FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Haha, ja jag får ju ibland för mig att jag ska skaffa en "vanlig" hund, men jag tror att jag glömt hur de är :p. Tror det blir jäkligt svårt att hitta en så o-krävande hund som Glimma, hon är verkligen den perfekta studenthunden! Så jag ska nog besinna mig och vänta med "vanliga" hundar tills några år efter examen (om det nu blir nåt lättare då :cool:).

Men annars tänkte jag mest på pälsen faktiskt ;). Hålla ordning på tre aghanpälsar måste ta sin tid! Eller tänkte du hålla Kali nerklippt även sen när hon blivit frisk?

Lilla Kali... Hon såg ju verkligen inte kul ut nu. Hoppas verkligen att hon blir bättre snabbt. Men jag tror ändå att jag tycker lite synd om förra ägaren också. Hon måste ju må rätt dåligt hon med?

Flyttar du en bit utanför stan så kan jag flytta till något hus i närheten, då kan vi bo grannar och ha enorma vinthundspromenader varje dag! :D Visst låter det fint? :p

Och gott nytt år på er allihop!

Här började nyåret lite "fint" med att vi blev "överfallna" av fyrverkerier... Några jävlar sköt upp fyrverkerier precis utanför husen, vi var inne mellan husen på kvällsrastning. Husen står dessutom som i en cirkel, så ljudet blir enormt högt...

Hur som helst, Wahidah blev skrämd men kanonfin som hon är så avreagerade hon ordentligt och snabbt så fort vi kom inomhus. Idag när det smällde så tittade hon ut genom fönstret och tyckte åter igen att det var jättespännande :p

Zala däremot har gått från oberörd till berörd... Hon fick panik när vi blev "överfallna". När det smäller som högst så tittar hon oroligt på mig. Inatt när det brakade loss vid 12-slaget så gav jag henne en morot att äta för att hon skulle få annat att fokusera på. Persiennen i vårt rum var nere, musiken uppdragen på ganska hög volym och jag sjöng med i musiken som jag alltid gör när jag är på bra humör. Hon lugnade sig, men jag tycker ändå synd om henne.

Idag smällde det igen, när vi var hos morsan och då utan någonting som kunde distrahera. Hon blev skrämd och kom till mig för att gömma sig. Det gör verkligen ont i mig att se henne orolig...

Såååå är det någon här som bor ute på landet där det inte smälls någonting alls? Jag och damerna vill åka bort över nästa nyår. Jag är så jävla less på folk (idag fick jag dessutom nästan en minifyrverkerigrej PÅ mig. Som tur var så låg hundarna hemma då). Även om det nog kommer vara lugnt bara jag ser till att ge något tuggbart, har persienner nere och musik igång så kommer jag nog ha svårt att inte bli arg på människors idioti.. :angel:

Men vilka idioter det finns!:mad:
Tur man slipper dem härute. Värre var det för hästkraken så jag fick fira nyår i stallet då vi inte vågade ha dem ute på lösdriften.

Jag är i planeringen till 'egen gård' (Läs omodernt men gulligt torp + ladugård) och om det blir som jag vill och tänkt och jag hinner rusta upp det inför vintern (äsch, torrdass och ulletröjor blir mysigt annars) så kan jag ha en nyårsträff för raketrädda:D:rofl: Där i skogen är det tämligen lugnt. Närmsta grannar är ju ett par km bort, sen 3km bort och sen... Och alla är djurägare/bönder och lär ju knappast få för sig slösa pengar på raketer.
Jag hoppas verkligen det blir av, det kryper i fingrarna efter eget...

Men fy fan stackars lilla vän:cry:

kl

Här hörde jag inte ett enda pang! En gång hörde jag något avlägset när jag var ute med hundarna, men annars ingenting! Då hör jägarnas skjutningar betydligt mer. Såå skönt att slippa raket-krigen i förorten:banana:
Så om Fritte inte hinner fixa torpet(som jag verkligen hoppas du gör!) så får vi gott om plats i vårt stora hus:)

Oh :eek: stackars stackars lilla stumpan! Usch, mår så dåligt för hennes skull.
Tur att du kände du kunde ta emot henne och att hon nu får en chans till ett bättre liv :bow: Tråkigt att det skulle behöva gå så långt bara innan ägaren bad om hjälp och gjorde något åt situationen. Men som sagt, nu är det bakom er och ni får se framåt. Det kommer att bli bra, det är jag övertygad om.

Här har nyåret också passerat, tyvärr inte helt obemärkt denna gång för Star reagerade på smällarna när vi var ute på lunchpromenaden genom att krypa ihop och försöka komma så längt bort som kopplet tillät. De andra två brydde sig tack och lov inte! På kvällen sen så valde Star att gå och lägga sig inne i "lilla hallen" där det inte finns några fönster och man inte hör så bra vad som händer utanför. Hon var inte så orolig så att hon låg och skakade utan bara valde att vara så långt bort som möjligt men ändå...Trött på smällare är jag och jag förstår ju inte riktigt vitsen när det smäller från omkr 12 på dagen till framåt 01.30 på natten. Fast det är väl jag som är tråkig. :confused:
God fortsättning!

Perfekt! Hem till Idefix eller Miiko nästa nyår då alltså :D Greyhoundherren som jag träffade i veckan kanske också vill med. Han är inte heller helt förtjust i sådant som smäller..

Suck. Även idag har Zala reagerat på fyrverkerismällar. Inte mycket, hon bara lyfter huvudet, men ändå. Wahidah hörde en smällare när jag var ute med bara henne. Hon stannade upp en halv sekund, sedan busade hon vidare, precis som hon brukar göra när det dyker upp något oväntat, inte så att hon blev orolig.

Jag önskar att de kunde sluta smälla NU, men nejdå, vissa har fortfarande fyrverkerier kvar...

Delvis knapplån.

Glimma reagerar också på smällarna. Märkte det förra året, hon blir inte hysterisk eller så men är helt klart berörd. Så i år bestämde jag mig för att stanna hemma hos mamma ute på landet men tydligen var det inte tillräckligt långt ut för det smällde en del här också, även om det inte var i närheten. Så lillskiten låg i soffan och darrade under tolvslaget. :(
Hon håller sig fortfarande rätt lugn och hon är en ganska "darrig" hund till vardags också, men ändå. Och med tanke på att hon fick en 1:a på skottet på MH:t för 1,5 år sen så verkar det ju som det blir värre och värre. Idag verkar det räcka med mindre än i fredags, hörde alldeles nyss ett litet avlägset "poff" utifrån, och genast börjar hon darra igen. Skitkul.

Så vi kanske också behöver ett garanterat smällarfritt ställe nästa år. Vinthundsnyår hos Fritte eller Hanna? :angel:

Vad trist med glimma! Våran setter var likadann. Han darrade inte men sökte trygghet vid skott. Även åska. Gick fasen aldrig över, men det kom till en nivå som var okej för oss alla. Han höll sig lugn och sov på golvet bara vi var i samma rum. Hoppas era hundar lär sig slappna av, minns min förra chef sa att han köpte knallpulverpistoler och gick och pangade på hundpromenaderna:rofl:

Idefix bryr sig inte, det är som han är både döv och blind, ge han lite hundkiss på en snödriva och jordens undergång kan sätta igång:cool:

Igår när jag skulle varmsmida gav idefix mig den där oemotståndliga-hund-blicken som är lite sorgsen och övergiven. Så även fast jag sagt stanna kvar så fick han följa med:eek:

Men han skötte sig galant i verkstaden. Jag bankade och slog och gasolässjan sprutade, min kusin jobbade med sin volvo och ljudanläggning och min morbror svetsade och var igång. Idefix la sig mitt i myllret på det skitiga golvet supernöjd.

Jag hade en vän här på besök. Jag hade inte berättat för honom om amputationen och han märkte ingenting för ens jag 20 min senare berättade det:D:rofl:

Dess värre börjar Miiko få kramp i stumpen :( Vi hittar inget logiskt samband till vad som orsakar det. När det kommer snurrar hon runt eller ramlar, det är så hemskt att se! Ortopeden hade aldrig hört om något sådant förut men hon ska höra sig för bland sina kollegor...only time can tell what happens.

Men fy vad läskigt! Det är inte någon nerv som ligger i kläm eller så?

Men fy vad läskigt! Det är inte någon nerv som ligger i kläm eller så?

Jag önskar verkligen jag kunde svara på det...ortopeden skulle ringa upp mig men hon har nog inte hunnit det än.
Men idag har Miiko inte krampat någonting, och då har hon ändå varit oerhört aktiv, det är ju positivt! Förhoppningsvis går det bort med tiden!?Det är ju faktiskt knappt tre veckor sedan en stor operation...

*kl*

Så, nu behöver jag råd från er.....

Puma blir ju 1 år om ngr dagar :eek: Men det betyder att nu kan jag träna LC med henne, såklart när denna fucking snö o is försvinner o det behagar sig bli vår, och nån LC träning i närheten.... ;)

Nu sitter jag här o kollar på olika munkorgar, men vilken e "bäst"??? O måste man har LC täcke direkt?? Det behövs väl inte???

Men in med tips på bra munkorgar, gärna sidor när man kan köpa, eller in med bilder :)

Du behöver i princip aldrig ha täcke om du inte vill. Det finns att låna när man tar licens, och ska finnas på proven med. Jag har varit med en gång om att dom glömt ta med lånetäcken, då fick man låna av varandra. :)

Själv föredrar jag australiensisk munkorg, men måste erkänna att jag inte tycker någon är ultimat.

KL

Idefix fyller 3år imorgon:bump:

Ska in till stan nu och inhandla presenter:d
Har tänkt mig smaskiga, köttiga ben :D

Senast ändrad:

*kl*

Så, nu behöver jag råd från er.....

Puma blir ju 1 år om ngr dagar :eek: Men det betyder att nu kan jag träna LC med henne, såklart när denna fucking snö o is försvinner o det behagar sig bli vår, och nån LC träning i närheten.... ;)

Nu sitter jag här o kollar på olika munkorgar, men vilken e "bäst"??? O måste man har LC täcke direkt?? Det behövs väl inte???

Men in med tips på bra munkorgar, gärna sidor när man kan köpa, eller in med bilder :)

Man brukar kunna köpa munkorgar på träningarna (har iaf gått på alla ställen där jag varit), så mitt tips blir: åk till en träning och prova munkorgar!

Jag har inget LC-täcke, jag har inget kapp-täcke, men jag har hållit igång med både och. Så nix, täcke behöver du inte, i de fall som det behövs så brukar det gå utmärkt att låna.

Så släpp fokus från munkorgar och täcken och lägg istället energi på att träna upp en bra kondition på Puma och att faktiskt hitta någon LC-träning :D

Hoppas det går finfint för er, och ge Puma en grattiskram från mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Random bildtråd med text V