Sv: Femte vinthundstråden!
Melli: Usch sån otäck olycka,blev helt skakis efter jag läste det
Med tanke på hur Cashmir och Coffee leker, Coffee väger ju så mycket mer och Cash har lärt sig att leka på amstaff-vis: alltså kampa, brottas, lek-bitas osv... och det har hänt ett antal gånger att dom springer rakt in i varann, vi håller verkligen andan då... som tur var så har inget hänt hittills, men från nu kommer jag bli ännu mer nojig :/
Men hur som helst, så skönt att höra att Cc redan är bättre!
Baddy96: Det kommer säkert gå jättebra, och tiden kommer gå fort! Du får se det som att du är "barnledig" för ett litet tag och försöka njuta av det istället
fastän jag vet att man hellre är med hunden än utan
Lite uppdatering om Cash:
Han haltar knappt något längre, hans tår är fortfarande lite snea tycker jag, men det viktigaste är att han inte haltar mer. Veterinären ringde mig idag, hon skulle ju fråga hur det gått och ifall vi skulle behöva remitteras vidare till en ortoped...vilket vi slapp
Dock sa hon att vi ska fortsätta med enbart koppelpromenader och inget lösspring i rasthagar i åtminstone 2 veckor till.. Kan säga att detta varit en förj*vlig månad hittills, Cash är så himla understimulerad att han hittar på allt möjligt hyss nu.. Han drog ner alla ljusstakar/julstjärna från fönsterna, han biter sönder saker, beter sig riktigt illa ute, han drar jättemycket i koppel, han har börjat skälla mot andra hundar, han ska plocka upp allt möjligt han hittar ute: ciggpaket, snusdosor, pinnar, papper/skräp, glasbitar, burkar, löv, hundbajs, ja allt han kommer åt... och så beter han sig som en vildhäst i kopplet..stegrar och snurrar runt, hoppar rakt upp och har sig
Här hemma går det självklart inte heller att hålla honom still, han springer runt som en galning och hoppar upp och ner för alla möbler... Dagmatte klagade idag första gången om hur jobbig han är och att han är hemsk ute i koppel
Så just nu har jag bara sååå nog, och att det måste pågå såhär i 2 veckor till känns som en mardröm
Självklart försöker vi stimulera mentalt istället genom att köra trick, sök osv, och så får han massa ben att tugga på...men detta räcker verkligen inte till för att göra av med hans enorma valp+vinthunds-energi..... han måste få springa...gaaaahh jag blir galen snart!!