Sv: FJÄRDE vinthundstråden!
ÅH, jag är hopplös!
Misstänker att de flesta här vet vad jag tycker om utställningar. Tråkigt påhitt där man vimsar runt i en fånig ring för att bli bedömd efter vad som är tjusigt utan att ta hänsyn till funktion osv. Jag kan hålla på i evigheter
MEN nu sitter jag här och funderar på om jag ska åka iväg på utställningar ändå
Det är ändå lite kul att titta på många vinthundar på samma ställe...
Först funderar jag på en utställning i Strängnäs (SvVK) i mars. Domaren gav cert till ett tjusigt barnbarn till Zala förut en gång, så förhoppningsvis åker vi inte ut med pisskritik iaf. Strängnäs är nära och troligtvis får jag skjuts. Jag har råd. Hundarna är i toppkondition. Troligtvis kommer en av landets enligt mig finaste tikar (som dessutom har jättetrevlig ägare) dit så att jag kan ha lite ögongodis också
MEN utställningen är inomhus. Det är kallt och tråkigt. Det kostar pengar. Det tar tid. Jag kanske åker dit, är där en hel jävla dag och så åker hundarna ut med pisskritik (så var det förra gången vi ställde ut i ridhus).
Hur ska jag göra?
Sedan är jag sugen på att åka till Österbybruk. Dit kanske jag åker utan att ställa själv iof, bara för att fotografera och vara handler.
Lövudden ska jag nog till. Där ställs Zala gratis och det är ändå årets största utställning. Ena domaren föder dessutom upp saluki och i princip alla är cremefärgade. Nåågon liten fördel borde man ju ha
I augusti är det svensk vinnarutställning i Norrköping. Jag har en god vän i Norrköping som vill att jag kommer och hälsar på henne. Visst vore det en fin kombo att dessutom ställa ut då?
I september ska en f.d. lärare döma på en utställning. Han var tokigt förtjust i Wahidah när hon var valp/unghund och han var min lärare, så är han lika förtjust nu som då lär det gå tokbra.
Sedan är det ju Stora Sthlm i december, där det dessutom är Nordisk Vinnarutställning i år. En halvtimmes resväg har jag dit. Jag kommer ställa iaf Wahidah.
Såå, om jag ställer på alla utställningar som jag funderar på så blir det 7 utställningar för mig som inte ens gillar utställningar
. Och så ska jag vara aktiv på kappen, det är SM på "min" kappklubb i år. Waha ska få tävla lure coursing och så ska vi ju debutera på lydnadsplanen också.
Det känns som om mycket pengar kommer läggas på tävlingsavgifter i år