Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
så sett så är det korrekt att jag utvecklade din tanke om att fårulven borde ha röstat på snurrfian. Och varför i så fall?
Sedan behöver det inte alls vara så, det kan lika gärna vara av vilken annan random anledning som helst.

Ja men tanken var bra ! Nä din tanke där förutsätter ju att min tanke stämmer. För mig känns det dock som ett rimligt scenario (har aldrig använt ordet scenario så mkt som nu) måste bero på @LenaH

Nu känns det ju som vi hjälpt lyan rejält med vem som eventuellt skulle kunna vara ulven i fårakläder, fast det kan dom säkert räkna ut själva iof. Dock kan jag hålla med Q om att det känns viktigare att leta ulvar i lyan än ulven i fårakläder då den inte har några extragrejer kvar.
fast den får ju iofs rösta dolt i varje lynch- så lite skills har den kvar som dessutom kan ställa till det lite ( se bara på hur vi resonerar nu! )
Däremot så är den inte inblandad i käkval och att kunna prata med sina kompisar ( eftersom den inte sitter i lyan)

fast den får ju iofs rösta dolt i varje lynch- så lite skills har den kvar som dessutom kan ställa till det lite ( se bara på hur vi resonerar nu! )
Däremot så är den inte inblandad i käkval och att kunna prata med sina kompisar ( eftersom den inte sitter i lyan)

Sant visserligen! Ska jag fortsätta på din tanke att den följt häxan så vill jag vända blicken mer mot Cirkus isåfall.. Kan inte tänka mig att Hedinn som ond häxa skulle outa sig på det sättet med ditt misstag nämligen!

Jag funderar vidare lite
Om nu ulven i fårakläder la sin dolda röst på Snurrfian1 som nu är på tapeten , känns ju som att det säkraste den kan göra för att inte riskera att rösta ut en annan i lyan än den den känner till( dvs onda häxan Zemenar) att den borde följa det som onda häxan röstar på ? Den vet ju om vem som är onda häxan och att då lägga sin dolda röst på samma som Onda häxan röstat på i tråden känns väl som det säkraste den kan göra i det läget?
Och på så sätt outa häxan? Säger inte att det inte är så, för det vet jag inget om. Men den kan väl lika väl ha lagt en uddaröst för att inte blanda sig i?

Och på så sätt outa häxan? Säger inte att det inte är så, för det vet jag inget om. Men den kan väl lika väl ha lagt en uddaröst för att inte blanda sig i?

Hur skulle den outa häxan med en dold röst? Är det inte samma sak som när den onda utanför följer en ulv i DL1 :confused:

Nej jag har inte åkt än :angel:

jag funderar på den neutrala hur den räknas om den inte är ond? Om den skulle bli ond så har ni ju svarat att den inte ska räknas som ulv enligt vinstvillkoren Betyder det att den inte heller räknas som god om den blir god? Eller för den delen räknas bland de goda som neutral?
Jag menar så här: vi är nu 11 kvar och om vi bara för exempel säger att det är 4 ulvar , 6 goda och så den neutrala . Står det då 7-4 , eller 6-4 till goda ? dvs räknas den neutrala i ställningen goda vs onda?

Therandil (den neutrala) är inte inblanda i några vinstvillkor annat än sina egna och räknas inte med när man räknar antalet goda vs. antalet onda. Även efter eventuell omvandling skulle han bara vinna by proxy om den sidan han gått till vinner.

Blev det klart nu? Säg till annars så ska jag försöka förklara igen.

Hur skulle den outa häxan med en dold röst? Är det inte samma sak som när den onda utanför följer en ulv i DL1 :confused:

Nej jag har inte åkt än :angel:
Ah, nä jag är lite seg. Jag trodde du menade att den följde ledaren med rösten i tråden - fattar inte vad jag fick det ifrån.
För att reda ut det, teorin lyder att:
Fårulven röstar på Snurrfian för att ledarvargen röstat där (= cirkus eller Hedinn) och rösten i tråden är på Hedinn (= fårulven är ngn som röstat på Hedinn) Korrekt?

Det kan ju även ha varit så att fårulvens röst i tråden var på ngn annan och att det blev lottning, beroende på hur mycket den kände att den ville/inte ville styra utgången? Om den ville gömma sig?

@Blacksmithfarm Fast i vilka scenarier (se där igen) skulle det blivit lottning isåfall?
Om BM la en extraröst på snurrfian menar du? Varför skulle den göra det i det läget som var? Ja med tanke på att 0 info var i omlopp.

@Blacksmithfarm Fast i vilka scenarier (se där igen) skulle det blivit lottning isåfall?
Om BM la en extraröst på snurrfian menar du? Varför skulle den göra det i det läget som var? Ja med tanke på att 0 info var i omlopp.
Om fårulven la sin verkliga röst på Snurrfian (den dolda) men sin röst i leken på någon annan än Hedinn - då hade det stått 3-3 utan någon annans inblandning vill säga... Eller hur?

@Madalitso med kompanjon. Jag är ledsen men detta blev övermäktigt för mig. Att ständigt må illa av att vara gravid och ha en nio månaders sprallunge ger noll tid till spel! Hoppas ni kan hitta en ersättare!

Nu med lite info om mitt liv så kanske ni kan gissa på vem jag är ;)

Försöker läsa ikapp. :arghh:

En sak jag reagerade på igår var att @quarter4ever tyckte att det var ett räddningsförsök av Hedinn som pågick. Jag fattade inte vad du menade, kan du förklara?

@Blacksmithfarm vad säger du om Q´s spår att häxan skulle kunna vara Cirkus eller Hedinn?
Har inte riktigt hunnit sätta mig in i det. Hur var det för att Cirkus och Hedinn var de som röstat på Snurrfian och att fårulven då följt ledaren?
Om fårulven röstat på Snurrfian så ligger det nära till hands att tro det. Det som gör att jag tänker en extra gång är att fårulven ju vet att dennes rad kommer att finnas med i infolottningen, vilket gör att den kanske har valt att vara försiktig/försöka lägga ut villospår om den kände att Snurris var ett säkert val sas?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar