FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Och en dobermann. :D Som för övrigt är lika "jobbig" som alla tre affarna tillsammans. Det går lätt tre vintisar på en "vanlig" hund. :p Men jag har ju en hel del hjälp. Tyvärr bor vi så himla litet nu, men hoppas på större snart. 40 kvm är faktiskt lite trångt med fyra hundar. Eller, det funkar ju finfint. Men det känns som att det är hundar överallt. Och framför allt så tror ju grannarna att jag är helt galen. :cool: Skulle gärna flytta ut en bit utanför stan faktiskt. Så jag kan få vara crazy afghan-lady ifred. :banana:

Jisses vad jag beundrar dig och ditt stora hundhjärta :bow: "Kala Kali" är lyckligt lottad som kan vara hos dig och de dina nu. Hemska människor som lät henne gå med skabb så länge. Vad ont hon måste haft :(

Stort lycka till från oss i alla fall!

God Fortsättning alla!

Nyåret var kolugnt hos mig. Har flyttat till en mikroskopisk etta på 22 kvm med killarna som trivs alldeles utmärkt. Stor säng = glada whippar :D Cc är helt skottsäker och Khaki verkar ta efter samma beteende som skönt är. Knappt några reaktioner allt varken inne eller ute. Piuh! Dock är Malmö helt crazy med fyrverkerier i stor kvantitet både en vecka innan och efter själva nyåret. Snacka om att bränna pengar på onödiga saker. Kan förstå att man vill fira av gamla året och välkomna det nya, men alla dessa fula, fjuttfyrverkerier som smäller tokhögt och är relativt fula. Vad är nyttan!?!

Grattis Puma och Idefix och åh vad kul med ny LC-säsong! Hoppas vi får till träningar ihop memma :D Khaki har sprungit en gång på 80metersbanan så nu ser vi fram emot fler små träningar och kanske licens på Cc om han lyckas bli ordentligt traständ. Jag har hittills lånat munkorg på träningar. Arrangörerna har alltid med sig ett gäng av det och täcken. Jag tänker köpa när mina får licens.

Nej - nu måste jag plugga!!

God Fortsättning alla!

Nyåret var kolugnt hos mig. Har flyttat till en mikroskopisk etta på 22 kvm med killarna som trivs alldeles utmärkt. Stor säng = glada whippar :D Cc är helt skottsäker och Khaki verkar ta efter samma beteende som skönt är. Knappt några reaktioner allt varken inne eller ute. Piuh! Dock är Malmö helt crazy med fyrverkerier i stor kvantitet både en vecka innan och efter själva nyåret. Snacka om att bränna pengar på onödiga saker. Kan förstå att man vill fira av gamla året och välkomna det nya, men alla dessa fula, fjuttfyrverkerier som smäller tokhögt och är relativt fula. Vad är nyttan!?!

Grattis Puma och Idefix och åh vad kul med ny LC-säsong! Hoppas vi får till träningar ihop memma :D Khaki har sprungit en gång på 80metersbanan så nu ser vi fram emot fler små träningar och kanske licens på Cc om han lyckas bli ordentligt traständ. Jag har hittills lånat munkorg på träningar. Arrangörerna har alltid med sig ett gäng av det och täcken. Jag tänker köpa när mina får licens.

Nej - nu måste jag plugga!!

Puma fyller 1 år den 18 januari :laugh:

Oki då lånar jag munkorg på dem första träningarna för att se så hon verkligen e tänd på det!!
Hoppas fan att det blir träning snart...fast först måste snön försvinna.......Sen ska vi Melli åka på LC träningar i hopa! :banana:

Ojdå, ja i förskott då. Skyller på ögoninfektion och en tunn hinna med salva på ögonen ;) Ser fram emot våren och älskar att det redan blir ljusare och ljusare för varje dag som går.

*KL*

Titta vem jaaaag har träffat idag! :love:

dsc_9163-copyc.jpg

dsc_9190-copy.jpg

Han är verkligen helt fantastisk den där greyhounden. Det verkar tyvärr som om jag blir kär i varenda grey jag lär känna :angel:

mwwhaa vad fiiiin han är!!:love: Jag har kramat ovtjarka idag, myyysig päls, tyvärr kunde inte idis hänga på annars hade det säkert varit fullt ös :D ovtjarka är den ras som är närmast idis i lekstil :rofl:

Och idag skrev jag under papprena och blev tillsist arabhästägare på riktigt. Antar dem hör ihop med vinthundar:love:

Visst ääär han! Och han är så jäkla trevlig att jag vill kidnappa honom. Helt fantastisk hund på alla sätt och vis. Dessutom är han kastrerad, så jag kommer kunna träffa honom även om mina damer skulle få för sig att löpa :D

Vad var det för sorts ovtjarka du kramade? Jag kliade på en på Sthlms Hundmässa nu senast. Jättemysig verkligen, men åh vad man såg att många människor var skeptiska till den!

Jag vill se bild på arabis! Klart man måste ha arabhäst om man ska ha någon häst när man är vinthundsägare :D

Finpojken!

Nu när du känner Curre och Johanna också så bara måste vi ju dra ihop en vintisträff i Uppsala! Du och dina damer, Johanna och Curre, min vän med tillhörande galgo, min andra vän med tillhörande greyhound och azawakhvalp (;)) och jag med surwhippen. :p Det blir skitbra!

Finpojken!

Nu när du känner Curre och Johanna också så bara måste vi ju dra ihop en vintisträff i Uppsala! Du och dina damer, Johanna och Curre, min vän med tillhörande galgo, min andra vän med tillhörande greyhound och azawakhvalp (;)) och jag med surwhippen. :p Det blir skitbra!

Jag och Johanna pratade faktiskt om det idag :D Jag kommer mer än gärna till Uppsala för vintisträff! Nu vet jag inte riktigt när mina damer tänker börja löpa, borde bli nu i slutet av januari eller i februari, men tex i mars så har det ju förhoppningsvis blivit lite varmare också. Ni pluggar väl allihop och har massor av tentor och skit? Såå ni får prata ihop er och se när det kan passa. Jag pluggar ju på distans och har lätt att anpassa mig efter vad som helst.

Det är en Kaukasisk Ovtjarka, en tik. Hon och Idéfix lekte ihop under några månaders tid när vi bodde nära. Innan dess hade jag aldrig haft någon kontakt med rasen.
Den här tiken kör agility, rallylydnad och spår, helt ljuvlig.
DSC_0906.jpg
[/IMG]
DSC_1020.jpg
[/IMG]

Arabhästbilder kommer, vill framöver fota några idéfix-arabhäst tillsammans bilder:D

Grattis Idèfix!:bump:
Och grattis Fritte till hästen!
(Är det samma häst du tagit hand om tidigare eller är det en annan?):banana:

Det är samma arab. En ljuvlig pojk som fyller 5 år i vår. Började rida han som treåring och fick hem honom ett halvår för träning. Han såldes men kom tillbaka efter en vecka då h*n sa att han hade sadeltvång och massa skit. Han hade lagt sig när h*n skulle sadla eller bockat.
Och denna häst har verkligen inte sadeltvång, jag har testat och testat spänna både tömkörningsgjord och sadel och inte en reaktion. Hästen är supersnäll och mysig.
Men han stegrade sig en del vid hantering och ptja, han fick bli min häst! :) Fattar inte hur okunnigt folk det finns som köper unghäst och behandlar dem på det viset:crazy:

Hans öde blir som en packhäst när jag och Idis ska ut och vandra. Nån måste bära vattnet och fikat :D Och han är så fin så att rida, mjuk som smör :love:

R_C -Jag blev förvånad hur smidig och snabb hon är! Men o andra sidan känns ju alla hundar så klumpiga och tjockskallade när man har en vinthund:rofl:

Har varit ute på en hundpromenad nu. Tänkte att dagen till ära fota lite löst i trädgården. När jag kommer ut för dörren står där 5rådjur som jag får mota bort, nåväl, går väl till baksidan huset då tänker jag. Visslar lite för att göra urax uppmärksam på mig (han springer lös) och då travar rådjuren fram :crazy: Dem j*vlarna kommer på inkallning:crazy:

Blev ännu en koppelpromenad. Nu är idéfix ute och äter kyckling och rådjuren morötter.
Tama rådjur skänkes!

*kl*

Hej på er!
Var inne som snabbast och skrev några rader i den tredje tråden, har sedan dess varit ganska inaktiv..

I vilket fall som.. Stella, min whippet, har nu hunnit bli 7 månader. Tiden har gått så väldigt fort!! Det har varit några av de roligaste månaderna i mitt liv, och jag ångrar inte att valet föll på en vinthund.

Kikade in på Vinthundsklubbens hemsida, riktigt sugen på att testa Lure Coursing när ålder medger.

I helgen blir det förhoppningsvis Göteborg och My dog. Är det nån mer som ska dit? Ställa ut?

Jag ställer min ena afghan imorgon på svvk´s utställning på my dog, sen ska jag dit och dela ut lite reklam för mitt företag och kika lite på lördag. :)

*KL*

Veeet ni! Igår var Wahidah hemma 1½ timme själv och hon var lugn hela tiden! :bump::banana:
Jag gick in till centrum för att äta lunch och ensamhetsträna. Hon vaknade visserligen så fort jag gick in i köket och lät lite, men när jag kom in genom ytterdörren så såg jag att hon låg på sängen och vilade.

Hejdå ensamhetsproblem, jag har världens finaste lilla saluki! :love:

Fattar inte hur okunnigt folk det finns som köper unghäst och behandlar dem på det viset:crazy:

Instämmer! Min tränare har precis köpt en "aggressiv" tre åring av en kvinna. Den hästen är bland de goaste unghästar jag träffat! "Aggressionen" visade sig helt enkelt vara en unghäst som måste smaka på allt(som dom alltid gör i den åldern!). Ja, vi är inte ledsna, en sådan toppen häst för en spott styver av orginal priset är aldrig fel!:D

P.S. Tyvärr kan jag inte ta dina rådjur, lösdriften är redan full med älg!:p D.S

Grattis till hästtillskott! Ser verkligen fram emot arab/zoi-bilder i vår. Vackra varelser :love:

Galathea: hur gick det på MyDog?

Eple: Vad kul att det gått bra! Hur ser hon ut nu? In med bilder :)

Red_Chili - duktiga ensamhund!!

Jag har funnit min minneskortsutrusning i en flyttlåda så nu får ni lite bilder från julmys, hundbus och senast från dagens whippetträff - årets första! Tungt i snön så både hundar och ägare travade mest runt i upptrampade spår.

DSC03548.jpg

DSC03606.jpg

DSC03703.jpg

DSC03709.jpg

DSC03878.jpg

DSC03897.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar