Sv: FJÄRDE vinthundstråden!
Berätta mer!
Fick ett telefonsaml i förrgår, helt utan förvarning (trodde det var någon som ringde på soffan vi har ute på annona)
Men så frågar hon om jag har whippet, ehh ja svarar jag.
Så berättar hon vem hon är och hela historien.
Fick erbjudandet att köpa en MKT lovande tikvalp som "avbokad" i sista minuten pga. sjukdom i tilltänkta nya hem. Hon hade sett att vi bodde nära och hade intresse av LC (valpen har bra LC "linjer") Sen när vi snackade lite och hon fick höra hur jag var o mitt jobb o så tyckte hon hemmet var mer lovande än nåt annat......Vi har mailat lite fram och tillbaka nu, ja, allt låter kanon.
Tik valpen är lovande och skulle med största sanolikhet passa perfekt i mitt hem......men så finns det alltid
MEN
Maken är inte så där super lycklig över att ha 2 hundar, han gillar att vi bara har Puma. Jag gillar oxå tanken på att kanske bara ha henne och lägga all fokus på henne nu ett år till för att sen kanske utöka flocken, samt att då är sonen nästan 3 år.
Planen med Puma är att träna LC med henne nu i vår sommar, höst. Köra agility och spåra. Och självklart ha kul.
Men, hundgalen som jag är och vill satsa på detta och denna tikvalp är lovande så är det en superchans för mig
Har bra stam, ser lovande ut och ja valp e valp, man blir kär.....Uppfödaren verkar kanon och bor i närheten, vilket är super kul. Hade varit perfekt att ha 2 då vi tyvärr har aldelses för få hundvänner som Puma kan busa och ha kul med (vilket jag tyvärr märker på Puma ibland att hon nog merän gärna hade få leka av sig med hundar)
Ja, jag e sååå kluven och maken sååå envis........
Vad gör man?
Kommer jag ha tid för två whippar? En på 1 år och en på nu snart 10 V.???
Kommer jag hitta hunbur till bilen som båda får plats i samtt får plats med barnvagn? (ja, löjlig fråga men MKT som snurrar i skallen)
Innan när jag hade 2 chihuahuas (ett tag 3 st) sa jag att jag bara skulle ha 1 hund sen.......för att lägga all energi på den och fokus....men......åhh blir galen.
Måste ju ändå ha tid till hemmet, sonen, som senare kanske vill gå på olika aktiviteter osv. Jag blir gråhårig. Varför få ett sånt här kanon erbjudande???