Farmen 2013 - tråden

Sv: Farmen 2013 - tråden

Jag gillar Jannikke riktigt mycket som storbonde. Helt klart den allra bästa. :bow:

Undrar också om de bara har klippt ihop det så att det ska verka som att det hände nått mer i den där stugan, eller om det verkligen gjorde det? Min syster är bombsäker på att de är mer än vänner, med motiveringen att Erik är gulligare mot Jannikke än vad han var mot sin sambo, men hon blev jäkligt bitter när det kom fram att han hade familj också. :angel: (Hon är 15 år, och hon tycker att han är vrålsexig, tycker i och för sig jag med. :D)

Men AK, Paul och Martin... Alltså, väx upp, typ. :crazy: Och Martin, vad håller han på med? Nog för att Paul är tjaffsig och konstig, men han är ju inte farlig? Jag hade varit mer rädd för att sova bredvid AK än Paul om jag vore som han.

Jag tycker faktiskt riktigt synd om Paul. Fyy satan vad dom fryser ut han och kallar han för än det ena än det andra. Det är ju alltid A-K som drar igång han, Gapar skriker och håller på. "Tysta försynta norrlänningar" har fått en annan klang.

jag tycker inte ett dugg synd om Paul, stjäla mat och hålla på , nej fy för den lede

Jag gillade inte alls Paul i början, när han var med Rimon och gänget. Men jag tycker att han har stigit ordentligt i graderna sen de försvann, och AK är som sagt alltid och hugger. Han kan stå och säga något trevligt till någon, och så kommer hon och startar tredje världskriget. Min mosters sambo känner Paul, och han säger visserligen att han är otroligt "uppmärksamhetskåt", men han är inte elak eller otrevlig. AK drar nog fram hans sämsta egenskaper.

Sen kanske Paul drar fram AK:s värsta egenskaper också, hon kanske inte alls är sån hemma. Men den bilden som visas i tv tycker i alla fall jag är till Pauls fördel. Det är ju bara Erik och Jannikke som försöker prata med honom och vara trevliga mot honom, de andra håller på med någon barnslig utfrysningsmetod á la lågstadiet. Till Martins försvar är han ju bara en omogen unge som lyssnar på Maria och AKs historia, men damerna är vuxna människor, kanske dags att växa upp?

jag tycker inte ett dugg synd om Paul, stjäla mat och hålla på , nej fy för den lede

Han var inte ensam om att stjäla mat. Tror man att ingen av dom andra har nallat man ja.. då får man nog tänka ett varv till, garanterat har det slunkit ner ett och annat blåbär eller en jordgubbe även i Marias eller Sörens mage....

KL
Jag tycker inte Jannike är en så bra ledare, attityden att man inte bryr sig när två träter är ingen bra ledaregenskap.. Och hon känns väldigt falsk emellanåt.. Däremellan är hon fortfarande en av de vettigaste..

KL
Jag tycker inte Jannike är en så bra ledare, attityden att man inte bryr sig när två träter är ingen bra ledaregenskap.. Och hon känns väldigt falsk emellanåt.. Däremellan är hon fortfarande en av de vettigaste..

Du har en bra poäng där. Hon borde ju se till att de andra håller god ton mot varandra. Sen gillar jag att hon faktiskt gör något och inte bara delar ut uppgifter till andra och går och visslar på melodier och degar.

Bra ledare är inget man blir per automatik per erhållen titel. Janikke utnyttjar inte situationen till att köra med andra och bli bredare om röven, bara det gör henne till en person med god ledarrollspotential tycker jag. Andra diskvalificeras direkt relaterat till personlighet liksom, som Maria och AK.

Jag tycker produktionen kunnat gå emellan marias och AK's paktande tidigare genom regeländring. Nu känns det lite...tillrättalagt att de ändrar så här sent i reglerna för förstekäppe/andrekämpe-valsrutinen.

Jag gillar Jannikke riktigt mycket som storbonde. Helt klart den allra bästa. :bow:

Undrar också om de bara har klippt ihop det så att det ska verka som att det hände nått mer i den där stugan, eller om det verkligen gjorde det? Min syster är bombsäker på att de är mer än vänner, med motiveringen att Erik är gulligare mot Jannikke än vad han var mot sin sambo, men hon blev jäkligt bitter när det kom fram att han hade familj också. :angel: (Hon är 15 år, och hon tycker att han är vrålsexig, tycker i och för sig jag med. :D)

Alltså, jag tror också att det hände något :D Det verkade ju faktiskt som att Erik skulle sova där i kvällens avsnitt också, eftersom han och Jannike sa godnatt till Paul när han gick in i den vanliga stugan.... :D

(och vem blev inte lite halvbitter när Erik hade både sambo och barn?! :angel: )

Fast varför tror alla att janikke och erik ägnar sig åt ljusskygg verksamhet i storbondestugan? Jag ser två vänner, jag ser ingen gnista, ingen passion - jag ser bara två människor med samma värderingar och förstånd. Varför kan inte en kvinna och en man bli goda vänner liksom, varför ska det alltid misstänkas och antydas på grund av att de är av motsatt kön?

Sen kanske de har funnit varandra på mer sätt än vänskapligt, jag kan inte se det bara, ens med lite ansträngning?

För att det blir mycket roligare om det vore så? ;) Det är ju bara spekulationer, och sanningen lär vi nog inte få reda på ändå.

Dom har ju ändå varit där snart 2 månader, det vore väl inte så konstigt om de ägnade sig åt 'ljusskygg' verksamhet även om de inte är förälskade?
(Förutom att Erik har sambo och barn då, vilket iofs inte är en så liten parantes.)

Jag ser två vänner, jag ser ingen gnista, ingen passion - jag ser bara två människor med samma värderingar och förstånd. Varför kan inte en kvinna och en man bli goda vänner liksom, varför ska det alltid misstänkas och antydas på grund av att de är av motsatt kön?

:bow::bow::bow:

Jag tycker det vore konstigt, med den förutsättningen. Och jag tycker nog inte alls att det vore roligare så, snarare tragiskt så pass att det lägger sordin över tittandet på programmet om så vore.

Fast vi vet ju knappast hur Erik och hans sambo har det hemma, även om han bara har pratat gott om henne i programmet. De kanske är på väg att skiljas?
De kanske har ett öppet förhållande? Då är det ju inte konstigt alls om han skulle krypa ner hos Jannike då och då. Inte särskilt tragiskt heller.

Klart att man inte tittar på Farmen för att få se kärleksgnabb - det är ju inte Big Brother - men personligen tycker jag nog att några sådana rykten är att föredra framför att höra AKs eviga gnat :p

Nej, vi vet som sagt ingenting och därmed är det dumt att spekulera på nätet om det. Jag skulle inte vilja vara Eriks sambo och trilla över spekulationerna oavsett vad de har för uppgörelse emellan - vad som händer mellan erik och jannike är liksom inte relevant för programmet. Det handlar om vem som kan överleva det mentala krig som sker på farmen, inget annat.

Fast varför tror alla att janikke och erik ägnar sig åt ljusskygg verksamhet i storbondestugan? Jag ser två vänner, jag ser ingen gnista, ingen passion - jag ser bara två människor med samma värderingar och förstånd. Varför kan inte en kvinna och en man bli goda vänner liksom, varför ska det alltid misstänkas och antydas på grund av att de är av motsatt kön?

Sen kanske de har funnit varandra på mer sätt än vänskapligt, jag kan inte se det bara, ens med lite ansträngning?

Tack :bow:

Jag förstår inte varför två personer av motsatt kön inte kan vara vänner utan att det ska spekuleras om att det händer annat.
Det var samma med Maria och Kalle.

*kl
Sen tycker jag att Martin som jag gillade först har sjunkit som en sten. Rädd för Paul, men snälla nån sluta tramsa :crazy:
Sluta lyssna på dom elaka tanterna.

Och A-K hon gör inget annat än skriker. Herrmildehimmel

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 567
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 204
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 254
Senast: gullviva
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 345
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka