FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Haha, tackar! Den bilden fick mig faktiskt att börja tänka på något litet fotoprojekt av något slag och dessutom verkar många(!) gilla den. Lite kul med tanke på att det är en helt spontan bild och inget planerat.
Wahidah låg på sängen och blev klappad av grannen, hon såg så nöjd ut att jag tänkte fotografera det när det ändå var bra ljus i rummet. Helt plötsligt fick grannen för sig att sätta sin hatt på Wahidah och tja, resultatet blev ett roligt foto :p

Idag har jag fotat lite mer.

Först två porträttbilder:
18498_1295875034.jpg

76118_1295875035.jpg

Sedan busbilder:
34707_1295875038.jpg

63617_1295875041.jpg

88960_1295875044.jpg

Och så en helkroppsbild på älskade tanten när hon stod och tittade på Wahidah. Hon är verkligen den vackraste saluki jag någonsin sett :love:
75520_1295875045.jpg

Tyvärr hann jag inte backa mer för att få med mer luft runt henne och bilden är liiiite sned, menmen.

Underbara bilder! :love:

*KL*
Är det någon av er som har beställt från Greyhound & whippet store någon gång?

Jag gjorde nämligen en beställning för tio dagar sedan och det stod att leveranstiden skulle vara ungefär en vecka, men jag har inte ens fått någon betalningsinformation (jag valde förskottsbetalning så de skulle återkomma med betalningsinformation). Brukar det vara så segdragen hantering? :confused:

+ R_C: Jag älskar både stranden och det faktum att vintern verkar vara förbi :D :D Några snö- och isfläckar finns det kvar och mer där det ofta är skuggigt, men åh vad skönt att det finns stället där de kan springa utan att få ont av is och snö.

Jag har inte beställt något därifrån tyvärr. Berätta gärna hur det går sen ifall det skulle bli aktuellt :)

Jag gjorde nämligen en beställning för tio dagar sedan och det stod att leveranstiden skulle vara ungefär en vecka, men jag har inte ens fått någon betalningsinformation (jag valde förskottsbetalning så de skulle återkomma med betalningsinformation). Brukar det vara så segdragen hantering? :confused:

Japp, de är väldigt oregelbundna i sina leveranser... Två gånger har de tagit nästan 3 månader innan jag fick beställning!!

Tack :D

Jag har inte beställt från den affären någon gång, men varit väldigt sugen på det flertalet gånger. Du får gärna berätta sedan hur det gick.
Vad är det du beställt för något?

Jag älskar både stranden och det faktum att vintern verkar vara förbi :D :D Några snö- och isfläckar finns det kvar och mer där det ofta är skuggigt, men åh vad skönt att det finns stället där de kan springa utan att få ont av is och snö.

Jag kommer och bosätter mig hos dig en månad eller två, visst är det lugnt? ;) :D

Japp, de är väldigt oregelbundna i sina leveranser... Två gånger har de tagit nästan 3 månader innan jag fick beställning!!

Okej! Tusen tack för den informationen. :bow: Då ska jag ta och skicka ett mejl till dem och höra när de får tummen ur, alternativt makulera beställningen. Vintertäcket till valpen känns inte så jätteaktuellt om det kommer att dyka upp i april :crazy:.

Då återstår var tusan jag kan hitta ett inte allt för dyrt vintertäcke till Dafne? Hon har vuxit ur italienarens alla täcken och jag vill inte köpa ett svindyrt nytt med tanke på att hon kommer ha växt ur det till nästa vinter.

Här sitter du och skriver medan jag svarar. :D

Egentligen behöver det inte vara så jättetjockt. Bara det värmer. Vi går valpkurs nu och övningarna är utomhus så hon behöver någonting på sig. Hon kan med nöd och näppe fortfarande ha italienarens BoT-täcke, men det går inte riktigt ner över baken/låren längre. Hon är ca. 48 cm lång om ryggen just nu.

Skulle det fungera med fleecetäcke tror du? Isåfall vet jag vart du kan få tag på ett billigt i vinthundsmodell.

När jag beställde tog det också en välldans tid! Ringde två gånger innan jag fick min beställning:mad:
Däremot blev jag nöjd när grejjorna kom, fint halsband och snyggt vintertäcke (OBS! litet i storleken, Miiko har det största och det är lite för litet!)+sydde på en mage på täcket då jag vill ha varmt där till tjejen.
Täcket;
snkul2December2009.jpg

Halsbandet;
halsband.jpg

Till en valp skulle jag annars tipsa om det här täcket;
DSC_0188.jpg

Köpt från Hööks och lite insytt i baken för bättre passform,(köp stort då det blir lite mindre när man snävar av).

Annars syr ju JECKA täcken också:)

Jag kommer och bosätter mig hos dig en månad eller två, visst är det lugnt? ;) :D

Hihi, självklart får du det! Kommer damerna med också så blir det lite trångt, men här finns både hjärterum och stjärterum på alla av de 22 kvadratmetrarna :D

Kakan har för övrigt blivit magsjuk. Tror han åt olämpligheter på whippetträffen för efter den så blev han råkass i magen. Nu har han fastat i ett dygn och druckit risavkok och några överkokta riskorn till det och har inte velat gå ut mer än för att kissa så jag hoppas han har fått ut sina aliens i magen nu. Pigg, men kanske lite lugnare än vanligt vilket betyder att matte får något bättre studiero :angel:

Ja Rustas täcke satt jättebra på Cc när han fick låna av en kompis en gång. Funderar på att köpa ett nu när jag har lite skralt på ekonomifronten men behöver ett regntäcke till.

En annan som syr täcken till whippet och tydligen har strålande bra och snabb service är kennel Burnt Sienna. . Tyger finns det fler av så mejla önskemål så hjälper hon dig säkert. Tror inte hon tar så mkt för täckena heller. En bekant beställde just ett svart med vita prickar som satt bra och hon var alltså väldigt nöjd.

Rustas största (55cm) var precis för litet för damen...
Nu efter amputationen passar det blåa igen, så nu behöver jag inte fixa ett nytt:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar