Farmen 2013 - tråden

Sv: Farmen 2013 - tråden

Sågen. Och Jannicke får gärna vinna, även om jag tycker Sanna verkar rätt frän.

Men min magkänsla jag fick i program 1 visar sig stämma. Maria är en person jag verkligen inte skulle vilja lära känna lite närmare. Huh, en sån självgod ragata.

(Jajajaja, jag vet att programmet kan vara vinklat, men ändå.)

*kl*

Hoppas att den som åker ut av Jannike och Sanna (heter hon va?) ikväll väljer sin motståndare som storbonde nästa vecka. Den som blir storbonde kan ju i så fall välja AK eller Maria som förstakämpe och då vara garanterad att de två får möta varandra i tvekampen nästa vecka så att någon av dem äntligen åker ut! Blir jobbigare om Jannike skulle välja Erik som storbonde om hon åker ut för då är de tre killar och tre tjejer som blir kvar som potentiella kämpar. Samma sak förstås om Sanna väljer Paul som storbonde.

Jag gillar både Sanna och Janikke, så jag kan inte bestämma mig för vem jag vill ha kvar. Jag gillade att Sanna gick efter eget huvud utan paktandet, och Janikke gillar jag för att hon iallafall känns ärlig och rak trots paktandet - som hon skött snyggt.
Men bara Maria åker ut så är jag glad. Och jag hoppas hon tar med sig AK samtidigt. De två är hemska. Marias nedåtgående ansikte och gnälliga röst ger mig ångest, AK-s viftande med egot och behagen är bara tröttsamt. Usch vilka tråkiga profiler - vill inte ha dem med i vinnarcirkeln alls.

I vår lokaltidning kommer det en tvbilaga för hela veckan på fredagar, och under någon av de första Farmen-avsnitten i nästa vecka står det det börjar spekuleras om storbonden har haft sällskap i storbondestugan under natten. Om Jannikke åker ut ikväll kan det väl vara mycket möjligt att hon väljer Sanna som storbonde (för att kunna få bort en av AK och Maria, vilket inte skulle funka om Erik var storbonde, den av tanterna som blev vald till förstekämpe skulle ju bara välja Sanna som andrekämpe), men att Paul våldgästar Sanna på natten verkar väl rätt rimligt som han håller på? Eller kan det vara så att Sanna åker ut, och därmed väljer Martin, som får nattligt besök av AK? :angel:

Jag tycker att det är tråkigt att det är de två som ska tävla ikväll, jag gillar båda. AK är bättre än Maria i vilket fall, så bara Maria åker ut någon gång är jag nöjd. Till och med Paul är bättre än Maria, hon är bara sur och bitter. Usch, usch, usch.

Håller med både dig och honung i vartenda ord. Jag gillar också Sanna men ser hellre Erik eller Jannike som slutsegrare eftersom de varit med från början.

Jag vet inte riktigt varför men på något sätt gillar jag inte Sanna. Så gogo Jannike! Förutom då att Paul mest troligt lär bli storbonde och jag är gode less på människan. Jag är förvånad att han lagt märke till Sannas ögon, jag trodde inte hans blick nådde så högt upp..

Men töntiga människa, jag ska snacka skit om folk men nejdå jag vågar inte säga det till dem. Jag ska istället skrika judas och sen gnälla över att ingen förstår mig.

*kl

"Tuttlisa" jomen det är ju moget. Nej jag gillar inte Jannicke, hon var lika fånig förra gången hon var i tvekamp.
Synd att inte Sanna fick bli kvar, hon hade nog kunnat vara ett gott motstånd till Maria.

Håller med att det är lite omoget av henne men jag kan överse med det med tanke på hur AK, Maria och Paul beter sig. De är äldre men knappast mer mogna för det ;-)

Angående Paul förresten, han kan vara bra dryg ibland men han triggar inte igång mig på långa vägar så mycket som AK och Maria. Nu kan jag ju förstås bara bedöma dem efter hur programmet vinklas men de verkar ju vara lite "störst, bäst och vackrast-typen" som måste höras och synas heeeela tiden. Såna människor har jag mycket svårt att umgås med...

Håller med. Jag störde mig jättemycket på Paul i början men inte nu mer. Jag tycker han är ganska rolig och han är liksom bara så... korkad. Och det känns som att han driver en hel del.
Man skulle nog bli vansinnig av att umgås med honom dock.

Maria, henne skulle jag få spatt på fullständigt. Jäklar vad hon gillar att vara diktator. Hon har nog varit farao i ett tidigare liv och tvingat sina slavar att bygga pyramider medans hon själv satt i skuggan av en palm.
A-K är bara gapig och jobbig och tycker at andra är gapiga. Självinsikt någon?

Nä. Jag har fortfarande ingen som jag vill se som vinnare men Erik är nog den som är mest värdig iaf. Annars kan Martin få vinna bara för att han verkar vara så himla rar.

Tror ni att nånting skulle bli gjort om ingen storbonde sa till vad som ska göras? Tvivlar jag på. Som storbonde ska man väl inte behöva jobba OCH samtidgt hålla koll på alla latmaskar.

Det verkar ju behövas någon som pekar med hela handen för att saker ska bli gjorda, de flesta verkar annars mest intresserade av att driva omkring och göra ingenting om ingen säger åt dem vad de ska göra. Nu kanske de pratat med Maria när kamerorna är släckta, men annars blir jag väldigt irriterad på att ingen säger till henne att de har problem med hur hon beter sig. Jag är inte ett så stort fan av Maria, men att bara snacka skit bakom ryggen på henne är väldigt dålig stil.

Håller med. "Tuttlisa" var väl kanske rätt omoget, men tjejen är 20 år, hur mogen var man när man var 20? AK, Maria och Paul är samtliga närmare 50, och beter sig ännu värre. :crazy:

Undrar vem som blir storbonde? Min hetaste kandidat är Martin, men jag har börjat vackla i min egen övertygelse. Paul tror jag egentligen inte på, tror inte Sanna uppskattade honom alltför mycket egentligen, men han kanske trots allt är en kandidat? Eller Jannikke, i ett försök att få bort Maria?

För övrigt, gällande Paul. Jag har bekanta som känner Paul IRL och han är nog ganska "för mycket" att umgås med i det långa loppet, men i grund och botten är han tydligen en snäll människa. Han har faktiskt stigit i mina ögon sen i början.

Ja det var bara fjantigt sagt av henne, speciellt eftersom jag fick känslan av att de ändå kom bra överens?

Jag tror också på Martin, men det känns för givet att han blir det eftersom hon skrev om att de andra skulle ta hand om honom. Men han verkar ganska klen så han ligger risigt till om en kille blir vald till förstekämpe..

*kl

"Tuttlisa" jomen det är ju moget. Nej jag gillar inte Jannicke, hon var lika fånig förra gången hon var i tvekamp.
Synd att inte Sanna fick bli kvar, hon hade nog kunnat vara ett gott motstånd till Maria.

Tuttlisa eller Träsktroll??? Tycker nog dom andra kärringarna är bra mycket mer omogna.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 567
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 204
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 254
Senast: gullviva
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 345
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka