Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Eller Faraostyle med för den delen :D :love:
slappar-p-jobbet_174216335.jpg

Det stämmer bra det. Både Cc och Khaki är från Aaniston :) Åh Lilith, vad fin hon har blivit och vad kul att hon hamnade hos din mor! Eller, Storith då :D Hur hög är hon?

Det stämmer bra det. Både Cc och Khaki är från Aaniston :) Åh Lilith, vad fin hon har blivit och vad kul att hon hamnade hos din mor! Eller, Storith då :D Hur hög är hon?

Jag vet faktiskt inte om mamma mätt henne någonting. Men om jag inte minns fel vägde hon nästan 15 kg vid senaste vägningen 7 månader gammal. Träffade på en 5 årig whippetherre i skogen för några dagar sen och dom var nästan i samma storlek. :D

318714_10150288078703030_528978029_8196860_316636818_n.jpg

Sen kan jag väl dela några bilder på syrrans whippar. Vi har ju faktiskt 3 whippets i familjen. :D
247140_10150235203949873_712889872_7162732_7382672_n.jpg

215932_10150189630599873_712889872_6745442_8244574_n.jpg

Och eftersom att ni andra delat med er av sköna sovstilar så måste jag också.
215650_10150174183629873_712889872_6600495_3540143_n.jpg

Jisses! Khaki väger 16, 17 kg typ och han är snart två och hane. Han är inte heller mätt men håller sig gott och väl inom standarden i alla fall. Cc är väl någon cm för hög och väger 18 kg. Men hon är skitsnygg i kroppen! Vältränad tjej :)

Underbart sovfoto :love:

Jo hon är väldigt välbyggd. Den där bilden från skogen är dessutom 2 månader gammal eller nåt så hon har lagt på sig ännu mer muskler.
Hon fick väldigt fint omdöme på senaste utställningen, dom tyckte hon var väldigt välmusklad.
Synd bara att hon var trött och hellre ville sova när det var dags för valp BIS, men hon kom ändå på 7:e plats i finalen trots att hon försökte fly ringen så fort hon fick chansen och ålade sig som en mask när mamma skulle försöka få henne att stå. :rofl:

Men vi har ju turen att bo med skogen bakom knuten och sommarhus på landet. Hela sommaren har ytterdörren stått öppen så hon har kunnat gå in och ut som hon velat. Och eftersom att vi jobbat ute så har hon hängt med oss och hjälpt till vid skogsröjning osv. Så det är inte så konstigt att hon byggt mycket muskler. Det är inte alla hundar förunnat att kunna vara ute lösa 10 h om dagen en hel sommar. Dessutom med vinthundsspring i benen. :angel:

vilken underbar sovbild!!!!:love:

eftersom sovande vintisar verkar vara temat för tillfället så är det kanske läge att slänga in en sovbild på min älskade Loppan. Hon har sin korg under mitt skrivbord här på jobbet och för det mesta är det såhär hon ligger och sover:D

whippetsova.jpg

Vad kul! :) Min Dafne älskar Juno och Vera, men träffas allt för sällan. Ja, vinthundsvärlden är verkligen liten.

Ett söndertuggat vet-FASS fick mig att känna mig säker på att det var dem.

Blir lite nervös när jag ser vad era whippar väger:crazy:
Donnie väger bara(?) 13-14. 52-53 cm tror jag han är, så han är ju hög.

Har för mig att Vera (den blå whippeten jag lagt upp bilder på) väger 11 kg och hon är ju några år gammal och garanterat färdigväxt.
Juno är inte heller speciellt stor. Större än Vera men betydligt mindre än Lilith.

I våran familj är det den yngsta som är störst. Redan som 16 veckor var Lilith nästan i storlek med Vera och sen har hon växt så det knakar. :D

Puma, som blir 2 år i januari väger 11 kg. Hmm höjd vet jag inte riktigt, men en del säger hon är ganska liten......

Jo hon är väldigt välbyggd. Den där bilden från skogen är dessutom 2 månader gammal eller nåt så hon har lagt på sig ännu mer muskler.
Hon fick väldigt fint omdöme på senaste utställningen, dom tyckte hon var väldigt välmusklad.
Synd bara att hon var trött och hellre ville sova när det var dags för valp BIS, men hon kom ändå på 7:e plats i finalen trots att hon försökte fly ringen så fort hon fick chansen och ålade sig som en mask när mamma skulle försöka få henne att stå. :rofl:

Men vi har ju turen att bo med skogen bakom knuten och sommarhus på landet. Hela sommaren har ytterdörren stått öppen så hon har kunnat gå in och ut som hon velat. Och eftersom att vi jobbat ute så har hon hängt med oss och hjälpt till vid skogsröjning osv. Så det är inte så konstigt att hon byggt mycket muskler. Det är inte alla hundar förunnat att kunna vara ute lösa 10 h om dagen en hel sommar. Dessutom med vinthundsspring i benen. :angel:

Åh det där lät ju helt perfekt för en liten whippa. Vilken lyx! Kul att det gått bra på utställning också. Hon är skitfin och det kommer nog gå bra för henne vidare. Hoppas hon har växt klart på höjden!

Blir lite nervös när jag ser vad era whippar väger:crazy:
Donnie väger bara(?) 13-14. 52-53 cm tror jag han är, så han är ju hög.

Åh, liten plutt. cc är lika hög och väger alltså fyra kg mer. Galet - jag tycker att han är tunn :p Har dock aldrig tänkt Donnie som för smal på bilder du tagit. Han är nog bara lätt byggt.

KL

Förresten så ska jag och memma på LC-KM i morgon. Jag och en whippetbekant åker härifrån klockan 0600 och första starten går klockan tio. Khaki får springa i Licensklass eftersom han bara har ett licenslopp kvar till licens. Hans tävlan blir också hans licenslopp nr 3 så det är mycket som står på spel. Hoppas det går bra och att vi åker hem med i alla fall licens. Klubbmästare vore ju kul också förstås :angel: Jag ska hjälpa till med fikaförsäljning och fotografera. Ni får gärna dansa ett par soldanser i morgon.

Cc är hos hundvakt redan ikväll och blir hederligt ompysslad av en väninna. Hennes flickvän tyckte att hon kunde sova på soffan så hon och Cc fick sängen för sig själva och med det uttalandet litar jag på att han får det bra :D

Lycka till Khaki och Puma i morgon alltså och månne bästa vintis vinna! :banana:

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII