Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

KL

Idag var vi på återbesök hos vet igen och Cc är friskförklarad :banana: Hans vänstra pupill reagerar fortfarande långsamt på ljus, men det är ingenting som de tänker göra någonting åt eftersom han inte verkar påverkad av det. Vetten tror att han haft det innan krocken och borde då klara sig fint även hädanefter. Glad i hågen åkte vi iväg till fårhagarna för att låta honom springa fritt. Han blev glad, fast var ganska kontrollerad ändå. Vi träffade helt slumpartat på Åsa och Daisy och alla tre dårarna fastnade på en liten film där de busar i några sandhögar. Här har de redan busat i en timme ungefär :D

http://youtu.be/tpD763b6eLU?hd=1

Vilja och jag hälsar GOD JUL till alla vinthundsmänniskor på Buke :D

378075_10150420023625588_588725587_8750100_1697063483_n.jpg

Hejhej!
Jag vet att jag väääldigt sällan skriver men läser varje dag iaf ;)

Min salukitik Louna fick diagnosen canser nu i höst, canserknölar runt brösten. Efter många turer till veterinären blev de bestämt att med tanke på hennes ålder och på att det var svårt att se om cansern spritt sig till andra organ blev de bestämt att de inte blir ngn operation (eftersom hon har så pass många knölar på insidan att de krävs 3operationer med nån månad emellan för att ta bort dom och då lider hon hela tiden, då det måste skäras mkt i henne..) utan att så länge allt är bra med henne får hon vara kvar (hon har aldrig visat några symptom på att hon har ont eller känner av cansern) och vara glad och "frisk" men den dagen då en knöl spricker eller andningen inte är som vanligt (märks väll om man har en springtokig saluki ;)) då får hon somna in istället. Och än så länge är hon lika frisk och glad som vanligt med små knölar på magen som känns men inget annat. Jag är mkt glad då hon bor hos mamma nu för tiden och jag träffar henne när jag kommer hem bara vilket blir två gånger om året och ja hon är precis som när jag var hemma senast i juni. Samma uppmärksamhetsprinsessa som haaaatar de här såkallade vintervädret (slask o blött) ;)

Ville bara skriva av mig lite, nya bilder kommer nu under julen :)

God Jul på er alla glada och fina bukar, fortsätt vara duktiga på att uppdatera, så trevlig läsning!!

//Petronella, Louna och Vilda

Men så tråkigt med cancern... Hur gammal är hon nu?

Jag har ju en 11åring här hemma som har massor av knölar. Två knölar vid juvren har opererats bort för något år sedan, men senast jag räknade så hittade jag väl 14 knölar på olika ställen på kroppen... Och det känns som om jag hittar nya nästan varje vecka :crazy: Dessutom, så har min tant artros. Hon kommer inte opereras mer utan får hänga med så länge hon är pigg och mår bra.

Och pigg är hon, senast idag lekte hon i snön med sin snart 4åriga(:eek:) dotter!
dsc_8298-copy.jpg

(tanten är den som tittar mot kameran)
dsc_8318-copy.jpg

En smula OT, men jag blev lite chockad. Har vi snö i Stockholm? :D

Ja det har vi ju, och nu kommer det ännu mer! :D Vi ska iväg och träffa Curre vid lunchtid, men han har skadat tassen lite och får inte springa runt och leka, så jag och damerna ska nog ut och leka själva innan vi träffar honom. Faktiskt blev även Zala busig nu när det snöade under morgonrastningen!

Hon är 9 nu och blev diagnostiserad som sagt i höst. Hon är också piggelin, mamma och hennes kille har skaffat sig ett "helg och ledigthus" utanför stan och där får salukisar springa på åkern när det är fruset och att hon börjar bli gammal syns inte - däremot så kommer hon oftast nu för tiden när man ber henne komma, ingen direkt träning som gjort utan tror det är åldern som gjort att hon insett att det faktiskt är rätt bra att lyssna ibland ;) Haha. (Fast man får ju faktiskt välja sina tillfällen för inkallning, att kalla in en nysläppt saluki är ju som ett kalla in en kalv släppt på grönbete ;)) Haha!

Men skönt att höra att de endå gått så pass bra med din dam och att hon fått hänga med i några år, precis de vi hoppas på med Louna också. Bättre att de kanske bli lite kortare tid men att den tiden blir levnadsrolig än att leva med sår, tratt och inte få springa...

Dom är ju dessutom så himla fina dina damer!

//Petronella

kl
Länge sedan vi trampade i tråden, men nu när snön kom så måste vi ju vara med och busa :D
1-1_179829040.png
2-2_179829078.png

3-3_179829120.png
4-4_179829143.png

5-5_179829205.png
6-6_179829243.png

Stora tjejen har hunnit bli 6 månader nu :love: Och hon är en så härlig hund, som ser ut att bli just den vovve jag ville ha! Nu håller vi tummarna för att hon fortsätter vara snygg oxå ;)

*KL*

Kan man länka bilder från FB??

Annars bra sida att ladda upp bilder för att länka???

Bara att högerklicka på bilden och välja att kopiera bildadressen ;)
Annars är photobucket.com en bra sida att ladda upp bilder på.

*KL*

Hoppas att ni som firat jul har haft en jättefin jul också!
Vi har haft en jättebra dag och jag passade på att fotografera damerna lite också, såklart ;)

61028_1324755413.jpg

71096_1324755415.jpg

34824_1324755419.jpg

Imorgon har vi dejt med en skitsöt salukihane :D Wahidah som önskat sig en pigg lekkamrat i julklapp och tanten som önskat sig en salukihane lär båda bli överlyckliga ;)

*hugger sista*

Whippet är för farliga för sitt eget bästa....

Igår sprang Lotus & Puma o busade i trädgården, så tokspringer han rakt in med foten i järnstolpen i vår carport o SKRIKER!!!! sen går han på 3 ben :( hittar ingen merän att pulpan i ena klon är blålila, han vilade o sen gick han bättre, men inte rent, gå inte helt rent i dag i heller, men springer o leker med Puma i mellanåt ändå....
Bara hoppas på att det är en stukning o ingen spricka/bruten tå....
Men ingen svullnad, säger inget när man klämmer & känner......

JA, dem är farliga för sig själva. Maken min sa: "Va fan, ska man alltid ha hjärtat i halsgropen när man e uten med lösa whippets"

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka