W
Willebillebus
Sv: eng bulldog
Såg inte att du svarat.......
Såg inte att du svarat.......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu får du nog läsa in dig lite mer på rasen!
Den klassas som kamphund, även om dom anlagen har dämpats under åren, så har den ju genetiskt kvar lite kamp i blodet.
Vilken rolig tråd.
Min absoluta favorit är nog oxå eng. bulldog. Men jag vet att det är nog en för "svår" ras för mig med tanke på hälsoproblemen.
Kan inte ni med erfarenhet av rasen berätta om denna. Både goda och dåliga. Och bilder vill jag ha massor. Vad krävs av ägaren?
Detta är en hund som behöver fast dressyr, mycket utrymme, motion och regelbunden borstning.
kl
Det här är bara spekulationer, men hur mycket skulle bullarnas personlighet ändra ifall de inte hade andningssvårigheter osv.??? Om de kunde busa och leka i timtal utan att känna av det så som friskare hundraser?? Ä r deras "underbara lynne" till stor del pga av hälsoproblemen???
Jag blir så trött på dessa trådar om engelsk bulldogg om att dom är så osunda och annat dravel. Jag älskar rasen sedan snart 11 år tillbaka, och har haft kontakt med olika uppfödare och ägare till bulldoggar. Det finns många saker som jag tycker är negativt med rasen, men vet ni vad? Det finns inte en enda ras som är felfri, det finns inte en enda ras som alla människor vill ha.
Av alla utställningschampions som ju ska vara "de bästa exemplena" enligt rasklubben så tycker jag att de har sett ut som djur som är fångar i sina egna kroppar. De är svindyra att försäkra...ja..måste jag verkligen ta upp något mer? Är det inte illa nog?Men som med alla raser så finns det riktiga klåpare som förstör mer än vad dom gör nytta, och det finns uppfödare som är riktigt måna om rasen. Bland annat så finns det 1 bulldogg med felfria höfter, kanske inte så mkt att hurra över men det är ett steg i rätt riktning.
Jag klagar inte på folk som skaffar "räk-schäfrar", eller någon annan sönderavlad ras. Så varför ska folk klaga på "min favoritras".Visa lite hänsyn att folk tycker olika
i vilken års period lever du. man har slutat avla på hundar som man gjorde kejsarsnitt på. oki det finns oseriösa som foder upp hundar med kejsarsnitt.