Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

*kl
Jag vill också ha en vintis :(
Måste bara komma på ngt sätt och övertala min mor, iom att jag fortfarande bor hemma och lyckas lösa hur jag ska göra på mina jobb helger med hunden då, kan iofs höra med grannen om hon kan tänka sig vara hundvakt 1½ helg i månden.. hmm..

är iaf isf en whippet eller en saluki jag vill ha :angel:

*kl
Jag vill också ha en vintis :(
Måste bara komma på ngt sätt och övertala min mor, iom att jag fortfarande bor hemma och lyckas lösa hur jag ska göra på mina jobb helger med hunden då, kan iofs höra med grannen om hon kan tänka sig vara hundvakt 1½ helg i månden.. hmm..

är iaf isf en whippet eller en saluki jag vill ha :angel:

Amenhallååå, du bor i Sthlm ju! Vi måste ses :D Då får du iaf träffa lite saluki, och så kan din mor få se hur fantastiskt fina och bra de är, så blir hon charmad också och hundvakt 1½ helg/mån är ju ingenting ;)

Amenhallååå, du bor i Sthlm ju! Vi måste ses :D Då får du iaf träffa lite saluki, och så kan din mor få se hur fantastiskt fina och bra de är, så blir hon charmad också och hundvakt 1½ helg/mån är ju ingenting ;)

Men mig har du faktiskt träffat en gång på en buketräff för några år sen ;P
Jag som är isabellebodmark på dv ;) och känner M som har sina tre salukis dock ena utlånad och just nu är hon i förenta araberimiten har jag för mig ;)

Men jag klappar gärna på lite salukis :) Har tid nästa helg :) 13-15 jan :)

*KL*

Måste bra titta in och säga att det alltid är så himla roligt att läsa i vinttråden, en av de få trådarna på buke som alltid är positiv! Trots att folk inte tycker likadant eller att det händer tråkiga saker så är alla här inne trevliga. Blir så trött på alla dessa människor som "hjälper" men som hela tiden gör de med ett sånt nedlåtade skriveri. Ni här inne är jätteduktiga på att ha en positiv ton i ert skrivande, massa plus till er!

RIMG0121.JPG

(En nöjd o glad saluki som låg ute i solen i en timme häromdagen med sitt älskade lammben!)

//Petronella och Louna

Senast ändrad:

Senaste nytt från oss:

Tindra är 8 månader nu, har haft sitt första löp och det gick mycket bra! Livet leker och hon är världens gosigaste!

pic_183411726.jpg

pic_182696185.jpg

img_5689_180668256.jpg

Tänk att hon en gång var såhär liten :love:

pic_181300976.jpg

*kl
Måste komma på hur jag ska övertala min mor, om att jag får skaffa egen hund ;)
Dock har hon ju hört rövarhistorier om vad unga vinthundar kan hitta på, då våran gemensamma arbetskollega har tre salukis ;)

Så kom gärna med tips och förslag.
Kommer iaf isf betala allt själv och måste ju då också lyckas hitta hundvakt till helgerna då jag inte känner att jag dumpa över ansvaret på syskon och så när jag helg ena helgen jobbar 12-21 fre och 12-22 lör + sön och andra 10-19 fre och 9-19 lör. Övriga två helger är jag ledig.
och jobbar väl 2 - 3 vardagskvällar då mellan 17-22 och kan säkerligen få ngn av syskonen att ta hand om valpen/hunden då.

Måste du ha en valp då? Kan du inte ta en omplacering som är iaf såpass gammal att den kommit förbi "valpgalenheten"?

Måste du ha en valp då? Kan du inte ta en omplacering som är iaf såpass gammal att den kommit förbi "valpgalenheten"?

Fast problemet är ju att vi har katt också, och det finns väl inte många som är kattvana :p
och valpgalenhet får man väl leva lite med ;) :p våran 12åriga lilla golvmopp hittar på lite saker då och då, typ plundrar kakburkar och godispåsar som hon kommer åt, och katten öppnar kylskåpet :p

På Sveriges största annonssida finns just nu en faraotik som söker nytt hem. Kattvan enligt annonsen. Och finns dessutom bara på norra sidan av stan :angel:
Hade jag jobbat med något annat och därmed haft mer tid över så hade jag köpt henne direkt! Så är tyvärr inte fallet...

Fast problemet är ju att vi har katt också, och det finns väl inte många som är kattvana :p
och valpgalenhet får man väl leva lite med ;) :p våran 12åriga lilla golvmopp hittar på lite saker då och då, typ plundrar kakburkar och godispåsar som hon kommer åt, och katten öppnar kylskåpet :p

Det finns en del iaf. Jag vet minst en vuxen saluki som bor med katt och behöver nytt hem.

Och om "lite valpgalenhet" bara hade inneburit plundra kakburkar, godispåsar och öppnat kylskåp så hade livet med valp varit plättlätt ;) Att däremot dela livet med en hund som river hela hemmet, rusar runt som en orkan skjuten ur kanon och drivs med duracellbatterier... Det är tur att de är söta :angel:

Det finns en del iaf. Jag vet minst en vuxen saluki som bor med katt och behöver nytt hem.

Och om "lite valpgalenhet" bara hade inneburit plundra kakburkar, godispåsar och öppnat kylskåp så hade livet med valp varit plättlätt ;) Att däremot dela livet med en hund som river hela hemmet, rusar runt som en orkan skjuten ur kanon och drivs med duracellbatterier... Det är tur att de är söta :angel:

Jo tack, har hört det mesta M ena hund N har gjort ;) och slaktar madrasser i mängder gör dem ännu, och dragit omkull henne några gånger osv för den delen med.

Och ena anledningen till att jag vill ha valp är att jag vill uppfostra den lite från "grunden" då våran hmm golvmopp här hemma inte är så väluppfostrad eller ja, hon kan sitt, ligg och vacker tass om man har godis, annars kan det kvitta :P

Jag säger som Melli. Gud vad snygg hon har blivit! :love:

+ Melli

Tack! Vad kul att höra!
Hon äter faktiskt bättre nu. Ibland till och med en hel dagsranson ;)
Hoppas kunna komma iväg på en inoffare i Sollentuna i februari.

KL.
Ni med (framförallt whippet) tikar, hur gamla var dom vid första löpet?
Blödde dom mycket? Jag beställde ett alldeles äckelgulligt rosa tikskydd till Vilja häromdagen. Jag får visa bild sen, skriver från mobilen just nu.

Senast ändrad:

Jag tror att faraotiken jag nämnde inte är speciellt gammal. Av bilderna att döma iaf.

Jag tror att faraotiken jag nämnde inte är speciellt gammal. Av bilderna att döma iaf.

Jo har sett den förut, men är nog inte förens till sommaren/hösten jag tänker skaffa hund isf, så att jag kan ta semester dem fyra första veckorna iaf :)

Hoppas kunna komma iväg på en inoffare i Sollentuna i februari.

KL.
Ni med (framförallt whippet) tikar, hur gamla var dom vid första löpet?
Blödde dom mycket? Jag beställde ett alldeles äckelgulligt rosa tikskydd till Vilja häromdagen. Jag får visa bild sen, skriver från mobilen just nu.

Du ska inte på SvVk i Köping då? :)

Dafne var bara drygt 8 månader när hon löpte för första gången. Det var ett splittat löp och den första halvan av löpet så blödde hon inte särskilt mycket, medan hon blödde jättemycket den andra halvan.

Jag jobbar den helgen tyvärr. Och Vilja har nog inte så mycket att hämta i juniorklass än. Hon kommer ju vara bland dom yngsta så det känns lite långt att åka till Köping för att bara få en kritiklapp :p

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka