Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Åhfy... Hoppas han går rent snart och hoppas verkligen att det inte är någon spricka eller så.
*bra påminnelse om varför jag inte vill ha whippet*

Åhfy... Hoppas han går rent snart och hoppas verkligen att det inte är någon spricka eller så.
*bra påminnelse om varför jag inte vill ha whippet*

Åhh, klart du ska ha whippet, finns så MKt annat underbart med dem :love:

Han går nästintill rent nu men när han får lite tokfnatt kommer han på att han har ont. Jag försöker dämpa hans tok ryck :grin:

memma: Stackars liten:( Håller tummarna att Lotus repar sig fort!

Donnie har extremt bra koll på både sig själv och sin omgivning. Hampus däremot... suck! Han tittar inte ens åt det håll han springer!

Gott nytt år alla!

Så hittade jag vinthundstråden! :-) Så jag skulla också vilja presentera Thunder här.

Min Greyhound är 4 år och er född i Irland. Han är en kasserad race-hound, har både tävlet i Irland och Danmark tills vi köpte honom i sommars 2011.
Han har stamtavla tilbaks till 1800-talet
Då vi köpte honom var han mager och rädd, man kunde räkna revbenen på avstånd och han åt som han aldrig hade fått mat

Här är min käre Stouke Thunder:
318766_2344508457015_1379102712_2765058_1153390_n.jpg

Och nu, något tjockare och mycket mer nöjda:
374368_2959880960943_1379102712_3147002_202036773_n.jpg

Och hans pappa, Premier Fantasy:
1066731.jpg

Tack :) Ja, han är en lilla vacker kille och mycket mycket "jag vill bara ha min mamma" ständigt. :D

Välkomna till tråden! Jättefin grey :)

Red_Chili: Det är nog inte alldeles rasbundet att springa in i carports ;) Whippets är ljuvliga :love:

Red_Chili: Det är nog inte alldeles rasbundet att springa in i carports ;) Whippets är ljuvliga :love:

Näe, men rasbundet att springa in i saker och göra sig illa verkar det allt vara ;) Jag föredrar lite större fyrbeningar med lite mer värdighet och koll på kroppen :angel:

ÅÅH, hihi! Veeet ni, jag har anmält Wahidah till en rallylydnadstävling i februari, och nu såg jag att det även ska vara med en afghan! :D Fattar ni hur coolt det blir, med TVÅ vinthundar på samma rallytävling? :bump:

*kl*

Jag står inte ut längre!!!!!!!!!!!!

Lotus är perfekt på alla sätt och vis, helt underbar, förutom...........

............VARJE kväll fiser han så extremt mkt att både jag och maken snart spyr av det. Jag är inte känslig, men att sitta o lyssna på hundskit hela kvällarna e ingen drömm :crazy:

Han äter samma mat som alltid innan, visst tuggar en del ben och så, men...

Förstå ju att det har mkt med omställnigen av vatten, tuggben, leversnitt godisar.
Men så kom jag o tänka på, när barn får sina första tänder, kan dem blir dåliga i magen, feber o så.
Lotus är ju i tandbytar tagen nu (4 mdr) kan hundar oxå ha sånna bekymmer tror ni??? Han är ibland halvlös i magen, men så kan dem ju va iof.

Varför blir man så "mesig" när det är sin egen hund???

Hoppas nån kan ha ett bra svar så vi slipper leva i denna odör, sjukt pinsamt om det skulle komma spontan besök!!!!

Jag misstänker att mina hundar är ett levande bevis så jag kan inte motstrida. Damn. :angel:

memma: Det tar tid för en mage att ställa om foder. Testa att inte ge så mycket olika under dagen. Det kanske gör det lättare för honom. Att vänja in en sak i taget liksom! Härligt att ni är så nöjda för övrigt :)

OK, nu var det länge sedan jag skrev något men jag brukar i alla fall läsa här i tråden. Vill passa på att önska alla en god fortsättning på det nya året!

Så R-C vet du möjligen vad afghanen heter som ska vara med på rallylydnaden? Vet du så vore det kul att höra, annars har jag nog tyvärr bara en möjlig kandidat i huvudet men det är en verkligt störtduktig afghantös som tävlar i både agility och snart i freestyle.

Vet ni!! Den lilla men ändå den tandsten som William hade på vetrinärkollen i aug är BORTA!! Vetrinären ansåg det ändå vara såpass att det behövdes en riktigt sanering om ett par månader när han kommit i form då vinthundar är känsliga för narkos. Han hade en lätt tandsköttsinflammation ovanför en tand också som också läkte ut av sig själv inom ett par dagar med Vom och Hundemat och tuggben. Nu när jag kikade för att kolla noga och kanske boka den där tiden när han är i superkondtion så är tandstenen BORTA! Alla tänder är kritvita :banana::banana:

Jag har inte rört hans tänder bara gett dem fri tillgång på antingen de där runda tuggringarna eller Olivers hårda helt raka stavar! Hans hemska andedräkt är borta oxå.

2 bilder på William från den årliga nyårspromenaden med bästa polarna!

William bästa kompis är Grönlandsvalpen Pazuzu 7½ månad ( ska ställas på MY Dog )

friends.jpg

Den andra Grönisen Azazel 7 år är Melvin bästis och Tetris ( Borzoien är allas bästis ) :love:

godis2.jpg

Jag misstänker att mina hundar är ett levande bevis så jag kan inte motstrida. Damn. :angel:

memma: Det tar tid för en mage att ställa om foder. Testa att inte ge så mycket olika under dagen. Det kanske gör det lättare för honom. Att vänja in en sak i taget liksom! Härligt att ni är så nöjda för övrigt :)

Jo, jag vet att det tar tid för magen att ställa om sig, men han får ju samma foder som han alltid fått, köper från uppfödaren.

Lite tuggben har han ju haft där oxå, men kanske inte leversnittar. Sen får han inget annat direkt, är noga med att inte ge för mkt olika saker.

Det ger nog med sig med tiden, får leva i en äcklig odör om kvällarna!!

Annars är han väldens goaste, sjukt lätt lärd, fattar redan var gränsen på tomten går att man inte får gå längre ner (har inte staket i nu, ska sättas upp till våren)
På måndag börjar vi valpkurs, men dem flesta av hans syskon.
Min älskade fina Lotus :love:

Vilket foder är det? Mina hundar fiser även av bara en liten godis mängd foder som innehåller linfrön och ärtor.

Aha, då missförstod jag lite, trodde ni hade bytt. Men ni kanske SKA byta? Det kanske är ett foder han egentligen inte tål. Vad är det för foder? Låter ljuvligt, du får fota honom mer :D

Edit: Du svarade ju fodret samtidigt som jag frågade tror jag. Går Puma på samma? Det kanske är för mycket spannmål för honom? Passar på att slå ett slag för Standardt som bara har ris som kolhydratskälla. Mina är inte så värst fisiga på det :)

Senast ändrad:

KL.
Här är nya bilder på Vilja.
Den första är från 14 december och ståbilderna är från idag.
Jag gjorde om ståbilderna lite hastigt innan jag la upp dom för dom var så himla gula och tråkiga. Så visa hänsyn! Dom är verkligen inte expertredigerade :p:D
Dom togs alldeles nyss i vårat vardagsrum, därav bristen på bra ljus, typ dagsljus...

400922_10150455586265588_588725587_8910939_1220445609_n.jpg

400981_10150455592970588_588725587_8910945_1357794768_n.jpg

Originalet

406299_10150455593905588_588725587_8910947_519720700_n.jpg

Originalet

Vi provade att fota med blixt också men det blev bättre utan. Dessutom så tycker jag att det blev lite effektfullt med skuggan bakom!

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka