Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig/Snurrfian röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn

19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian

20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise
20:53 Gabby_Ossi röstar på Niyama

21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi

Färgade lite, men jag vet inte om det gör mig så mycket klokare. Jag funderar lite på hur ulven i fårakläder valde ut Gabby vilket får mig att titta lite på Niyama, men jag vet inte riktigt om jag tänker rätt. Det kanske var helt andra saker som spelade in än att Niyama röstade på den som ulven i fårkläder valde ut.
Sen funderar jag lite på varför ulvarna valde att käka Ferrari, vilket får mig att titta på Habina, men jag ska även titta närmare på vad Ferrari har skrivit, det kanske finns några ledtrådar där, eller så finns det inga alls. :crazy:

Jag känner mig inte ett dugg klokare efter denna lunch. Med tanke på både röstfifflare, borgmästare och ulv i fårakläder.

Snurrfian1 hade 2 öppna röster. Hedinn hade 3. Vilket antingen innebär att Hedinn antingen hade en ogiltlig röst på sig (fårulven har röstat där) eller att Snurrfian1 hade fler röster (fårulvens dolda röst borgmästarens extraröst eller röstfifflarens extraröst).

Så. Ja. Det finns alldeles för många alternativ för att kunna komma med något vettigt.

Jag är lite inne på vad Ferrari skriver här att Ulven i fårakläder kan ha lagt sin dolda röst på Snurrfian och röstat på Hedinn i leken vilket innebär att man får titta på de som röstat på Hedinn vilka är BSF, Illiana, Q . Jag skulle nog med facit hand gällande Ferraris roll som röstfifflare vilja påstå att hon med detta inlägget talar om att hon inte hade något med utgången att göra Eller tänker jag fel?
Samma ulv har ju då valt Gabby så nu ska jag titta på sambandet mellan BSF och Gabby, Illana och Gabby och Q och Gabby för att se om det finns något eller ej!

Eller så är det ett helt annat scenario som skett och då är denna posten helt meningslös :angel:

deltagare:
1. Habina
2. quarter4ever
3. Hedinn
4. Illiana
5. Snurrfian1 bybo
6. hemlig/ Snurrfian2
7. fio
8. Niyama
9. cirkus
10. LenaH
11. Ferrari röstfifflare
12. Gabby_Ossi jägare
13. Blacksmithfarm
14. ArneWeise

roller kvar i spelet:
goda roller:
Cimorene (Siarlärling)
Kazul (borgmästare)
Morwen (ängel)
Stenprinsen (Välsignad)
Andra drakar (Bybor) 1-2

onda roller :
Woraug (Ulv i fårkläder utanför lyan)
Zemenar (Ond häxa, ingår i lyan)
Antorell (Osäker ond häxa, ingår i lyan
Trollkarlar (Ulvar) 1-2

neutral roll:
Therandil

Vi är 11 kvar och jag hoppas att det finns mer än en bybo kvar för annars är det bra övertag för de onda om de faktiskt var 5 från början.

@Derring-Do jag funderar på den neutrala hur den räknas om den inte är ond? Om den skulle bli ond så har ni ju svarat att den inte ska räknas som ulv enligt vinstvillkoren Betyder det att den inte heller räknas som god om den blir god? Eller för den delen räknas bland de goda som neutral?
Jag menar så här: vi är nu 11 kvar och om vi bara för exempel säger att det är 4 ulvar , 6 goda och så den neutrala . Står det då 7-4 , eller 6-4 till goda ? dvs räknas den neutrala i ställningen goda vs onda?

@fio verkar uppgiven i sitt inlägg att det skulle vara nästan omöjligt för goda att vinna men verkar iaf försöka få igång tankarna i inlägget därefter :up:
Jag gillar inte heller att det är 3 goda ute efter en dag , men samtidigt tycker jag att det är lite förhastat att ge upp. Det finns två goda som har beskydd i leken . dels finns den välsignade, och sedan har vi ängeln som kan skydda antingen sig själv eller annan.
Sedan har även den neutrala ett skydd att använda så länge den är neutral, vilket den fortfarande bör vara då ingen av de roller som påverkar dens sida åkt ut än .
Detta gör att det blir ganska svårt för ulvarna att hitta ett "säkert" käk om alla dessa tre med beskydd finns kvar efter lynchen
Och sedan finns BM kvar , vilket kan bli besvärligt för onda iom att den har utslagsröst. och möjligen har en extraröst kvar dessutom
siarlärlingen kan ha siat någon inatt och kan med lite tur ha hittat någon att lita på om den inte siat en ond, den kan ju iofs ha siat den neutrala med.
Så klart att man inte ska ge upp- det om något torde ju generera att de onda promenerar hem det !

Jag är lite inne på vad Ferrari skriver här att Ulven i fårakläder kan ha lagt sin dolda röst på Snurrfian och röstat på Hedinn i leken vilket innebär att man får titta på de som röstat på Hedinn vilka är BSF, Illiana, Q . Jag skulle nog med facit hand gällande Ferraris roll som röstfifflare vilja påstå att hon med detta inlägget talar om att hon inte hade något med utgången att göra Eller tänker jag fel?
Samma ulv har ju då valt Gabby så nu ska jag titta på sambandet mellan BSF och Gabby, Illana och Gabby och Q och Gabby för att se om det finns något eller ej!

Eller så är det ett helt annat scenario som skett och då är denna posten helt meningslös :angel:

Nu säger jag inte att din tanke inte behöver stämma, jag har den också, men mest bara för ordningens skull att du inte bara tänker på fårulven och fifflarrösten ,så finns även Bm att tänka på i hur det hela kan ha gått till.
Sedan känns det väl ändå rätt troligt att Ferrari la sin extraröst på samma som hon gjorde i spelet? Om inte annat för att underlätta för den som skulle få den spionraden att räkna ut vem som var röstfifflare. Iofs så finns det ju två andra än de goda rollerna ( från start) som kunnat få raden också ( ulven i fårakläder och den neutrala)

Nu säger jag inte att din tanke inte behöver stämma, jag har den också, men mest bara för ordningens skull att du inte bara tänker på fårulven och fifflarrösten ,så finns även Bm att tänka på i hur det hela kan ha gått till.
Sedan känns det väl ändå rätt troligt att Ferrari la sin extraröst på samma som hon gjorde i spelet? Om inte annat för att underlätta för den som skulle få den spionraden att räkna ut vem som var röstfifflare. Iofs så finns det ju två andra än de goda rollerna ( från start) som kunnat få raden också ( ulven i fårakläder och den neutrala)
Angående Ferrari så skrev jag ju det att det inte var troligt att hon la sin röst där.
Jo jag har tänkt på BM men efter att ha läst den rollen tror jag inte på det! Varför skulle BM slösa sin extraröst i DL 1 ? Så då återstår ju bara ulven , eller?

Kazul (borgmästare) - Draken som inte har något emot en prinsessa som gör saker som inte passar sig för prinsessor. Är en av huvudkandidaterna för att bli nästa drakkung, och har därför ett visst inflytande över det andra, vilket gör att hon vid ett tillfälle kan lägga en extra röst och att hennes röst avgör om det är jämt när ett beslut skall tas. DagDL

Angående Ferrari så skrev jag ju det att det inte var troligt att hon la sin röst där.
Jo jag har tänkt på BM men efter att ha läst den rollen tror jag inte på det! Varför skulle BM slösa sin extraröst i DL 1 ? Så då återstår ju bara ulven , eller?

Kazul (borgmästare) - Draken som inte har något emot en prinsessa som gör saker som inte passar sig för prinsessor. Är en av huvudkandidaterna för att bli nästa drakkung, och har därför ett visst inflytande över det andra, vilket gör att hon vid ett tillfälle kan lägga en extra röst och att hennes röst avgör om det är jämt när ett beslut skall tas. DagDL

kan så vara , men även att det finns scenarier där det kan vara så att extrarösten lagts

Men bara så att jag följer dina tankar nu
Du är inne på att antingen Q(jag), BSF eller Illiana är fårulven ? Och att den lagt sin öppna röst på hedinn ( som då inte räknas) och sin dolda röst på snurrfian?
Hur tänker du då om Hedinn? Ond eller god?

kan så vara , men även att det finns scenarier där det kan vara så att extrarösten lagts

Du är inne på att antingen Q(jag), BSF eller Illiana är fårulven ? Och att den lagt sin öppna röst på hedinn ( som då inte räknas) och sin dolda röst på snurrfian?
Jag håller med @fio och jag ser inte riktigt hur det skulle kunna avgöra om Hedinn är ond eller god, fårulven vet ju bara en av ulvarna och därmed så är det väldigt svårt att avgöra hurvida Hedinn är god eller ond. Jag tror inte att hon är ledarvargen möjligtvis i det läget... Eller också är hon just det.

Tja har egentligen inte funderat så mkt på Hedinn eftersom det inte fanns någon info i omlopp som skulle kunna peka på Hedinns eventuella god eller ondhet då röstningen skedde, om vi bortser från lyan då.

Dock håller jag fast vid vad jag skrev i går att jag tror inte att en ond Hedinn skulle göra om ditt misstag så nära inpå förra leken. Så ja lite mer åt det goda hållet kanske baserat på det.

Du har alltså som möjligt scenario att BM har slösat sin extraröst i DL1? Det känns ju lite ulvigt att framhålla det :sneaky:

Senast ändrad:
Jag funderar vidare lite
Om nu ulven i fårakläder la sin dolda röst på Snurrfian1 som nu är på tapeten , känns ju som att det säkraste den kan göra för att inte riskera att rösta ut en annan i lyan än den den känner till( dvs onda häxan Zemenar) att den borde följa det som onda häxan röstar på ? Den vet ju om vem som är onda häxan och att då lägga sin dolda röst på samma som Onda häxan röstat på i tråden känns väl som det säkraste den kan göra i det läget?

Tja har egentligen inte funderat så mkt på Hedinn eftersom det inte fanns någon info i omlopp som skulle kunna peka på Hedinns eventuella god eller ondhet då röstningen skedde, om vi bortser från lyan då.

Dock håller jag fast vid vad jag skrev i går att jag tror inte att en ond Hedinn skulle göra om ditt misstag så nära inpå förra leken. Så ja lite mer åt det goda hållet kanske baserat på det.

Du har alltså som möjligt scenario att BM har slösat sin extraröst i DL1?
Jag ser en möjlighet att det skulle vara så att BM slösade bort sin extraröst i DL 1 men i och med att Q verkar fiska så hårt efter just det så undrar jag om det inte är så att hon kanske är i lyan och försöker få BM att dementera att det skedde så och då få koll på vem som är BM... Att det dessutom skulle få bort ljuset från de som skulle kunna vara fårulven gör det ännu mer misstänkt, speciellt när Q är den som försöker vända blicken mot något annat.

Jag ser en möjlighet att det skulle vara så att BM slösade bort sin extraröst i DL 1 men i och med att Q verkar fiska så hårt efter just det så undrar jag om det inte är så att hon kanske är i lyan och försöker få BM att dementera att det skedde så och då få koll på vem som är BM... Att det dessutom skulle få bort ljuset från de som skulle kunna vara fårulven gör det ännu mer misstänkt, speciellt när Q är den som försöker vända blicken mot något annat.
Jag försöker inte fiska ( men jag vet att du brukar tycka att jag gör det:p )
Jag vänder inte alls bort blicken från vem som är fårulven, utan försöker resonera lite om hur den kan tänkas ha gjort.
Samtidigt har ju fårulven redan prickat en drake och kan inte orsaka någons död på natten längre , och visserligen är den med i onda gänget vad det gäller vinstvillkor, men jag letar hellre efter en ulv som faktiskt kan käka samt samarbeta/ samtala med sina kompisar i lyan än en som bara vet om en i lyan och inte heller kan dividera med lyan.
Och därför försöker jag resonera om det nu är si så kan det vara så.

BM ska absolut inte avslöja huruvuda den har en extraröst kvar eller inte .Inte heller den som ev fått spionraden om så skett .

Jag funderar vidare lite
Om nu ulven i fårakläder la sin dolda röst på Snurrfian1 som nu är på tapeten , känns ju som att det säkraste den kan göra för att inte riskera att rösta ut en annan i lyan än den den känner till( dvs onda häxan Zemenar) att den borde följa det som onda häxan röstar på ? Den vet ju om vem som är onda häxan och att då lägga sin dolda röst på samma som Onda häxan röstat på i tråden känns väl som det säkraste den kan göra i det läget?

Hedinn eller cirkus menar du? Fast då skulle ju Hedinn rykt isåfall och inte snurrfian? Eller du menar att Cirkus eller Hedinn skulle vara onda häxan?

Hedinn eller cirkus menar du? Fast då skulle ju Hedinn rykt isåfall och inte snurrfian!
men hur tänker du nu?
hedinn hade 3 öppna röster om en av dem skulle vara från ulven i fårakläder enligt dina tankar innan? vilket ger 2 röster som räknas på hedinn ( bortsett från ev andra extraröster ) och snurrfian1 som hade 2 öppna röster fick en tredje via ulven i fårakläders röst ?
så antingen är jag ute och snurrar - men jag vet inte hur du fick det till att Hedinn skulle åka då istället för Snurrfian1?
( OBS att jag INTE säger att vare sig cirkus eller hedinn skulle vara just den onda häxan: Jag följer bara en tanke och försöker se vad den kan leda till . Jag menar att man måste dividera för att kunna få fram något . Ni får gärna dividera om mig med - jag räknar med att så kommer att göras ;) )

men hur tänker du nu?
hedinn hade 3 öppna röster om en av dem skulle vara från ulven i fårakläder enligt dina tankar innan? vilket ger 2 röster som räknas på hedinn ( bortsett från ev andra extraröster ) och snurrfian1 som hade 2 öppna röster fick en tredje via ulven i fårakläders röst ?
så antingen är jag ute och snurrar - men jag vet inte hur du fick det till att Hedinn skulle åka då istället för Snurrfian1?
( OBS att jag INTE säger att vare sig cirkus eller hedinn skulle vara just den onda häxan: Jag följer bara en tanke och försöker se vad den kan leda till . Jag menar att man måste dividera för att kunna få fram något . Ni får gärna dividera om mig med - jag räknar med att så kommer att göras ;) )

Men gud vad du snurrar in dig? Om du hade citerat HELA inlägget så hade det väl klarnat kanske?

Nä men det var väl det du syftade på OM den tanken skulle visa sig stämma? Att Cirkus eller Hedinn skulle vara den onda häxan alltså.

Nu känns det ju som vi hjälpt lyan rejält med vem som eventuellt skulle kunna vara ulven i fårakläder, fast det kan dom säkert räkna ut själva iof. Dock kan jag hålla med Q om att det känns viktigare att leta ulvar i lyan än ulven i fårakläder då den inte har några extragrejer kvar.

Nä men det var väl det du syftade på OM den tanken skulle visa sig stämma? Att Cirkus eller Hedinn skulle vara den onda häxan alltså.
så sett så är det korrekt att jag utvecklade din tanke om att fårulven borde ha röstat på snurrfian. Och varför i så fall?
Sedan behöver det inte alls vara så, det kan lika gärna vara av vilken annan random anledning som helst.

Nu hinner inte jag med detta mer på ett tag, ska iväg i kväll och till stallet nu! Så jag får titta in snabbt i kväll.

Ja men du postade ju 7 minuter senare.. jag trodde väl du hade sett det vid det laget :p
hm jag tryckte på svara och det var vad som stod ? Jag uppdaterar inte sidan när jag skriver heller ju , så nej det såg jag inte . hade lagt till en edit i så fall att jag sett det senare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar