eng bulldog

Sv: eng bulldog

BC-128_English_Bulldog_C.jpg

bulldog-imus-stack.jpg

Det kan ju vem som helst fatta att en sån där inte kan vara TJH.

För det första kolla på den. Sen kolla anatomin på skallen det är ju ommöjligt för den o kunna bita sig fast över huvudtaget i ett smalben för det är det enda han kommer åt.

Å herre :devil: vilka missfoster! :eek: :eek: HUR kan någon ens fantisera att en hund med den fysionomin skulle vara SUND?! :eek: :eek: :eek:
Stackars, stackars, stackars djur. :cry: :cry: :cry:

Min förra bästa vän hade ju bulldogg. Behöver jag ens säga att det var svårt för den att få in mat i mun?

Ja det är ju lite udda. Jag röstar för att blanda in engelsk staff eller ngt i engelsk bulldoggs avelsbas..Då kanske det finns lite hopp.

dom används som Vakthund, polishund, arméhund, sällskapshund;
över hela världen. idagens läge är det mer ovanligt att man har e.bd som polishund och arméhund i sverige. ;) MVH daniel

Vore verkligen kul att höra av TS var det är så vanligt att rasen används som arbetshund.... Och vad den gör, exakt...Gärna bildbevis!

Precis. Och i "min" (westie) är det numera vanligt med eksem och svamp samt andra allvarliga hudåkommor iom att man avlar på hundar med ljus hud (den ska egentligen vara svart/grå precis som på skimmlar) . De har dessutom blivit proteinöverkänsliga och får enligt många uppfödare knappt äta animaliskt protein alls:eek: . Jag älskar verkligen westisar och min hund är förvisso relativt frisk i jämförelse med andra hundar. Men det känns verkligen illa varje gång det ska rinna i ögone, och framförallt strula med tassarna som blir röda och ömma så fort det är fuktigt ute. Nästa gång väljer jag nog en cairn istället om jag ska ha liten hund. Inte alls samma problem med hud och fortfarande till viss del avlade att vara mer åt jakthållet.

Precis.. Frida (westie) var allergisk mot kyckling, fisk & hon hade mkt exem & knutor osv men Max (westie) är jätte fin kanske lite lätt stressad ibland men han har inga allergier osv man måste veta vad man avlar på aldrig skulle frida få valpar då hn hade sånna problem men det tyckte inte hon så på en utställning så stack hon & hade litta roligt med en dvärg pudel & hon hade 6 valpar men det var försent att ta bort dem när vi väl visste (vi fattade att det var pudeln då det fanns 1 liten pudel & rästen av hundarna var typ stora men iaf hon födde först vanligt 2 döda sen snitade vet henne där fanns 1 död & 3 stycken vid liv & Oscar, Alice, Anton lever nu & är väldigt friska & sunda osv! MKT älskade efter vad våra träffar har visat så att man blandar in en liten annan ras i E. Bulldogg tycker jag VERKLIGEN & då skall ju hundarna vara friska med Frida var det bara ett misstag även fast hon har fin stam osv så var det synd om henne så fick ta bort henne 1 november 2006 men hon kommer alltid finnas i våra hjärtan! tack för mig!

Det kan ju vem som helst fatta att en sån där inte kan vara TJH.

För det första kolla på den. Sen kolla anatomin på skallen det är ju ommöjligt för den o kunna bita sig fast över huvudtaget i ett smalben för det är det enda han kommer åt.

Fyfan asså stackars hundar! Själv tycker jag varken att dom är fina eller sunda! Den första bilden var mycket mer "hund" & hunden på andra bilden såg inte så lycklig ut!

Som sagt hur läser du??

Jag har skrivit att det är många saker som jag vill ändra på en bulldogg, men inte att jag letar efter en annan typ. Jag letar efter andra saker än just själva kroppstypen. Varför ska jag välja kroppstyp när det finns andra saker som jag tycker är viktigare, så som att valpen kommer ifrån en tik som fött naturligt. Att valpen är ifrån en kunnig uppfödare som avlar för en bättre ras.Bara för att nämna några saker, jag tänker inte sitta och försvara rasen när allt man får är påhopp. Det är trevligt att man dömer ut engelsk bulldogg, när Sveriges populäraste ras ser ut som små räkor när det gäller utställningsexemplaren. Deras höfter kan inte vara allt för bra. Men det är tydligen bara bulldoggen som är sönderavlad..knepigt det där..:smirk:

Jag kan förstå om du försöker reda ut varför man blir kär i engelsk bulldogg, just den frågan kan jag inte svara på. Jag blev bara kär helt enkelt.

Eftersom man inte får ta andras bilder utan lov så kan jag inte heller leta upp vilken typ av bulldogg jag vill ha. Men jag vill inte ha en bulldogg som är så "grov" i nacken som den som Gnist hittade. Men inte heller vill jag ha en så slank bulldogg som dom var på 1850 -talet.

Jag diskuterar GÄRNA med nyfikna personer utan påhopp eller elaka kommentarera :p :p

Skillnaden är väl att det är omöjligt att hitta en sund engelsk bulldog men inget större problem när det gäller schäfer, trots att det finns en hel del problem även där. :smirk:

Du behöver inte ta andras bilder eller vänta på att få lov, det går så bra att länka till en sida som har "bra" hundar i dina ögon. :cool:

Jag tycker att det är förfärligt.
Usch vad denna rasen har förändras på bara lite mer än 100 år.

Nu är den absolut inte en sund och frisk ras utan man borde blanda den med annat för att få ordning på rasen igen.

kl

Oj.. Sjukt att ingen(djurskyddslagen) satt stopp för detta...:eek:

Den äldre bilden ser ju ut som en staffe med boxerhuvud..;) Den nutida bullen..... tja, vad ska man säga:crazy:

Skillnaden är väl att det är omöjligt att hitta en sund engelsk bulldog men inget större problem när det gäller schäfer, trots att det finns en hel del problem även där. :smirk:

Du behöver inte ta andras bilder eller vänta på att få lov, det går så bra att länka till en sida som har "bra" hundar i dina ögon. :cool:

Så nu ska du få lite länkar, det bör påpekas att jag har träffat ett fåtal av dom i verkligheten.

http://web.telia.com/~u26205833/engelsk_bulldogg1.htm
http://hem.passagen.se/maneskjolds/
http://www.palatrolletskennel.se/
http://home.rixtele.com/~Bulldogg/

http://home.rixtele.com/~Bulldogg/ (inte så många bilder men en uppfödare som skriver ut hennes erfarenheter av bulldoggvård)

Finns säkert många mer bra kennlar, jag har bara plockat dom som jag känner till.

Senast ändrad:

PALATROLLETS KENNEL dom gillar ju iaf hundar med överblivet skinn ;)

men ingen av dom där skulle ju kunna bli TJH på långa vägar även om de såg lite sundare ut än vissa andra.

Sen en sak jag alltid har reagerat på när det gäller just denna ras det finns knappt ett enda foto där hunden är i vaket tillstånd eller gör nåt aktivt.
De allra flesta sover, ligger eller sitter.

Gillar hundar med överblivet skinn?? skämtar du med mig ?? Hennes hundar är inte så skinniga som dom hade kunnat vara..

Nu har du nog blandart ihop mig med trådskaparen, jag har aldrig påstod att bulldoggen kan vara en tjänstehund...

Fy skäms Piru, du kan inte ändra ditt inlägg efter att jag har skrivit ett svar. Blev ju tvungen att oxå ändra.
Men jag saknar oxå bilder när dom är aktiva, vill oxå se bilder där dom är akitva.

Senast ändrad:

så bassethundarna de har inget extra då? sen finns det en hel del extra även på bulldoggarna inte är dom slimmade inte.

så bassethundarna de har inget extra då? sen finns det en hel del extra även på bulldoggarna inte är dom slimmade inte.

jaha du menade så ;) Båda raserna kan vara rätt skinniga, men Palatrollets har inte så skinniga som dom kan vara när det är "skräckexemplar"

Visst fanns det bulldoggar där som inte ser lika extrema ut som många andra, men någon sund ras är det ju inte på långa vägar. Lite roligt blev det dock när jag öppnade länken till Måneskjöld's hemsida och möts av ett par vargar. Varg är väl bland det sista man tänker på när man ser en bulldog! ;)

"Extrems Qåta Qwick Qwack"! :rofl: :bow: Jag dööör, tänk att gå på utställning och de ropar upp det namnet på jycken! :banana:

Uppfödare till den tiken är "våra allas" allrounddomare Ove Germundsson. Tikens pappa (om jag inte minns fel är den berömda Östen som blev årets hund 1992.

sen är ju inte Ove den som är så prydlig när det gäller namn på sina bullar..

PALATROLLETS KENNEL dom gillar ju iaf hundar med överblivet skinn ;)

men ingen av dom där skulle ju kunna bli TJH på långa vägar även om de såg lite sundare ut än vissa andra.

Sen en sak jag alltid har reagerat på när det gäller just denna ras det finns knappt ett enda foto där hunden är i vaket tillstånd eller gör nåt aktivt.
De allra flesta sover, ligger eller sitter.

Tänkte att jag slänger in några bilder på min
bulle i vaket tillstånd;)
http://i164.photobucket.com/albums/u23/padda80/ppp.jpg?t=1176151357

http://i164.photobucket.com/albums/u23/padda80/paddasimmar.jpg?t=1176151418

http://i164.photobucket.com/albums/u23/padda80/PP.jpg?t=1176151476

http://i164.photobucket.com/albums/u23/padda80/PPP.jpg?t=1176151507

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 647
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar