FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Vi håller till i Tyresö, har precis startat upp den, inte hunnit börja ännu, ínga dagar är planerade ännu, okmmer nog bli väldigt varierande för att alla ska kunna vara med, men kanske inte jämt, men jag kan höra mig för om du fortfarande vill vara med?? det är ju en bit mellan oss :).

Kollade nu och det tar bara ca en timme att åka härifrån till tyresö centrum, det är inte farligt långt tycker jag. Åker ju två timmar enkel väg bara för att komma till kappbanan :p

När du har lite mer koll på när det blir får du väldigt gärna hojta till! Har någon liten vild idé om att Zala kanske skulle gå att tävla rallylydnad med också :angel:

Klart jag hör av mig, TBK ligger ju inte så långt i från centrum, bussen går nästan ända fram.

Zala kan nog passa för rallylydnaden ;).

Har ju tränat både lydnad och rally med Diezel, och bara rally med Viper. Så därför blir det en var i varje gren, tror inte Viper skulle plats på lydnadsplanen :D, men man vet ju aldrig.

Så planerna är ju för Viper, tävla i Rallylydnad och träna lydnad.
Tvärt om för Diezel, sen får man ju se hur det går :angel:.

Och alla tre ska få spåra och dra, så ser planeringen ut nu fram till sommaren, :idea:, men man vet ju aldrig :laugh:

Får man ha med godis när man tävlar så kan Zala säkert passa in, annars är mest troligt att hon går och blänger på mig med den här blicken:
167531_1742818221424_1567794103_31759107_704220_n.jpg

Ska se vad vi kan få till, jag ska i alla fall se till att träna med dem :D

Nja, tror inte domaren blir så glad, men man kan ju stoppa handen i något som luktar mycket :D, för man får ju använda händerna, bara man inte rör hunden;)

Åh vad skoj att rally ska bli en tävlingsgren!! Jag har testat på klubben och funderar på att skriva ut skyltarna själv och sätta upp en bana, är ju vansinnigt skoj och peppande att träna rallylydnad.

Red_chili- platsliggning är svååårt. Vore ju en grej bland hundar man kände men nä blää jag och idefix vi lider lika mycket:p

Red_chili- platsliggning är svååårt. Vore ju en grej bland hundar man kände men nä blää jag och idefix vi lider lika mycket:p

Jag tycker mest att det är trååååkigt! (Och Wahidah tycker detsamma)
Det känns ju så.. meningslöst. Ligga STILL i två minuter för henne under tiden som jag står och stirrar på henne 20 meter bort. Jättekul, verkligen :cool:
Hon klarar ungefär en minut utan problem, så att få det till 3 minuter borde inte vara några problem och störning bryr hon sig inte om (om det inte skulle springa en hare framför näsan på henne). Orkar jag träna så... Sedan får man bara hoppas att andra hundarna är snälla :crazy:

härliga bilder på lyckliga hundar!!

haha nä för oss blir det svårt, idis vill gärna krypa fram några meter så han slipper se dem andra hundarna:p Jag skulle vilja träna med bara hundar han känner så han kan bygga upp lite självförtroende att det är okej, matte finns där:D Ska se om jag kan skramla fram lite träningsvilliga jyckar nån dag!

:D

Låter som en jättebra idé att kolla efter några att träna med! Hoppas du får till något sådant.

Här kommer lite träningsbilder från i förrgår. Lapphundens ägare är fotografen.

Wahidah fick buga.
dsc_9870-copy.jpg

Zala ger mig tassen.
dsc_9874-copy.jpg

dsc_9876-copy.jpg

Sitta "fint".
dsc_9899-copy.jpg

Och så försökte jag klicka in lite kontakt för att ha något att börja med om vi ska lära henne att gå fot. (Hon var tokigt duktig!)
dsc_9896-copy.jpg

Kakans blick är helt sagolik!:love::love::love: Innan de kom längtade du efter dem och förberedde dig på att ta emot KÄRLEKEN!

Ryggsprattlaren ser onekligen lite speciell ut! Vilken kennel? *fniss*

Jag vill också träna rallylydnad med mina. Speciellt Kakan hade nog älskat det! Cc ger inte mycket för lydnad så länge jag inte viftar med en sprattlande hare.

Just nu är jag reducerad till ett hackande febermonster så hundarna är soffprydnader. Cc gillar't men Kakan tvingades jag ut med på en extrapromenad för att han inte skulle äta upp förstnämnde.

Red_Chili: vad smal och fin du är :) Hundarna lika fina som alltid och duktig Zala du har.

QueenMarion: Fint att se dig här :) och ja, du har ju så rätt :love:

kl

Idag fick vi oväntat fin besök av våra Galgo grannar!
Det var första gången på 7mån som Miiko fick vinthundsbusa lite och det var kul tyckte hon:bump:
Tyvärr blev mycket suddigt då kära Fonzie inte kunde vara stilla en sekund:D
Dess utom fick jag klia på Amanzio som är så blyg, och han gav mig till och med en liten puss:love:

Bildbomb!!!
Fonzie.jpg

Fonzie
Fonzie och Miiko busar
2011-01-22028.jpg

Hon börjar bli riktigt stark i benet nu!
2011-01-22027.jpg

Fonzie är glad och rumpar matte så att hon nästan ramlar omkull...
2011-01-22025.jpg

:love::love:
Vilka ögon dem har!! Jag smälter bort totalt!!
Vad kul med busbilder och en glad Miiko! Jisses vilken dröm bo grannar med dessa! Lyllos er!

Kl
Börjar fundera på att ägna mig åt rävjakt med Idefix:devil:
En slug rackare smyger in genom kattluckan till garaget. Några av katterna gillar att vara ute på nätterna har nu blivit så skrämda att dem skitit ner sig själva och bosatt sig i huset permanent (kattlåda inköpt). Jag har mina kaniner boende i garaget! Idéfix är vansinnig! Han har rävvakt dygnet runt och ylar och skäller och väcker hushållet. Ingen får sova enligt honom. Att han kan vara så mordisk:p

Saknar våran setter. Han nosade upp rävens stigar och bajsade i dem. En handling som alltid fick räven att förstå vinken och försvinna. Idéfix verkar ha planer för något lite värre:p
Kanske skulle låta han sova i garaget en natt med sina kaniner:devil::angel:

Sickna fina grannar du har. Gillar Amanzios utstrålning och förstår att du blev glad av en puss!

Vi har haft några lazy days här när matten varit relativt dödssjuk. Febern börjar släppa så förhoppningsvis orkar vi med whippetträffen imorgon.

DSC04306.jpg

DSC04314.jpg

De promenader vi tagit har sett ut som vanligt. Liten trackar stor:
DSC04352.jpg

Och Khaki hittade den platta, gröna reduktionen av en vattenkanna:
DSC04442.jpg

Kakan, snart 11 månader
DSC04520.jpg

Och Cc - fyra år igår
DSC04533.jpg

Åh vilka härliga bilder på fina galgos :love:

Melli, jag är avundsjuk på dig som har en strand att släppa hundarna på!

Justja, jag ska bidra med några bilder från idag också.

Först en bild på Wahidah som fick prova grannens hatt:
dsc_9917-copy.jpg

Sedan en bild som visar hur Zala ser ut när man frågar henne om hon vill gå ut :love:
dsc_9932-copy.jpg

Och en liten fuling :p (Wahidah)
dsc_9927-copy.jpg

Wow, bilden på W i hatten är helt makalös. Hund i hatt är något man bör vidareutveckla och göra en bildserie av.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 943
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar