Sv: Femte vinthundstråden!
Tråkig uppdatering om Cash igen..
Vi är nyss hemkomna från veterinären. Röntgen blev äntligen gjord, dessvärre visade det sig att han har skelettskador i tassen (tårna) samt någon mjukdelsskada i låret, alltså som de sa vid förra besöket- muskelbristning eller liknande. Jag visste att det måste varit något fel på tårna också då de aldrig rättade till sig igen och pekar fortfarande snett, samt att knogarna är dubbelt så stora som på andra tassen. Det har alltså bildats något runt skelettet i mittersta leden i tårna (svårt att beskriva, minns inte orden), så därför är tårna så breda och sneda. Detta är inget som går att göra åt nu säger han då det gått så lång tid och det som bildats i tårna har växt ihop med skelettet nu så det går inte att slipa eller operera bort.
Angående låret så ska vi till en fusioterapeut för sjukgymnastik osv, och så skulle jag lära mig att göra vissa övningar med honom hemma. Terapeuten ska även kolla igenom tårna och kanske hitta någon övning där jag kan sträcka ut dom eller liknande för att se om det går att lindra smärtan, men annars skulle jag remitteras till en ortoped där man bestämmer om man ska steloperera tårna eller helt enkelt skära bort dom knogarna i tårna... Hur som helst, hans framtid på kapplöpningsbanan är helt över sa han, innan den ens hann börja....
Han sa dock att vi helt enkelt får försöka leva som vanligt där Cash får leka och busa som han vill, och regelbundet utföra dessa övningar fusioterapeuten ska lära mig, så man kan alltså inte göra mycket åt hans skada som verkar bli kronisk utan man kommer bara kunna lindra hans smärta. Fler uttag av smärtstillande fick jag också, samt antibiotika mot hans ögoninflammation.
Detta är det tråkigaste som hänt sedan min förra hund fick somna in i somras...
Jag valde en så frisk ras som möjligt nu, hoppades på lite mer tur i hundägandet... men istället fick jag bara njuta av nya valpen som "frisk" i knappt 2 månader, och nu kommer han resten av livet ha problem med benet... och det tråkigaste med det hela att han aldrig kommer få springa på whippetrace och LC
Cashmir djupt sovande i väntrummet efter lugnande, vi fick vänta i ytterligare 1,5 timme på direktreglering med försäkringsbolaget men de svarade aldrig, så nu får jag komma tillbaka dit på måndag för att betala... att dom alltid ska krångla så.. :/