Jag blir så trött på dessa trådar om engelsk bulldogg om att dom är så osunda och annat dravel. Jag älskar rasen sedan snart 11 år tillbaka, och har haft kontakt med olika uppfödare och ägare till bulldoggar. Det finns många saker som jag tycker är negativt med rasen, men vet ni vad? Det finns inte en enda ras som är felfri, det finns inte en enda ras som alla människor vill ha. En engelsk bulldogg kräver mkt skönhetsvård (liite för mkt för min smak). Men som med alla raser så finns det riktiga klåpare som förstör mer än vad dom gör nytta, och det finns uppfödare som är riktigt måna om rasen. Bland annat så finns det 1 bulldogg med felfria höfter, kanske inte så mkt att hurra över men det är ett steg i rätt riktning. Jag har läst på den uppfödares sida att hon är jättestolt över att ha fött upp denna hd-fria bulldogg! Jag klagar inte på folk som skaffar "räk-schäfrar", eller någon annan sönderavlad ras. Så varför ska folk klaga på "min favoritras".Visa lite hänsyn att folk tycker olika. Till TS kan jag bara säga att du inte verkar så insatt i rasen utan verkar ha fastnat i utseendet. Jag själv har fastnat för deras personlighet, som jag inte sett i någon annan ras.
Jag ska själv skaffa en bulldogg i framtiden. Håller på och löser så att jag kan skaffa en hund och då ska jag prata med min pojkväns moster som föder upp engelsk bulldogg. (vilket kap jag har gjort genom att bara bli bli kär
).