Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

KL

Precis varit ute och röjt med Loppan ute vid helikopterplattan här på jobbet:D Fick med mig kameran så här kommer lite bilder. "Tyvärr" envisades hon med att bära omkring på sin älskade toffla på varenda bild men det får ni leva med;)

DSC_0304.jpg

DSC_0306.jpg

DSC_0315.jpg

DSC_0343.jpg

DSC_0328-1.jpg

DSC_0336.jpg

Vad stor hon börjar bli, och vilken skönhet hon är! :love:

Lång fin svans! Somliga whippar har så kort svans.

taaack!!!! hon börjar bli riktigt stor nu (märks inte minst när vi ligger i sängen och ska sova, hihi). Tänk vad fort det går, snart är hon redan 5 månader!

Det var säkert jag som uttryckte mig otydligt :)

Jag vet inte om ni kommer ihåg, men skrev för någon månad sen om min hund som har porta-cava-shunt. Hon har nu genomgått både skiktröntgen och operation så nu får vi se hur detta slutar :)

Kolla_hur_hon_ser_ut_i_huet_helt_ovardad_P_Eller_ja_hela_hunden_ser_val_ovardad_ut_P.jpg

Minns det och håller tummarna!

Jag och JECKA ska också dit på söndagen! Jeccica ska ställa Fonzie och vi hoppas på att han äntligen får bli Champion så håll tummar och tassar för det!!!
Vi kommer att vara vid Galgo-ringen(så klart) börjar kl 9...
sen ska det såklart hejjas och hälsas på Saluki-damerna, Whippet-Hjorthund-Varghunds-kompisar med flera :)
Vore jätte roligt att se och hälsa på flera Vinthundstråds/Buke vänner!
Fonzie kommer ha sitt namn-halsband och både jag å Jessica lär vara på andra sidan kopplet så säg HEJ!:bump:

Lycka till i förskott till alla som ska ställa ut och Grattis Arcano, Khaki och Puma!!!!

Tack och lycka till ni och alla som ska ställa!

Baddy69 - Jisses vad söt hon är! Kan tänka mig att hon gillade den där ulliga toffeln.

*KL*

Sorry tjatet med namn på han hund, men nu har vi ngr förslag

* Mocca (är det ett han hunds namn???)
* Lotus
* Storm

Äsch, tycker inte man ska bry sig så mycket om det passar hane eller hona om man själv tycker om det och om det dessutom bara är någon "sak" som alltså inte kan sättas i kön direkt. Jag känner t.ex. en hanhund som heter Shiva, en tik som heter Choko och så min hund (hane) som heter Cashmir....finns ingen som gissar att det är en hane på första försöket.. :p

Cashmir växer så det knakar verkligen, jag undrar när han kommer sluta växa.. Han väger nu ungefär 14kg..:eek:
Och jag insåg en sak, eller snarare sambon, att hans täcke och halsband börjar bli på tok för små för honom nu...redan :cool: Täcket som täckte så bra och långt ner på sidorna blottar hela bröstet från sidorna nu och når knappt ner till svansroten..och fick lösa på midjebältet då täcket visst satt som en korsett :grin: Halsbandet får man nu knappt av från huvudet, och sitter nästan mer som helstryp än halstyrp nu...så har beställt ett precis likadant från djuraffären jag köpte det i, då jag tycker det är så himla fint... och har även beställt ett likadant värmetäcke men i strl XL!

Så...jag antar att man inte får skriva om saker man säljer här...men om ni eller någon ni känner är intresserade av täcke+halsband till whippet så kolla in annonserna här på buke! :)

20119271241968516258_sbig.jpg

20111017121138179516258_sbig.jpg

Är det storlek medium på täcket så har jag ett likadant (från Greyhound & Whippet store) fast svart med röda kantband i storlek large, som är för stort för Dafne.

Är du intresserad av att byta? :)

Jo jag minns att du skrev det när jag hade köpt det täcket och la upp bilden :) Dock är det ju strl L som är för litet nu och ska säljas, jag har beställt ett i strl XL. Men annars hade jag gärna bytt ;)

Äsch då. :)

Jag köpte mitt L för att Dafne skulle ha något att växa i. Men hon blev ju istället mindre än vad jag trodde. :D

hihi ja lilla Dafne tyckte det räckte med en stor personlighet istället ;)

Önskar jag hade tänkt som du innan jag köpte täcket, men istället tänkte jag att bättre täcket sitter bra den här vintern än om det vore för stort (så han inte kissar ner det), så får jag köpa ett nytt till nästa vinter, men trodde inte han skulle växa ur det så pass mycket på 3 månader :grin:

KL.
Jag måste visa Viljas nya täcke!
Min mamma köpte tyg och skulle sy men hon fick aldrig tummen ur ..... så jag skickade tyget till Jecka istället och titta så bra det blev! :love:

385089_10150405557525588_588725587_8703557_443755154_n.jpg

386130_10150405557605588_588725587_8703558_81392751_n.jpg

387967_10150405557675588_588725587_8703559_1217863123_n.jpg

Tack ! :) Som det verkar som så ska prognosen vara rätt så god. Får hålla tummarna att det inte tillstöter några andra fel som följd utav detta, som epilepsi eller annat tråkigt.

Åh, hoppas allt går bra och att det inte dyker upp mer trassel!

*KL*

Bild från ikväll.. Behöver nog inte så mycket bildtext :p Vi laddar inför söndagens utställning.
33008_1323474676.jpg

Den är väldigt.. "typisk Zala" :D Hon är expert på att visa vad hon tycker om allt :p

Jag var på Bromma zoo idag med min mamma och det resulterade i en julklapp från henne till Vilja och min katt :D

En vattenfontän! Den har en liten lampa under som lyser svagt genom den vita stenen, jättefint!

I6450120_vb.jpg

I6450120_vb1.jpg

Köpte lite hundgodis och en påse torkade hjortben också.

Senast ändrad:

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare