Sv: eng bulldog
Tänk vad skönt att detta forum finns! För VAR annars skulle man få sån omfattande och grundlig info om ex EB??? Tråden började väl med det, en önskan om mer info om just EB och som alltid när denna ras kommer på tal så sågas den och framför allt de dårar som har/vill ha/ tänker skaffa en, vid fotknölarna!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sanningar grundade på hörsägen, en veterinär, en kompis hund osv i all oändlighet....och sen denna enorma kompetens i att mäta hundars smärta!!! Fantastiskt vad ni kan!!!!
Bulldozer, SJÄLVKLART känner en EB precis som alla andra smärta, dock ytterst sällan från sina höfter men, vad vet väl vi som lever med rasen? Vi har dem ung. som dvärghundsägaren, som ren prydnad och bara för vårat eget höga nöjes skull!
Tittar man på den bild Bulldozer satt in på sin bulldogg så ser man en snygg, rastypisk och korrekt bulldogg. Den har raka ben, är musklad, inget överflödigt fett som tyvärr ibland förväxlas med den massa(muskler) en bulldogg har! Av huvudet att dömma är den en tik, också karakteristiskt för bulldog, könsprägeln är tydlig! Kalasdonna med andra ord!!!!
Det är många här på BF som talat om för mig hur lite jag kan om just EB, lite lustigt att höra från folk som anser att en hund ska se ut som deras hund, annars är den fel, fel, fel!!! Jag skulle påstå att INGEN av er "nomalhundsägare" kan ett dugg om EB, ni tror, fantiserar, går på hörsägen och propagerar, och det är en helt annan sak! Ni får tro vad ni vill angående vad jag kan eller inte om EB, det har ingen betydelse alls!
Har ni tänkt på en sak, om hundar av olika raser vore männsikor av olika raser så skulle ni kallas rasister, nu är ni ju bara hundvänner....
/Hooch
Ett helt imperium kan inte ha fel - ENGELSK BULLDOGG