Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
och som jag skrev så är det för mig orelevant egentligen . Bara ATT det hänt ! lyan vet ju liksom inte om den onda utanför lyan , även om den som nu i denna leken vet om EN i lyan
så att lyan råkar lyncha den onda utanför kan ju gå på kontot collateral damage helt enkelt ! Just för att det får dem att framstå som mer goda totalt sett ( vilket jag tycker är farligt )
Nu svarar jag för mig själv och min tidigare kommentar.
Det jag reagerade på var att jag tolkade dig som att lyan medvetet skulle röstat på den onda utanför för att få alibi - detta är ju inte möjligt om nu inte den utanför vinkat såpass bra att de hittat den, men det känns mindre troligt?
Sedan kan de råka rösta på den av misstag och i efterhand försöka dra nytta av det - och det verkar som det var det du menade? Det är ju i så fall bra att ha i åtanke, men det kan lika gärna komma att vara omvänt scenarie där lyan vill misstänkliggöra någon som röstat på den onda utanför för att .... osv i all evinnerlighet.

Så summan av detta - bra att ha i bakhuvudet, men ger inte så mycket när vi inte vet vem den onda utanför är, och ger kanske inte något då heller, beroende på hur det ser ut då.

jag vet inget alls - det var din egen tolkning det !
jag tror mest att de onda tycker det är SKITBRA att ni tänker på mig ( därav min tanke att jag nog inte blir käk ) för så reagerar jag när jag är ulv - nä inte ta de som kan fås ut i lynch vi tar nån annan vi tror är god, som inte har skydd. du som lekt så länge kan väl inte vara obekant med sådana funderingar ?

Jag brukar faktiskt inte fundera så mycket på vem som kan fås ut i lynch, jag brukar bara noja över skydd. Men ja, jag vet att en del funderar på det.

Sedan kan de råka rösta på den av misstag och i efterhand försöka dra nytta av det - och det verkar som det var det du menade? Det är ju i så fall bra att ha i åtanke, men det kan lika gärna komma att vara omvänt scenarie där lyan vill misstänkliggöra någon som röstat på den onda utanför för att .... osv i all evinnerlighet.
tack @Blacksmithfarm !:)
det är precis så jag menar ! ( sedan kan jag visst inte uttrycka det kortfattat och klart !:o )

Jag blir helt snurrig :eek: Men det var som jag skrev tidigare, bara för att någon får flest röster innebär inte att dom måste åka med tanke på alla olika scenarier som finns O_o

Om jag överlever natten så blir det att gå igenom dessa ordentligt...

Det hade börjat komma misstankar bland invånarna i Morgonbergen att de hade en förrädare ibland sig, då de inte kunnat hitta någon påverkan på trollformlerna kring Kung Tokoz grotta som skulle reagera på trollkarlar.
När de då tyckte en av drakarna började bete sig misstänkt så var de inte sena med att driva ut honom ur Morgonbergen. Först efteråt när de gick igenom hans grotta insåg de att de nog gjort ett misstag.

Ni har lynchat Snurrfian, som var draken Marchak (Bybo)

NattDL är lördag kl. 8.00
:mad: Så fort jag är iväg på något roligt så ska ni ha ihjäl mig. :p Hejja goda! Det här tar ni! :up:

Så där ja! :D Nu måste jag ju ändå läsa in mig på vad som har hänt, jag kollade ju bara om jag hade överlevt vilket jag inte hade gjort. :D Men jag får nog ta det när jag är lite mer nykter... :angel:

Jag känner mig inte ett dugg klokare efter denna lunch. Med tanke på både röstfifflare, borgmästare och ulv i fårakläder.

Snurrfian1 hade 2 öppna röster. Hedinn hade 3. Vilket antingen innebär att Hedinn antingen hade en ogiltlig röst på sig (fårulven har röstat där) eller att Snurrfian1 hade fler röster (fårulvens dolda röst borgmästarens extraröst eller röstfifflarens extraröst).

Så. Ja. Det finns alldeles för många alternativ för att kunna komma med något vettigt.

DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn

19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian

20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise
20:53 Gabby_Ossi röstar på Niyama

21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi

jag noterar mest i denna omröstningen de som inte vill ta ställning ( med det sagt senare delen av leken- mestadels ) så ingen misstolkar det !
det är LenaH som lägger en uddaröst på ArneWeise . lite out of the blue kan jag nog tycka . efter att ha satt rampljus på mig och Habina och i övrigt inte ens reflekterat över övriga i leken ?? ( sedan kan man fundera måånga varv kring detta - så gör även jag !)
och även Niyama som lägger en i sista minuten röst på Gabby_Ossi ?? lite bara sådär ?
Men å andra sidan lägger Gabby_Ossi en uddaröst på Niyama så vetefan hur jag ska tolka Niyamas eller G-Os röst?
snurrfian la en första röst på mig, och hon var uppenbarligen INTE ond ( kan någon säga emot det ?) Tillägg : i sin första roll ( hann och se att hon ersatt hemlig )
BSF lägger första rösten på hedinn
Illiana den andra
Q Jag själv den tredje
och Habina den fjärde som hon senare ändrade till LenaH
Och jag är rätt övertygad via logik att jag hade fel om min tanke tidigt i leken ( iaf tidig så sett att nästan ingen annan teoriat på "allvar " innan ) men vart det lämnar habina vill jag gärna veta imorgon och hoppas att jag kan veta det :)
hemlig ( numera snurrfian 2) la en udda röst på fio- den får jag fundera över
cirkus vet jag inte alls vart jag har ? kan vara något allt emellan fågel fisk eller mittemellan är mitt samlade intryck
Ferrari röstar på Habina kan precis lika gärna vara en god såsom en ond i min bok. så har ingen aning
ArneWeise lägger en uddaröst på Illiana som kan lika gärna vara någon som inte kunnat följa leken såsom en ond som tycker att tja det här kan nog gå bra - oavsett . jag vill verkligen se mera tankar av AW ( det är @ArneWeise det) även om jag inte alls förväntar mig romaner via mobil :)
och slutligen
Habina ändrar röst och om jag nu kunnat få lekens alla saker i bakgrunden nu i ljuset av att Snurrfian1 var god- bybo , så har jag väldigt svårt att placera Habina? Och det kan vara precis vad onda sidan räknar med ( där reserverar jag mig !)
Och till sist så slog det mig precis innan jag postade detta att även fios röst på BSF är en uddaröst
och den funderar jag också på

jag noterar mest i denna omröstningen de som inte vill ta ställning ( med det sagt senare delen av leken- mestadels ) så ingen misstolkar det !
det är LenaH som lägger en uddaröst på ArneWeise . lite out of the blue kan jag nog tycka . efter att ha satt rampljus på mig och Habina och i övrigt inte ens reflekterat över övriga i leken ?? ( sedan kan man fundera måånga varv kring detta - så gör även jag !)
Men alltså... Jag satte inget rampljus på någon av er, jag skrev att jag reagerade på en del saker ni gjorde/inte gjorde. Jag var också ganska tydlig med att jag inte direkt tolkade det som att någon av er var onda, det tycker jag väl sällan någon är DL1 (förutom du i förra leken).
Sedan tyckte jag att @ArneWeise förde ett märkligt resonemang om att det skulle vara ett medvetet drev i DL1 och det signalerade mer behåring för mig.

F ö är du optimistisk om du tror jag tänker komma med helgjutna teorier (eller ens reflektera) om 13 spelare dag 1, flera verkade heller inte vara online den timmen jag hade till mitt förfogande före DL och det var inte så mycket mer skrivet än en himla massa frågor till LL.

Men alltså... Jag satte inget rampljus på någon av er, jag skrev att jag reagerade på en del saker ni gjorde/inte gjorde. Jag var också ganska tydlig med att jag inte direkt tolkade det som att någon av er var onda, det tycker jag väl sällan någon är DL1 (förutom du i förra leken).
Sedan tyckte jag att @ArneWeise förde ett märkligt resonemang om att det skulle vara ett medvetet drev i DL1 och det signalerade mer behåring för mig.
ok så sett men vart är resonemanget om övriga i leken?
Du brukar inte vara blyg att framföra de du tror är onda , så jag har lite svårt att bestämma mig för vart jag har dig tillsammans med @Habina

ok så sett men vart är resonemanget om övriga i leken?
Du brukar inte vara blyg att framföra de du tror är onda , så jag har lite svårt att bestämma mig för vart jag har dig tillsammans med @Habina
F ö är du optimistisk om du tror jag tänker komma med helgjutna teorier (eller ens reflektera) om 13 spelare dag 1, flera verkade heller inte vara online den timmen jag hade till mitt förfogande före DL och det var inte så mycket mer skrivet än en himla massa frågor till LL.

men ja visst
men inte ens ta upp mer än (3?) deltagare när du annars minsann inte brukar vara så blyg?
Sorry ( jag är inte alls på något sätt "ute" efter dig generellt " men jag hänger uppriktigt inte med ? )
du får gärna proove me wrong
:)
edit : skulle varit svar till LenaH fick inte med svarsquote - sorry

men ja visst
men inte ens ta upp mer än (3?) deltagare när du annars minsann inte brukar vara så blyg?
Sorry ( jag är inte alls på något sätt "ute" efter dig generellt " men jag hänger uppriktigt inte med ? )
du får gärna proove me wrong
:)
edit : skulle varit svar till LenaH fick inte med svarsquote - sorry
Det beror helt på hur mycket tid jag har och hur mycket intressant som skrivits. Förra leken var jag hemma men det är jag inte nu.
På 14 sidor är det väldigt lite som är matnyttigt.

Det beror helt på hur mycket tid jag har och hur mycket intressant som skrivits. Förra leken var jag hemma men det är jag inte nu.
På 14 sidor är det väldigt lite som är matnyttigt.
det är helt ok:)
och inget jag inte förstår
tillägg: men nog fanns det väl lite att fundera över ? jag tycker nog att det var rätt många som hade funderingar tidigt idag ( inte bara jag ?)
Jag funderar mest över dig för att du inte haft så mycket att tillföra leken helt enkelt ( sedan fattar jag mycket väl att IRL ställer till det !)

det är helt ok:)
och inget jag inte förstår
tillägg: men nog fanns det väl lite att fundera över ? jag tycker nog att det var rätt många som hade funderingar tidigt idag ( inte bara jag ?)
Jag funderar mest över dig för att du inte haft så mycket att tillföra leken helt enkelt ( sedan fattar jag mycket väl att IRL ställer till det !)
Men snälla q, vart vill du komma? Jag teoriar ALDRIG om alla eller gör mastodontsammanfattningar, det är jag för lat för. Klockan är dessutom 23.38 och jag har varit uppe sen 05 - det kommer inte komma mer från mitt tangentbord ikväll.

Men snälla q, vart vill du komma? Jag teoriar ALDRIG om alla eller gör mastodontsammanfattningar, det är jag för lat för. Klockan är dessutom 23.38 och jag har varit uppe sen 05 - det kommer inte komma mer från mitt tangentbord ikväll.
jag har ingen aning om vart jag vill komma ( nu verkar det ju bara vara du och jag som är här dessutom så jag är beredd att släppa det för stunden :))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023