Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina nya importer som kommer i vår med välbehövligt tillskott av lite nytt blod till den svenska (och för den delen europeiska) Silken Windhoundaveln.
Rapport från Lovis, varghunden med porta-cava-shunt ! Livet leker för henne, hon är pigg och glad och leker gärna med sin bc kompis Baloo. Vi har varit på två återbesök på strömsholm efter operationen, den första gjorde vi gallsyrebelastning på och den senaste tog vi bara blodprover på och jag väntar på provsvar från den sistnämda. Hon är 7½ månad gammal nu och jag trodde faktiskt i oktober att hon inte skulle leva idag.
Hon kommer bli repotagehund på strömsholms hemsida. Vet dock inte än om det kommer vara i deras blogg eller på "veckans fall"
Verkligen superfina! Jag beundrar verkligen dina insatser för att befästa rasen i Sverige. Det kan ju inte vara ett billigt kall. Hur ser förresten ut nu förtiden med möjligheten att bli SKK-godkänd ras?
QUOTE]
Fina dina importer är! Och den lilla ynglingen
KL
Jag träffade en greyhoundmänniska förra helgen som menade på att det är en myt att man inte kan gå med vinthundar lösa på ett enkelt sätt. Hon sa att det inte skulle vara svårare än det jag gör nu med RR.. Vad säger ni om det?
Jag har ju alltid gillat vinthundarna men det är just det här med att gå lös i skogen som sätter stopp för min del. Vill inte att våra promenader ska behöva bli "jobbiga"..
Är främst Faraohund jag är intresserad av förresten.. Men även whippet.
Dem är kluriga vinthundarna
Ihop med hundar som spårar blir Idis ett farligt vapen Han har lärt sig gå bakom dessa så fort dem får upp ett intressant spår och går då och stirrar ivrigt med öronen pekande rakt upp. Så det fick jag sluta upp med!
Och häromdagen under en promenad dök en främmande katt upp i synfältet. Jag är alltid beredd och tog snabbt spjärn med fötterna. Men! Halsbandet gick av Jag föll baklänges och hunden efter katten som gömde sig. jakten blev bara 10meter och så vände han direkt tillbaka med viftande svans och bus i blicken. Gah! Men grannarna fick något att skratta åt iaf...
Han har hittills slitit av 3läderkoppel och ett par halsband. Och ett grimskaft.
Men men. Han är iaf underbar!
ps, nu har jag en uppsättning som håller för idefix. Tyvärr det fulaste som kunde hittas på denna planet. Men det måste hålla!