Farmen 2013 - tråden

Sv: Farmen 2013 - tråden

Fast uppenbarligen tycker ju produktionen att det är relevant för Farmen, eftersom de tog med både dessa spekulationerna och de om Maria och Kalle.

Att det blir spekulationer är väl en del i det mentala spelet? Det pratades ju som sagt om det i programmet också.

Det är klart att man som sambo inte vill läsa om eventuella otrohetsrykten, men jag vet inte om någon av deltagarnas sambos vill läsa vad som skrivits om deras respektive faktiskt.
Det har nog skrivits både likvärdiga och värre saker i den här tråden :)

Det vet jag faktiskt inte?
Det känns ju inte som en omöjlighet, man umgås ju intensivt under ganska lång tid :)

Fast uppenbarligen tycker ju produktionen att det är relevant för Farmen, eftersom de tog med både dessa spekulationerna och de om Maria och Kalle.

Att det blir spekulationer är väl en del i det mentala spelet? Det pratades ju som sagt om det i programmet också.

Det är klart att man som sambo inte vill läsa om eventuella otrohetsrykten, men jag vet inte om någon av deltagarnas sambos vill läsa vad som skrivits om deras respektive faktiskt.
Det har nog skrivits både likvärdiga och värre saker i den här tråden :)

Med tanke på att det spelades in under sommaren så har nog deltagarna hunnit berätta en hel del för eventuella respektive, så det bör inte komma som några nyheter för Eriks sambo att han sov i storbondestugan.

Personligen hade då jag också tackat ja till att få sova där inne istället för med tredje världskriget lurande i sängarna intill i den andra stugan...

Men AK, Paul och Martin... Alltså, väx upp, typ. :crazy: Och Martin, vad håller han på med? Nog för att Paul är tjaffsig och konstig, men han är ju inte farlig? Jag hade varit mer rädd för att sova bredvid AK än Paul om jag vore som han.

Ja Martin beter sig som en liten krake till unge som måste skyddas. Han är väl för sjutton en vuxen människa. Och Ak och Maria står och svarar i hans ställe så fort det blir lite diskussioner. Patetiskt :p

Fattade jag helgalet, eller var det så att förstekämpen måste välja någon av motsatt kön?

Bra ledare är inget man blir per automatik per erhållen titel. Janikke utnyttjar inte situationen till att köra med andra och bli bredare om röven, bara det gör henne till en person med god ledarrollspotential tycker jag. Andra diskvalificeras direkt relaterat till personlighet liksom, som Maria och AK.

Jag tycker produktionen kunnat gå emellan marias och AK's paktande tidigare genom regeländring. Nu känns det lite...tillrättalagt att de ändrar så här sent i reglerna för förstekäppe/andrekämpe-valsrutinen.

Jag uttryckte mig lite dåligt, jag tycker annars hon är bra och känns väldigt sympatisk och tar till sig allas åsikter, och hon verkar göra ett hästjobb hela tiden.

Fast varför tror alla att janikke och erik ägnar sig åt ljusskygg verksamhet i storbondestugan? Jag ser två vänner, jag ser ingen gnista, ingen passion - jag ser bara två människor med samma värderingar och förstånd. Varför kan inte en kvinna och en man bli goda vänner liksom, varför ska det alltid misstänkas och antydas på grund av att de är av motsatt kön?

Sen kanske de har funnit varandra på mer sätt än vänskapligt, jag kan inte se det bara, ens med lite ansträngning?

Jag håller med, jag menar de är ju som AK och Maria men bara för att de är motsatt kön blir det en massa hallå.

Det här med Erik och Jannikke, jag hade aldrig ens tänkt i de banorna om det inte vore för att tv vinklade det så med Marias kommentarer och Jannikkes fniss när hon pratade om den där natten. Jag har väldigt svårt att få in lite otrohet i min bild av Erik, så jag tror det egentligen inte. Jag tror inte Kalle var speciellt intresserad av Maria heller, annat än som vän. Däremot har ju tv verkligen lagt upp det som att Maria var heltokig i honom. Det kanske hon inte alls var, vad vet vi?

Självklart har män och kvinnor rätt att vara vänner utan några som helst andra känslor inblandade. De flesta av mina vänner är män. Om bilden som de målar upp av Jannikke stämmer så verkar hon dessutom vara en sån tjej som kanske hellre umgås med killar för att slippa det eviga skitpratet bland tjejerna, och skitprat verkar vara AK och Marias specialområde.

Om förstekämpevalet: Om inte Paul skenade iväg från produktionen för alltid så tror jag på honom som förstekämpe.

Håller med dig i precis allt :p om val av förstekämpe också, Paul kommer bli vald som nummer 2 i annat fall, blir han vald ikväll får han ju välja vem han vill möta själv.

Det här med Erik och Jannikke, jag hade aldrig ens tänkt i de banorna om det inte vore för att tv vinklade det så med Marias kommentarer och Jannikkes fniss när hon pratade om den där natten. Jag har väldigt svårt att få in lite otrohet i min bild av Erik, så jag tror det egentligen inte. Jag tror inte Kalle var speciellt intresserad av Maria heller, annat än som vän. Däremot har ju tv verkligen lagt upp det som att Maria var heltokig i honom. Det kanske hon inte alls var, vad vet vi?

Självklart har män och kvinnor rätt att vara vänner utan några som helst andra känslor inblandade. De flesta av mina vänner är män. Om bilden som de målar upp av Jannikke stämmer så verkar hon dessutom vara en sån tjej som kanske hellre umgås med killar för att slippa det eviga skitpratet bland tjejerna, och skitprat verkar vara AK och Marias specialområde.

Om förstekämpevalet: Om inte Paul skenade iväg från produktionen för alltid så tror jag på honom som förstekämpe.

Sa inte Maria exakt samma sak när A-K var storbonde och dom hade festen?

Nähä, ingen Paul i Farmen mer. Med tanke på det var väl Martin som förstekämpe rätt väntat? Undrar vem som blir andrekämpe? Jag trodde på Erik först, tills han sa ...kommer Martin nog sitta och äta middag med oss imorgon. Det känns som om det kan bli Stefan, eller AK?

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 567
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 204
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 254
Senast: gullviva
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 345
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka