FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

kl

Donnie fick den där "fläcken" (guuud vad vi grubblade här hemma vad det var som skavde!:rofl: ) när han var 8 månader, men sen växte pälsen tillbaka efter några månader. Häromveckan upptäckte jag dock en ny fläck lite längre ner.
När vi har varit på vinthundutställning tycker jag nästan var och varannan whippet har haft en fläck på svansen:)

Haha! Jag hade en mildare erfarenhet. Jag fick ju Cc som vuxen, på sensommaren och då hade han bara några få hårstrån som saknades. Jag blev jätteorolig på vintern när fläcken blev större och experimenterade med olika täcken, ringde uppfödare och pratade med veterinärer och googlade mig blå. Nu när Khakis körtel börjar vakna så är jag inte lika orolig :p

*kl*

Vet att det skrivits här innan(tror jag) ang. körtlen på svansen "violkörtlen" , Vad gör ni åt den???
Puma har nu tappat pälsen där, men det kan oxå bero på att det är täcket som skaver lite där....men ändå....Vet ju att en del har problem med det. Så vad gör ni???

Gör inte ett smack åt det. Går det ens att göra något?
Zala har lite tunnare päls där. Wahidah har nog också det, även om det inte syns på henne som det gör på Zala. En whippethane jag kände hade stoor kal fläck där.

Eftersom jag aldrig sett någon hund bli påverkad av det så har jag inte ens tänkt tanken på att man ska försöka göra något åt det.

VAd jag med erfarar så gör man inget åt det, men jag och min chef (jobbar ju på vet.klinik) snackade om det häromdagencvarför det är extra vanligt hos just whippet.....Men det är kanske för att man ser det tydligare just på dem iom dem har så lite päls.......
Det syns dock ej så mkt på Puma iom hon e brindlad på svansen med så det kamuflerar bra ;) Ville dock bara höra med er andra så ni inte hade "hemliga" knep :D

Aha, är det snön som ger de j*vla tovorna alltså!?

Har funderat på om täcket (men det stämmer inte riktigt) eller vad det är... Nu har jag ju inte vinthund men såpass mycket lär det ju vara samma. Börjar bli sugen på att raka min hund :o

Önskar er Alla en skön Jul :)
Barnen har blivit lite större.

Bej
bej%20stor.JPG

Åska
%C3%A5ska%20b%20sn%C3%B6.JPG

Senast ändrad av en moderator:

Till alla i hela tråden: God jul!

Jag hoppas att ni alla har och får en fin jul, att ni pussar lite extra på era fantastiska vinthundar och att ni ger dem någon julklapp ;)

Mina damer har nog gillat sin julafton. Jag är inte så jättemycket för det där med julfirande, så vi ska hem till min mor imorgon och fika lite, mer än så blir det nog inte.

Idag började vi med att gå till rastgården. Hundarna busade massor och hade hur kul som helst. Zala blev så inne i att jaga Wahidah att jag t.o.m. kunde ta av munkorgen utan att hon ens försökte äta skit (och det, det händer i princip aldrig!).

Sedan har vi hunnit med en lite längre promenad mitt inne i Sthlm. Det fanns mycket spännande att titta på, men det var så kallt att vi höll på att frysa ihjäl..

Julklappar har de också fått. Zala fick en petflaska med godis i (något som hon älskar!) och Wahidah fick en toarulle med godis i. Båda julklapparna lyckades jag packa in i julklappspapper utan att använda någon tejp öht.

Bilder!
dsc_8699-copy.jpg

dsc_8725-copy.jpg

dsc_8728-copy.jpg

dsc_8743-copy.jpg

dsc_8745-copy.jpg

dsc_8758-copy.jpg

Lite julfirande blev det. Hundarna har bara ätit vildsvin idag med lite fett från människornas skinka. Dem har fått springa lösa i snön och busa rejält. Sen fick dem varsitt rejält tuggben (och osaliga märgben men dem får bara vara utomhus!). Idefix som älskar nallar fick även en hårig, pipande kanin storlek large. Nu har han tre nallar att bära på, grisen, ankan och så kaninen. Fullt upp alltså!

Fina zoier iozrob!

God Jul på er allihopa!

Jag och killarna firar jul i ett underbart vackert Värmland hos mina föräldrar. Cc tycker att det är svinkallt och vill helst vara inomhus. Kakan älskar att leka med min mammas salukitös Sima och även hon är lyrisk över sällskapet. Fotat massor idag då vi haft sol från klar himmel hela dagen. Nästan överdrivet juligt och vinterfint :D Bevis kommer när jag laddat upp bilderna. Cc har fått en svullen baktass och får till sin stora glädje bara kortispromenader och sen massa omvårdnad inom husets varma väggar.

Härliga bilder! :love:

*KL*

Igår var vi ute och åkte tåg och det var bara långnäst i den minimala djurkupén :D. Förutom Dafne så var det två whippetkillar från Fennaur, en afghan och en - inte vinthund men ändock långnäst - collie. Tjejen med afghanen och collien hade även en podenco, men den var inte med.

Jag har åkt oerhört mycket tåg med hund och det jag slogs av igår var att med bara (med undantag av collien, men den var så himla trevlig) vinthundar på tåget så var det så lugnt i kupén! :) Inget skällande eller gnällande, inga oroliga hundar. Det var bara mysigt och avslappnat vinthundshäng!

Härliga bilder! :love:

*KL*

Igår var vi ute och åkte tåg och det var bara långnäst i den minimala djurkupén :D. Förutom Dafne så var det två whippetkillar från Fennaur, en afghan och en - inte vinthund men ändock långnäst - collie. Tjejen med afghanen och collien hade även en podenco, men den var inte med.

Jag har åkt oerhört mycket tåg med hund och det jag slogs av igår var att med bara (med undantag av collien, men den var så himla trevlig) vinthundar på tåget så var det så lugnt i kupén! :) Inget skällande eller gnällande, inga oroliga hundar. Det var bara mysigt och avslappnat vinthundshäng!

HAHA! Vet du vad en god vän till mig skrev på facebook för en stund sedan?
Det här:
"Fick sällskap av en whippetfröken på 3 månader och två whippetherrar på tåget hem till sthlm. Blev en trevlig pratstund :-)"

Det var hon som hade collien och afghanen ;)

Åh vad härligt att det verkar fungera bra för Miiko att vara trebening! :laugh:

Här är två bilder på dagens promenadsällskap.
Min vän som äger dem (+ en till italienare) har precis flyttat så att hon nu bor "granne" med mig. Skitbra :bump:

dsc_8963-copy.jpg

dsc_8979-copy.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 934
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar