Farmen 2013 - tråden

Sv: Farmen 2013 - tråden

Vad tror vi om kämpevalet ikväll? Jag hade valt Maria utan tvekan om jag var storbonde, hon hjälper ju inte till alls, hon går bara runt med sin hund...! :eek: Tycker bara hon blir värre och värre, och gnälligare och gnälligare. :crazy:

Jag tror att Maria skulle vara ett bra val men det finns ju en risk, hon är ju stark i flera grenar och med tanke på hur mycket hon har vilat upp sig är det nog inga problem för henne att vinna ;)

:rofl:

Då säger jag Jannike, inte för att jag vill det men det är lite roligare än att gissa på Maria ;) Dock så lär Jannike bli minst andrekämpe, tror inte Stefan väljer Erik och då är det bara tanterna kvar och de lär väl inte välja varandra.

Jag tror han väljer Erik! Storbonden är fortfarande immun mot at bli vald som andrakämpe..? Vad tycker ni om veckans storbonde? :D

Tjo! Han valde Maria, som kommer välja AK! Och Maria troooor, att hon ingår i en pakt med janikke och erik, vilket hon inte gör! Yay!

Fast Maria vacklade lite i slutet...

Märkte ni att Gutta tog hand om spritflaskan? Undrar om det blir alkoholförbud på Farmen... :p

Ja, och Gutta såg arg och irriterad ut tycker jag, Undra vad A-K har ställt till med...

Tror inte hon väljer AK. Hon vet ju om att Jannike och Erik paktade med Paul bakom ryggen på henne.

AK var ju helt wild and crazy under festen :crazy:

Jag skulle inte bli förvånad över det heller. Tyvärr. Men jag hoppas att Erik tar henne på bondepraktikan ändå.

Fan att det är "snabbast på knappen" som gäller. Varför kan de inte få skriva sina svar på en griffeltavla, eller nåt annat rättvist?

Jag gillar alla som är kvar, utom Maria och hunden.
Vinner hon ska jag aldrig mer nånsin se nåt program på tv4.

*kl

Med tanke på att A-K har haft drog och spritproblem så kanske hon skulle vara lite lugn med cidern... bara en tanke.
Bra då om Gutta tagit bort den. Fast just det missade jag och att han varit sur. Sa han nånting om att dom festat eller vad?

I introt till farmen så får vi ju se Erik i dragkamp så han lär inte åka ut imorgon hur det än blir.

Jag hoppas verkligen att Maria äntligen åker ut. Sur och elak utan en gnutta självinsikt.

Vad tror vi om kämpevalet ikväll? Jag hade valt Maria utan tvekan om jag var storbonde, hon hjälper ju inte till alls, hon går bara runt med sin hund...! :eek: Tycker bara hon blir värre och värre, och gnälligare och gnälligare. :crazy:

Jag passade på att kolla in en väldig massa avsnitt av farmen i helgen när jag var hos mina föräldrar. Och jag tycker inte riktigt att den bilden av Maria stämmer. Visst hon gnäller en del ( och det gör ju de flesta deltagarna mer eller mindre öppet) men hon går INTE bara runt med sin hund. Tvärtom verkar det vara hon som ser till att en stor del av den allmänna djurskötseln fungerar.). Sen att hon som storbonde inte var jättediplomatisk är ju en annan sak.

Erik tycker jag blir drygare och drygare. ( Hans enda plus är att han är trevlig att titta på och att han ibland kläcker nån rätt kul kommentar. ( Som tex det där med vävstolen och kidnappa en gammal tant från ett ålderdomshem).

Och Stefan gillar jag inte alls han känns verkligen som att han vill vara diktator bakom en ridå av kamratkänsla och vi-anda.

A-K, är lite väl flamsig för min smak det jag gillar sämst är alla hennes sexistiska skämt.

Jannike tycker jag verkar vara mest juste av de som är kvar, hon är inte lat, är hyfsat självgående och verkar vara en intelligent tjej, men tyvärr väldigt mycket i Eriks ledband. Jag tror hon hade klarat av att vara storbonde bättre om hon arbetat mer självständigt i förhållande till Erik där.

*kl

Med tanke på att A-K har haft drog och spritproblem så kanske hon skulle vara lite lugn med cidern... bara en tanke.
Bra då om Gutta tagit bort den. Fast just det missade jag och att han varit sur. Sa han nånting om att dom festat eller vad?

I introt till farmen så får vi ju se Erik i dragkamp så han lär inte åka ut imorgon hur det än blir.

Jag hoppas verkligen att Maria äntligen åker ut. Sur och elak utan en gnutta självinsikt.

Men är det verkligen en dragkamp då? Tycker han ler eller skrattar och det ser ut att gå väldigt lätt.
Sedan fattar jag inte varför dom står i introt och "kastar" höns??

Den här veckan har hon bara gått runt med hunden i det som har visats i tv. Dock har hon inte gjort det innan, även om hon har gnällt hela tiden, och hon kanske inte gör det hela tiden när kameran är avslagen, men det är den bilden jag har fått av henne just den här veckan. Jag säger inte att det är så utan att det verkar så.

AK är flamsig och sexistisk, men hon känns ändå.... roligare... än någon som bara går runt och är sur. Det är ju faktiskt ett socialt spel också, precis som Robinson och alla andra liknande programidéer, och det verkar som om alla andra (inklusive AK) klarar av det sociala spelet, men Maria gör det inte. Jag tycker inte alls det är konstigt att hon blev vald, hon verkar inte tillföra gruppen någonting i nuläget, snarare att alla andra stör sig på både henne och hunden.

Jag har fortfarande Erik och Jannikke som favoriter. Mycket ska till innan jag ändrar mig på den punkten. Men Stefan har stigit ordentligt under veckan faktiskt.

Det kanske inte är det iofs. Fast vad jag vet så har dom inte dragit i nått rep annars heller men det kan ju vara bara på skoj till introt så att säja. Precis som hönskastandet för det har jag inte heller sett nån göra förutom i introt :p

Gud vad tragiskt att jag har sett vartenda avsnitt :D

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 565
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 203
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 254
Senast: gullviva
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 345
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka