Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Vilka små whippar ni har :D
När jag köpte whipp var det för att jag ville ha en mindre hund än dalmatinern, men i dag är dom precis lika höga, 53 cm men med 10 kilos skillnad, Poppy väger 18 och Nessie 28.

Stort tack i efterskott!

Både Khaki och Puma har licens nu :banana: Vet inte poängen ännu, men ingen av dem blev placerade.

Dagen började rätt bra med en timmes solsken i soluppgången, men vid tolvtiden började det regna och blåsten tilltog. Fotograferandet uteblev och jag fick stå som inropare istället - höll på att frysa ihjäl, men kul var det :D

Ja, som Melli redan skrivit så fick Puma sin LC.licens i går.
Hel hund i mål och licensen i hamn = mkt nöjd matte :love:
Nu ska vi bara jobba mer på att bygga till en snyggare kropp på henne, men först ska livmodern ut på henne.

Längtar redan till våren när LC träningarna sätter i gång mera :banana:

Jag fick en vän att fota mig för en gångs skull. Här är ett stycke melli och en Khaki efter loppet.

Jag_och_Khaki_efter_godkant_licenslopp_Nu_kan_han_borja_tavla_officiellt_ocksa.jpg

*kl*

Behöver hjälp med ovanligt, men coolt HAN hunds namn.

Vill inte ha vanligt som Bamse eller så.

Så hjälp!!!

Jag och Arcano var iväg på en inoff i helgen och han blev BIR och BIG (givetvis i mördande konkurrens med sig själv) och slutligen BIS-reserv!
De slog ihop alla valpar, oavsett ålder - så jag är jättenöjd.

Domaren blev helt kär i Arcano och tyckte han var helfestlig - "Åh, kolla vilket gulligt litet skägg han har!"
Kritik: Vackert huvud. Utm pigment, utm hals rygg o kors, Mkt bra bröstkorg. Välvinklad på bra ben och tassar. Utm päls. Utmärka rörelser. Bästa valp!

Mattes älskade finpôjk!

Vad kul! Grattis :D

Och stort grattis till Melli och Khaki :banana:

KL.

Några här som ska till Stockholm hund 2011 i helgen?
Skriv gärna dag och ungefärlig tid. Jag ska dit utan hund!

Grattis Turali (pics or it didn't happen ;) ) och tack, Fetange!

Jag tänkte åka till sthlm men är väldigt glad att jag inte anmälde. Har tusen tentor känns det som och väldigt lite tid. Hoppas det blir trevligt!

Kul! Då ses vi säkert där :D
Viljas uppfödare ska dit, Viljas hundvakt ska dit och så massa bukare! Glöm inte kamerorna gott folk ;)

Söndagen och ställer båda mina damer. Bedömningen i salukiringen börjar kl 10 och lär hålla på några timmar med tanke på att det är 49 hundar med. Zala är veterantik, så hon går i sista klassen. M.a.o. kommer vi vara där i princip hela dagen :p (Jag sticker direkt när mina är klarbedömda och förväntar mig inte några "fina placeringar" på någon av damerna)

Haha, men jag skrev ju att jag inte skulle dit :D Hoppas NI får det trevligt alltså! Jag kommer förmodligen att tjura över att jag sitter härnere och pluggar istället för att titta på tusentals vackra hundar så jag håller med om att ni får komma ihåg kamerorna. Låt det smattra!

Haha jaha :idea:
Jag tolkade det du skrev som att du skulle åka till Stockholm men utan hund!

Jag och JECKA ska också dit på söndagen! Jeccica ska ställa Fonzie och vi hoppas på att han äntligen får bli Champion så håll tummar och tassar för det!!!
Vi kommer att vara vid Galgo-ringen(så klart) börjar kl 9...
sen ska det såklart hejjas och hälsas på Saluki-damerna, Whippet-Hjorthund-Varghunds-kompisar med flera :)
Vore jätte roligt att se och hälsa på flera Vinthundstråds/Buke vänner!
Fonzie kommer ha sitt namn-halsband och både jag å Jessica lär vara på andra sidan kopplet så säg HEJ!:bump:

Lycka till i förskott till alla som ska ställa ut och Grattis Arcano, Khaki och Puma!!!!

Jag vet inte om ni kommer ihåg, men skrev för någon månad sen om min hund som har porta-cava-shunt. Hon har nu genomgått både skiktröntgen och operation så nu får vi se hur detta slutar :)

Kolla_hur_hon_ser_ut_i_huet_helt_ovardad_P_Eller_ja_hela_hunden_ser_val_ovardad_ut_P.jpg

Klart vi minns! Jag håller tummarna att operationen visar sig framgångsrik. Vad säger veterinärerna om prognosen?

Vad fin hon är! :love:

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare