Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt hur läser du??
Jag har skrivit att det är många saker som jag vill ändra på en bulldogg, men inte att jag letar efter en annan typ. Jag letar efter andra saker än just själva kroppstypen. Varför ska jag välja kroppstyp när det finns andra saker som jag tycker är viktigare, så som att valpen kommer ifrån en tik som fött naturligt. Att valpen är ifrån en kunnig uppfödare som avlar för en bättre ras.Bara för att nämna några saker, jag tänker inte sitta och försvara rasen när allt man får är påhopp. Det är trevligt att man dömer ut engelsk bulldogg, när Sveriges populäraste ras ser ut som små räkor när det gäller utställningsexemplaren. Deras höfter kan inte vara allt för bra. Men det är tydligen bara bulldoggen som är sönderavlad..knepigt det där..:smirk:
Jag kan förstå om du försöker reda ut varför man blir kär i engelsk bulldogg, just den frågan kan jag inte svara på. Jag blev bara kär helt enkelt.
Eftersom man inte får ta andras bilder utan lov så kan jag inte heller leta upp vilken typ av bulldogg jag vill ha. Men jag vill inte ha en bulldogg som är så "grov" i nacken som den som Gnist hittade. Men inte heller vill jag ha en så slank bulldogg som dom var på 1850 -talet.
Jag diskuterar GÄRNA med nyfikna personer utan påhopp eller elaka kommentarera
Jag förstår mycket väl varför man blir kär i en hund med sån personlighet. Vad jag försökt säga här är att man får trycka ner sitt ego i sådana situationer och ifrågasätta om den här formen av avel faktiskt är okej när hunden i fråga är så förpestad med sjukdom och trasig kropp pga av dess vanställda anatomi.Jag kan förstå om du försöker reda ut varför man blir kär i engelsk bulldogg, just den frågan kan jag inte svara på. Jag blev bara kär helt enkelt.
Engelsk bulldogg är inte den enda rasen som jag (och säkert flera andra) väljer att inte stödja i avel. Men nu var det faktiskt så att den här tråden handlade om engelsk bulldogg..Och således ska vi väl prata om den..eller hur?Det är trevligt att man dömer ut engelsk bulldogg, när Sveriges populäraste ras ser ut som små räkor när det gäller utställningsexemplaren. Deras höfter kan inte vara allt för bra. Men det är tydligen bara bulldoggen som är sönderavlad..knepigt det där..:smirk:
Sen måste jag med en dåres envishet hävda att om ni alla som får hävda att ER åsikt om EB är den rätta måste också nånstans inse att det FINNS andra vinklar, det FINNS andra erfarenheter än just era och varför får då dessa avvikande(från era) åsikter inget utrymme? Måste man vara Ja-sägare och gulla med för att accepteras? Faktiskt inte och det, det lär man sig av livet!
Gäller inte bara denna diskussion utan hela bukes koncept.
MÅSTE man skriva i varje tråd för att få skriva på BF? Jag skriver i de trådar som intresserar mig och inga andra, det är mitt val och åtminstone DET borde respekteras!!!