamhetsträna så bara kör på. Det kommer att ordna sig till slut. Köp lite presenter till farsan ibland så han håller sig blid ;)

Mitt vårschema i plugget kommer att innehålla en heeel del fler timmar i skolan tyvärr så jag ska möta en potentiell hundvakt på söndag. Hon verkar gullig med massor av erfarenhet så jag hoppas hon gillar killarna och vi henne.

Nu nattaprommis, men jag vet inte om jag lyckas väcka killarna. De stensover efter strandpromenaden på 2 timmar. Det var sand på nästan hela stranden så de toksprang som vårspralliga dårar :love: Längtar efter mer sol och värme nu. Kom igen våren!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 941
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar