FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Kom hit! Rasthagen är isfri och i skogen kan man gå dock är det is på vissa partier men med broddar är det kanon och hunden han halkar aldrig verkar det som när han tom springer ner för helt glashala trappor *galen hund* :D

Kom hit! Rasthagen är isfri och i skogen kan man gå dock är det is på vissa partier men med broddar är det kanon och hunden han halkar aldrig verkar det som när han tom springer ner för helt glashala trappor *galen hund* :D

Uj, vilken rasthage är det som är isfri? I really need one. Mina hundar hade sönder sambons gamer-headset igår när dom var ensamma hemma. Så där populärt och inte gratis. :crazy: Dom behöver verkligen få springa. :p

*KL*

Titta! Glada hundar!

48481_1296318689.jpg

71121_1296318691.jpg

10561_1296318693.jpg

79178_1296318700.jpg

37955_1296318703.jpg

13069_1296318701.jpg

64024_1296318706.jpg

Härligt!!! Är det något elljusspår du är på? Glada hundar gillar vi!:D
Tog en härlig morgonpromenad med idefix och urax och hade massa springa lös bus:love: Sen idag började jag träna med tepåsar... jag gömmer en i en burk bland en massa tomma burkar och använder klickern när dem visar mig vilken burk. Idefix förstod direkt att det gav blodpudding i belöning att visa sin korkade matte var tepåsen fanns, jätteduktig är han:love:
Annars är allt som vanligt här, vi leker och busar och njuter av snön...

Jag diggar verkligen dina skogsbilder :love: Saknar skogen ofantligt mycket i Malmö. Stranden är guld värd, men det är något speciellt med känslan en fin skog ger. Mer såna promenader R_C :love:

FritteP: Duktiga ni! Jag vill med prova! Har klickat lite med Khaki, men han har inte helt hajjat eller så har jag gjort lite fel. Ska bli bättre på det och jag har en del teer som jag tycker är rätt äckliga som borde lämpa sig alldeles utmärkt till hundlekar :D

För övrigt så ska Cc opereras för sin lilla knöl han har på magen. Ska lämna honom imorgon bitti och hämta på kvällen. Håll tummarna för att op går bra och att svaren visar på snäll knöl. Liten Cc. Matte är orolig, men Cc mår för övrigt utmärkt så jag får bara utgå från att det inte är någon fara.

Frittepower och Melli, det var helt underbart. Vet ni att det var 1½ ÅR sen mina damer fick springa i riktig skog senast? :eek:

De springer ju nästan dagligen i rastgårdar, då och då i fårhagar osv, men just skog har det inte blivit sen jag var uppe på kenneln senast och det var 1½ år sedan. Alla skogar häromkring är ju naturreservat och dessutom proppfulla med hundar, hästar och människor så det går inte att släppa där.

Men, nu blev det 40 minuters tågresa och så hittade vi en liten tom skog mitt i ett industriområde :D Det var mycket riktigt ett elljusspår där, men vi var där tidigt på dagen och tja, hur många är ute och igång en lördagmorgon? :D

Så tja, solsken, kanske 1 minusgrad, fin skog, lyckliga hundar, trevligt människosällskap och vi var ute och gick i en timme innan vi åkte hem igen. Gårdagen var verkligen fantastisk :love:

Vad härligt för er alla! Vi är i skogen när vi är hos mina föräldrar, men det är ju en 6-8 timmars tågresa så det blir bara några gånger per år. I skåne finns en underbar bokskog som vi varit i några gånger, men det är den där gamla granskogen som luktar så gott och är så trolsk som jag suktar efter :love:

Tänkte tipsa er om en halsbandssida som en hundbekant tipsade om. Jag har inte råd att handla där nu men jag har suttit och dreglat en bra stund nu och längtar tills jag får en bra lön. Då är första prio halsband och koppel härifrån.

Vaa!!! Fast för mig är det väl bakvänt. Jag har inte gått i stan med idefix sen i sommras. Och det var ju en liiiten stad. Tror vi varit i en "riktig" stad en gång och gått promenad. Vi är riktiga älgar som bor i skogen:p Jag hittar där som i min egen ficka.
Låter underbart iaf, och inte alldeles för långt bort heller!

Melli - Jag insåg att jag bara gömmer godis jämt och det är ingen utmaning alls för Idefix. Så tepåsar funkar super! Då blir det mer en 'uppgift' att hitta den åt mig istället för självbelönande letande.

Kalasfina halsband!! Hittade några jag också skulle kunna tänka mig.
Hoppas det går bra att ta bort knölen på cc, vad otäckt hitta en knöl. När hittade du den och har den växt fram snabbt? Håller tummarna för att det är en ofarlig sak som smidigt försvinner.

Åh Cc:( Melli det kommer gå bra!
Vet ju precis hur det är då Rocco just tagit bort en knöl och vi har inte fått svar än...man säger/vet att det kommer gå bra men är nervös ändå. Pepp till er!

Jätte fina halsband:love:
Jag vill ju bli sadelmakare och har nu börjat köpa in verktyg lite smått när ekonomin tillåter.
Så snart blir det att "sno" halsbands designer:devil:
Läder är bara så j*vla dyrt i inköp, så det kan nog ta ett tag innan jag har råd att investera i det...

KL
Hej allihop!
Så då har det hänt en del igen här i bästa vinthundstråden:laugh:

Lycka till med Cc, det går nog bra ska du se Melli. Vilka snygga halsband de hade på den där sidan! Man blir ju riktigt glad att dollarpriset har sjunkit så mycket.

R-C dina bilder är som alltid jättefina men så är ju modellerna snygga också!

Vet ni, jag tycker det räcker med konstiga saker, sjukdomar och trasiga tassar på alla era vinthundar nu.

Här har vi tack och lov inget sådant just nu och jag håller tummarna för att det ska fortsätta så. Vi har ordnat med vinthundsträff i en hage här i närheten på lördagarna. Igår var det en borzoi, en greyhound, två whippets, fyra italienare och två av mina afghaner som infann sig. ( Sen kom en liten mopspojke också men han platsar inte riktigt ;)) Förra veckan var det ännu fler som kom men det brukar variera mellan tre och femton hundar och gissa om de har roligt?

Tar sista knappen.

Tack alla för stödet. Jag hämtar honom imorgon kväll så då uppdaterar jag hur det gått.

Hannapirat: Då ska jag shoppa av dig. Riktigt läderarbete är kärlek :love:

Afghanerna: Låter underbart med vinthundsträff! Nästa söndag har LC syd en vinthundspromenad på hallandsåsen. Någon som ska dit? Vi funderar på det. Tycker verkligen också att det räcker med elände i tråden. Vår och resten av 2011 = friska hundar utan konstigheter!

Tar sista knappen.

Tack alla för stödet. Jag hämtar honom imorgon kväll så då uppdaterar jag hur det gått.

Hur har det gått Melli??? Inte sett ngt här eller på facebook......

Här är det BORTSKÄNKES (iaf ett par dagar) en pipig och uttråkad Puma. Dels för hon är oerhört uttåkad, trots promenader, klickerträning. Ett evigt pipande och hänger mig hack i häl :devil: Men i morgon ska hon iaf får leka av sig rejält med en Whipet gosse + en BC blandis :bow:

Har dock kommit på att hon ska löpa för 2:dra ggn om ca 1 mdr, och sist innan hon skulle böja löpa blev hon en helt mysko hund, nervös/orolig, rädd för minsta lilla o var allmänt spänd och på hugget, så det är kanske det hon känner på sig att löpet är på G?? Hon är tydligen en sån som en tråkig lite innan löpet och under löpet *suck*

Uj, vilken rasthage är det som är isfri? I really need one. Mina hundar hade sönder sambons gamer-headset igår när dom var ensamma hemma. Så där populärt och inte gratis. :crazy: Dom behöver verkligen få springa. :p

ö-köps rastgård är isfri, bara att komma hit ;)

Det gick tack och lov bra med operationen - de hade fått bort hela knölen. Jag får svar på analysen om 10-12 dagar så håller tummarna för godartad knölabit som är borta.

Nu ska han ha plåstret på sig ett par dagar vilket nog går bra. Han har försökt att klia lite på det, men inte frenetiskt. Tratten åkte av på en gång och nu får han ha en t-shirt på sig istället för att slippa krocka med allt i min minimala lya. Fungerar också bra. Inga stygn ska tas bort heller så han är förhoppningsvis helt klar med allt vad veterinärer heter på ett tag :)

Malmö djursjukhus skötte allt utomordentligt bra så förutom minus 2500 (självrisken) så är jag nöjd.

Skicka hit Puma också - Khaki tycker att Cc är skittråkig som går med koppel på sig och matte är också urtrist som inte låter honom tracka densamme. Khaki kan alltså roa Puma kungligt. Garanterat trött hund utlovas :D

Skicka hit Puma också - Khaki tycker att Cc är skittråkig som går med koppel på sig och matte är också urtrist som inte låter honom tracka densamme. Khaki kan alltså roa Puma kungligt. Garanterat trött hund utlovas :D

Haha, tror Puma hade trackat Khaki en del så han nog hade föredargit Cc sen.....fast Puma & Khaki är nog samma skrot och korn...lite vilda o leksugna båda två :D

Fast i morron ska hon iaf få leka av sig, bara att hålla tummarna att tassarna håller, busa med boll ute i dag och fick små sår av skaren :devil:
Ska komma i håg kameran oxå i morron (om det inte regnar)
förhoppningsvis har jag en iaf mer nöjd Puma i morron kväll....
Och vecka 13 börjar agilityn :bump: (om vädret tillåter)

Men gud så skönt att få ett livstecken från er! Jätteskönt att de fick bort allt, hoppas Cc läker snabbt och att Kaksmak inte dummar sig mot det onda. Massor med kramar till er alla tre!:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar