FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Det är en vinthundspromenad genom "vinterljus" som Linköping satt upp, har gått den tidigare i november. Det finns några som drar igång den på facebook, eventet heter vinterljus :) Hoppas det kanske dras ihop fler såna promenader även till sommaren, vinthundsfolket här verkar villiga att hänga på iaf. Förra gången så var det 16 hundar, saluki, whippet, azawakh och tre borzoier! Folk tittade ganska mycket :p

Om inte annat skulle jag gärna träffas någon gång i sommar, Nikki älskar andra hundar och ju fler kompisar som kan springa snabbt desto bättre!

Angående kastration så låter det ni skriver vettigt, har helt enkelt varit väldigt inne på de medicinska fördelar som det ger. Lägger planerna på is, får se hur vi gör i framtiden, det känns inte lika lockande längre.

Red_Chili, du tar alltid så otroligt fina bilder, gud vad roligt de verkar ha!

Jag kan ju säga att mitt beslut att skaffa Zoria var det bästa jag har gjort. :angel:

Men det är klart att det är mycket att tänka på. :)

Jag som haft tik som fick akut livmoderinflammation skulle lätt kunna tänka mig att kastrera faktiskt. Har redan funderat på att kastrera Kali, men får se hur löpen fungerar och så där. När Carmen blev sjuk var det helt sjukt vidrigt och hon hade sååå ont, och var riktigt dålig. Hon hade lika gärna kunnat dö men nu gick det ju bra. Operationssåret och det var inga problem alls, det läkte jättefint och gick snabbt. Hon blev dessutom ännu piggare och gladare efteråt, som om hon genomgått en föryngringsoperation. :D

Men tja, man får nog väga för- och nackdelar helt enkelt och se vart man hamnar och vad man själv tror. :)

Fy vad härligt med 16(!) vinthundar! :eek: Kan du inte fotografera någon gång? Jag vill se :D

En till sak som jag kom på nu när det gäller kastration, är att det finns en risk att hunden blir inkontinent. Har visserligen för mig att risken inte är speciellt stor, men ändå. Att byta ut löp 2 gånger per år till ett ständigt "kissande" för att hunden inte kan hålla tätt känns inte helt lovely för mig :p

Och tack! :D De hade verkligen superkul idag! Zala lekte förvånansvärt bra med afghanen. Hon brukar ju vara knepig med andra hundar, men inte idag, idag var hon som "vilken hund som helst"!

Vad som däremot inte var lika roligt var att Zala haltade efter att vi varit i rastgården... Hon verkar känna av sin ena tå igen, en tå som jag misstänker att hon har artros i. Det borde inte kunna vara något annat än artros men hon är inte undersökt för det ordentligt.

Så tja, nu ska jag jobba lite nästa vecka och kommer få lite extrapengar på kontot. De pengarna ska gå raka vägen till ett veterinärbesök för Zala så att vi får koll på den där tån och förhoppningsvis smärtstillande utskrivet för de gånger då hon verkar känna av den. Eller vad man nu ska göra.

Jag vet inte ärligt talat. Hon kan gå och halta tre steg, sedan inte halta mer på en vecka, sedan markera lite i någon minut, vara fin ett halvår osv. Det blev sämre och sämre mot slutet av sommaren, men tack vare glucosamin blev hon "som ny". Nu känner hon alltså av tån igen trots glucosamin... Jag gillar inte det.

Det är en vinthundspromenad genom "vinterljus" som Linköping satt upp, har gått den tidigare i november. Det finns några som drar igång den på facebook, eventet heter vinterljus :) Hoppas det kanske dras ihop fler såna promenader även till sommaren, vinthundsfolket här verkar villiga att hänga på iaf. Förra gången så var det 16 hundar, saluki, whippet, azawakh och tre borzoier! Folk tittade ganska mycket :p

Om inte annat skulle jag gärna träffas någon gång i sommar, Nikki älskar andra hundar och ju fler kompisar som kan springa snabbt desto bättre!

Åh vilken bra grej med vinthundspromenad! 16hundar:eek: Fasen att jag missar det. Ska neråt i februari men då har jag praktik och vet inte hur mina dagar ser ut. Hade det varit på helger hade det ju funkat:p

Ja vi får låta dem busa ihop sen:bump:

Senast ändrad:

dsc_9411-copy.jpg

:love:Nu blir man ju sugen på att ha Afghan!:love:

Idag blev vi fotograferade av afghanens ägare när vi tränade lydnad :D (Vi = jag och Wahidah. Zala undvek kylan genom att ligga hemma på sängen och sova.)

dsc_9475-c.jpg

dsc_9498-c.jpg

dsc_9513-c-cl.jpg

dsc_9519-c.jpg

dsc_9565-c.jpg

dsc_9589-c.jpg

Efter lydnadsträningen så blev det rastgårdsbus och då fick även Zala vara med!

85061_1295018180.jpg

93901_1295018183.jpg

61314_1295018184.jpg

34721_1295018187.jpg

63561_1295018189.jpg

Nu har jag trötta damer!
86015_1295018665.jpg

Måste bara hoppa in i tråden och säga att jag verkligen gillar dina hundar, vilket ju inte är första gången du har :D
de flesta salukis tycker jag är så fula och ser lite klumpiga ut, men när de är fina är de verkligen fina!

Måste bara hoppa in i tråden och säga att jag verkligen gillar dina hundar, vilket ju inte är första gången du har :D
de flesta salukis tycker jag är så fula och ser lite klumpiga ut, men när de är fina är de verkligen fina!

Åh vad kul :D Tackar!
Ser att även du bor i Sthlm, så tja, skulle du råka se oss någon gång så får du gärna säga hej. (Det finns inte såå många här i stan som går runt svartklädda med två cremefärgade salukitikar. :p)

Läckert! Både lydnaden och affen :)

Jag gick igenom lite bilder nu på kvällskvisten och tänkte plåga er med en Cc och Kak-bild från en svunnen tid.
HolmPikeKhakiochCc572.jpg

Vet faktiskt inte riktigt vad jag hade gjort utan mina killar och vad jag egentligen gjorde innan dem. Kärlek!

Precis lika söta idag :love:
DSC04198.jpg

Så måste jag visa en avart av whippet som låg i min säng igår. Den upp-och-ner-hövdade ryggsprattlaren:
DSC04210.jpg

snygg sprattlare!:rofl:

Khaki på första bilden:love:

R_C Det är klart du ska ställa upp! Jag tror stenhårt på er! Så mycket tid du lagt ner på lydnaden och så noga jag upplever att du är med detaljerna i träningen så tror jag absolut att det kommer gå bra!
Du har inget att förlora, bara fördomar att krossa(andras alltså).
PEPP:bump:

Nu har jag och Miiko börjat promenad träna ordentligt. Jag måste bära henne mer än 100m i 50cm snö för att komma ut från gården, men sen är det plogat:)
Det är nu jag börjar förstå vad olyckan har gjort med hennes psyke, hon är helt enkelt rädd för att gå hemifrån:(
Hon stannar var tredje meter och tittar, sen vill hon vända...men vi tar en dag i taget. När snön försvinner kommer allting bli lättare. Då kan vi gå rundor och inte behöva vända i samma spår vi kom ifrån.
Annars verkar hon bara bli starkare i benet, kan till och med sno saker från diskbänken igen:D(vad man kan bli glad för otyg!)
Kramperna i stumpen har också blivit mycket bättre! Ibland kan det gå några dagar utan att hon krampar alls, andra dagar krampar hon kanske på sin höjd 2-10 sekunder.

Däremot ska vi operera bort en tumör på vår andra hund Rocco...om tre veckor, cirka, får vi reda på vad för sorts tumör det är.:cry:
På sjukhuset blev dom väldigt förvånade när vi kom med "fel" hund, det var lite kul:)
Rocco är i alla fall så mycket försäkrad en hund kan bli, så om det inte är en super elak cancer hoppas vi på att han ska klara sig bra!
Vi är bara väldigt trötta på att ha sjuka hundar och konstant oro i kroppen, men vi försöker att hålla modet uppe!

Lider med er att behöva oroa er för hund nummer två också:( Hoppas det är något godartat som bara är att plocka bort.
Men skönt att Miiko blir bättre och bättre för var dag, det där med osäkerheten försvinner nog snart när det vanliga livet blir rutin igen. Ni är så duktiga och kämpar på!

Melli Alltså valpbilden får mitt hjärta att smälta!! Och sprattlarbilden var ju för kul:D

Red_Chili Klart du ska tävla i Maj! Någon gång måste man bryta isen och bara köra igång! Ni kan ju tävla än fler gånger sen och ha underbart kul ihop du och W :laugh: Just do it!

Red_Chili Klart du ska tävla i Maj! Någon gång måste man bryta isen och bara köra igång! Ni kan ju tävla än fler gånger sen och ha underbart kul ihop du och W :laugh: Just do it!

Jag får nog göra så, och kanske skippar platsliggningen bara för att inte bli allt för toknervös :p

Om inte annat blir ju rallylydnad en officiell tävlingsgren i juli (om jag inte minns fel), kan ju alltid börja tävla i det och sedan gå över till "vanlig lydnad" när det känns bra.

Nu ska vi ut och leka med favoritlapphunden :D

Om inte annat blir ju rallylydnad en officiell tävlingsgren i juli (om jag inte minns fel), kan ju alltid börja tävla i det och sedan gå över till "vanlig lydnad" när det känns bra.

Du minns inte fel, Rallylydnad blir officiel i juli, då ska Viper börja tävla i det :D.

Och vi har precis startat upp en träningsgrupp, där vi hoppas kunna tävla i ettan till sommaren, där ska Diezel få visa framfötterna :D.

Och Doran får visa upp sig på några utställningar :D.

Så det mycket att träna nu i vår, hoppas man hinner med familjen också ;).

Åh, vart håller ni till med träningsgruppen? Finns det kanske någon möjlighet att få vara med?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 943
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar