FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Det värmer i kroppen att se en trebent Miiko busa loss i snön med sin polare! Vad skönt, äntligen:laugh:

HAHA! Vet du vad en god vän till mig skrev på facebook för en stund sedan?
Det här:
"Fick sällskap av en whippetfröken på 3 månader och två whippetherrar på tåget hem till sthlm. Blev en trevlig pratstund :-)"

Det var hon som hade collien och afghanen ;)

:D Vad kul! Du får hälsa! Vinthundsvärlden är inte så stor. Och det var verkligen en trevlig pratstund.

Fast Dafne är ju snart 5 månader. Jag tror jag sa att vi hade haft henne i tre veckor så det blev nog en litet missförstånd där. :)

Jag ska absolut hälsa :D Visst är det kul att vinthundsvärlden är så liten ändå?

Och veeet ni, om 5 minuter går jag och Wahidah hemifrån för en minivintisträff :D En internetvän som har en stilig greyhound kommer hit för att leka! Det blir första gången jag träffar dem och jag hoppas verkligen att han och Wahidah kommer leka fint ihop. Just nu är Wahidah så rastlös här hemma så att hon går runt och piper... Hon vill springa!
(Jag lovar, bildbevis kommer för kameran ska med och greyhoundägaren ville jättegärna att jag skulle fotografera hennes fyrbening ;))

Vad mysigt! Dafne vill också ha vinthundskompis! :)

Idag när vi var i hundrastgården så kom det in en terrier (inte helt hundra vad för sort). Efter att ägaren bedyrat att hunden var sååå snäll så skulle de få leka en liten stund. Dafne betedde sig precis som en normal valp gör, sänkte bakdelen och viftade fjäskande på rumpa och svans. Vet ni vad terrierskrället gör då? Jo, han gapar stort och sätter tänderna om halsen på Dafne och sedan bara står han där och trycker ner henne i snön. :confused:

Det är inte hårt och jag är egentligen inte orolig för att det ska hända något (förmodligen ville han "bara" brottas) men jag ser att Dafne tycker att situationen är väldigt obehaglig. Hon gör sig så pytteliten och undergiven hon bara kan, men terrierskrället bara fortsätter. Han verkar vare sig fatta att det är en valp eller att Dafne signalerar att hon "lägger sig". Jag ville inte göra någon stor affär av det utan bad bara terrierägaren att kalla in sin hund. Hon gör det och säger sedan "Ja, han är ju terrier och de leker ju lite annorlunda". Jo, tjenare ... :grin::angel:. Mina föräldrar har en helt normal Jack Russell och den beter sig inte på något sätt som liknar den här hundens beteende. Jag tror snarare att den måste vara lite småstörd i sitt sätt att leka med andra hundar. Den hade uppenbarligen ingen förmåga att kunna läsa av Dafnes signaler i varje fall.

Det är underbart med vinthundskompisar! :D Men du, jag vet inte om jag glömt bort eller om du aldrig skrivit det i tråden, men vart bor du? Kanske det finns några vinthundar i närheten?

Och där har du anledningen till varför jag inte låter mina hundar leka med okända hundar... Jag är så trött på hundägare som har "Sååå snälla hundar" och som fan inte beter sig vettigt, framförallt inte eftersom det ofta kommer i kombination med att ägaren inte har någon som helst koll på sin hund och inte kan bryta den. :crazy:

Här kommer bilderna på greyhounden Curre och min Wahidah!
dsc_8985-copy.jpg

dsc_9030-copy.jpg

dsc_8988-copy.jpg

dsc_8999-copy.jpg

dsc_9014-copy.jpg

en till som vill ha vinthunds polare, Puma vill verkligen ha en springpolare, dock helst en vinthund men gärna en snälla hund överhuvudtaget som hon kan få leka med. Vännerna har "övergett" oss och tyvärr har Puma för lite hundvänner att busa med..... :mad:

Hur kan man INTE tycka att vinthundar "in action" är det vackraste som finns?
Jag blir smått fri-religös varje gång jag ser dom:love:

kl

Själv höll jag på att svimma igår kväll när tjejen bajsade blod:eek:Efter ett samtal till min, numera privata, veterinär kunde jag dock lugna ner mig lite eftersom hon sa att det inte alls var ovanligt när hundar har diarèe. Idag är hon mycket bättre men super hungrig eftersom hon måste fasta ett dygn...
Men så fort hon är lite "ur gängorna" så får jag smärre panik, känner mig som en hypokondriker matte av rang:p

Men vilken ljuvlig grey:love: Underbar färg och uttryck. Massa bilder på Curre när du träffar honom tack:D

Instämmer om detta med att släppa sin hund med andra. Dumt nog lär man sig ofta den dumma vägen. Numera släpper jag aldrig idéfix med någon utan att först ha gått en hundpromenad med dem tillsammans och känna av kemin. Detta både mellan hundar och oss människor. Idéfix har många vänner men en vinthund skulle ju NÅGON gång i livet vara roligt att träffa!!!:eek:

Jag skulle också ringt har aldrig sett blod vid diarée så jag förstår din panik. Men skönt att det inte var något konstigt. Och något bra ut allt dåligt är ju att du måste fått en toppenkontakt med din veterinär:D Nä nu får inte miiko var sjuk en dag till i resten av hennes liv...

Jag skulle också ringt har aldrig sett blod vid diarée så jag förstår din panik. Men skönt att det inte var något konstigt. Och något bra ut allt dåligt är ju att du måste fått en toppenkontakt med din veterinär:D Nä nu får inte miiko var sjuk en dag till i resten av hennes liv...

Hurra för det!:bump:

KL

Gott Nytt År till alla fina hundar och alla engagerade vinthundsägare i vinthundstråden!!! Vi önskar er alla ett underbart bra och framgångsrikt 2011.

Två nya foton på grabbarna!

Donnie, som nu är 1,5 år:love:

Hampus som snart blir 1 år! :eek: Tyckte att han nyss var en liten skit.

Gott nytt år alla!

*KL*

Jag är dålig på att hänga med här inne, men superdupergott nytt år allihopa! :banana:

Jag har hämtat ner Kali nu. Hon är installerad hos min mor och kommer stanna där i ytterligare en vecka. Hon är mager, omusklad och.. maläten. Kala Kali kallas hon nu. När jag hämtat henne fick jag hjälp av uppfödaren att klippa ner henne ordentligt, men när vi började klippa så märkte vi att hon inte hade något underull. Så hon har en kal remsa på ryggen efter klippmaskinen. :crazy: Så, vi klippte medhårs istället. Inte snyggast i världen men nu har hon iaf liiite päls. Förutom där hon är helt kal då. :cry: Hon fick en fleecejacka av uppfödaren men den tyckte hon var lite kall så nu har hon en fleeceoverall och sedan ett tjockt vintertäcke över när hon är ute. :)

Hon var iaf glad att se mig och vi sov en natt hos min bror innan vi åkte ner. Där har hon varit förut så hon gjorde sig hemmastadd i hans säng med en gång. :love: Hon sov invirad i min jacka hela tågresan ner men så fort man rörde sig på stan, åkte buss osv så skakade hon och gick med svansen mellan benen. Sedan gick hon med svansen rakt ned istället, i några dagar, sedan med den lite halvt uppe. Igår var första dagen då det var en glad afghansvans som bars högt på promenaderna. Äntligen! :p Inne är hon hur glad som helst och svansen snurrar i ett som om inget har hänt. Trots att hon ser ut som en liten tjernobylhund så ser man i ögonen att det är min lilla Kali som vi hade i somras. Kommer ta en del jobb bara att få henne att slappna av ute, inte reagera på ljud, inte göra allt i 180 (baksidan av afghaners snabba reaktionsförmåga, ber man henne flytta sig så hoppar hon två meter åt sidan på en halv sekund tex). Just nu har hon det bra iaf, lillebror och mamma går långa promenader och hon blir allmänt bortskämd. När Zoria har ställts på My Dog får hon flytta hem hit och då börjar den riktiga rehabiliteringen och träningen. Jag längtar. :love:

Men lilla pluttan :( Vad skönt att du har fått hem henne! :bow:

Vad är det som hänt henne egentligen? Jag kommer bara ihåg att du hade henne lite tidigare i år, men vad har hänt sen dess?

Jag hade henne två månader i somras ja. Efter det har hon gått med obehandlad rävskabb sedan i september. När hon tillslut kom till veterinär nu innan jul hade hon hög feber, inflammerade sår och infektioner i kroppen. Veterinären sade tydligen att hon faktiskt hade dött snart, men jag var inte med så det är bara andrahandsinformation så att säga. Ena örat var otroligt svullet och har fortfarande inte gått ner ordentligt, så uppfödaren sade att det kan hända att en del av örat dör och ramlar av. Än så länge är det helt hårlöst men vi får se vad som händer. Det börjar komma små små hår runt ögat iallafall, det märks skillnad bara sedan i söndags då jag fick henne. :)

Det gör ont i hjärtat att se henne, men nu är hon här nere och vi lämnar det förflutna bakom oss. Så gott det nu går. :)

Men fy faan :crazy: Hur fan kan man låta en hund gå med skabb så länge?? :confused: Helt sjukt...

Tur att har fått komma till nån som bryr sig om henne (även om jag tycker du är galen som ska ha TRE afghaner ;))!

Och en dobermann. :D Som för övrigt är lika "jobbig" som alla tre affarna tillsammans. Det går lätt tre vintisar på en "vanlig" hund. :p Men jag har ju en hel del hjälp. Tyvärr bor vi så himla litet nu, men hoppas på större snart. 40 kvm är faktiskt lite trångt med fyra hundar. Eller, det funkar ju finfint. Men det känns som att det är hundar överallt. Och framför allt så tror ju grannarna att jag är helt galen. :cool: Skulle gärna flytta ut en bit utanför stan faktiskt. Så jag kan få vara crazy afghan-lady ifred. :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 934
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar