Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag glömde bort det där med att natt inte varit än - så ber om ursäkt för det ! Och hur var det nu med att inte ge onda fördelar pga resonemang :angel:

Ja, det var ju du som började med resonemanget och jag tyckte det var så märkligt att det behövde bemötas.

Tillägg: sen räknar jag med att ulvarna kan räkna ut så simpla saker själva.

Det skumma är ju att någon som har 4 röster känns ju mer säkert att den åker än att den får tre?
Snurrfian har två och vi är ett helt gäng som har en
så med en ond häxa + dennes son som kan dubbla det hela så känns det ju som att det kan gå hur som helst egentligen ? och då har jag inte ens tagit med röstfifflarens extra röst samt ev BM extra röst ( om den valt att lägga den ) så varför ser inte du det ?

Men den där onda häxan och sonen har inte kunnat förhäxa någon ännu, de får dessa skills först efter NattDL
Jag tycker att du teoriar hela tiden som om det redan varit en natt och att det finns en massa information i omlopp. Både den här kommentaren och även i tidigare inlägg när du resonerar runt att LenaH har blivit godförklarad av att rösta ut en ondutanför lyan eller att du kallar det för ett alibi.

(ok, jag ser att du ursäktar dina tankar, men jag har reagerat på det flera gånger)

Jag börjar tro att någon ska få byta ut mig, 13 sidor lek och det snurrar värre än vanligt i mitt huvud av alla roller hit och dit.

Jaa, som sagt svårt att analysera med tanke på allt som kan hända i bakgrunden.

@Niyama du menar förvirringen runt spionraderna? Det tyckte jag inte var så konstigt eftersom det var såpass tidigt och inte något som skulle ge onda fördel på samma sätt.

Men den där onda häxan och sonen har inte kunnat förhäxa någon ännu, de får dessa skills först efter NattDL
Jag tycker att du teoriar hela tiden som om det redan varit en natt och att det finns en massa information i omlopp. Både den här kommentaren och även i tidigare inlägg när du resonerar runt att LenaH har blivit godförklarad av att rösta ut en ondutanför lyan eller att du kallar det för ett alibi.

(ok, jag ser att du ursäktar dina tankar, men jag har reagerat på det flera gånger)
ja jag är nog inte helt med på banan nu - det är jag den första att skriva under på :o har j vänt på dygnet själv här hemma så det har blivit lite fel helt enkelt !
men jag har faktiskt inte fel i att LenaH BLEV godförklarad läänge för att hon röstade ut den onda utanför lyan ( vilken DL det var är inte för mig själv intressant men om andra tycker det så fine ! )
alibi blev det väl så sätt att hon blev godförklarad ? Inte att hon skulle gjort det medvetet? Det är nog jag som har väldigt svårt ( som vanligt ) att kortfattat få fram vad jag menar
Men blir jag käk inatt så blir det nog uppenbart hur jag menar - men av nån anledning så tror jag att inte just jag är target inatt... men det är helt OK om jag blir det !

Okej, det kan ha varit den onda utanför lyan som påverkade också. Men det kan lika gärna varit en god roll med röstfiffling (vilket är större chans bara med tanke på att det finns i alla fall två roller som kan påverka). Och om det är den utanför lyan som har påverkat så behöver det ju inte alls vara Hedinn.

Okej, det kan ha varit den onda utanför lyan som påverkade också. Men det kan lika gärna varit en god roll med röstfiffling (vilket är större chans bara med tanke på att det finns i alla fall två roller som kan påverka). Och om det är den utanför lyan som har påverkat så behöver det ju inte alls vara Hedinn.

Menar du att Hedinn skulle vara den onda utanför lyan i den tanken?

Men blir jag käk inatt så blir det nog uppenbart hur jag menar - men av nån anledning så tror jag att inte just jag är target inatt... men det är helt OK om jag blir det !

De enda som vet nånting nu är väl ulvar + att den onda utanför lyan känner till en ulv i lyan? Så jag fattar inte varför det känns (min tolkning) som att du försöker ge sken av att veta saker?

Menar du att Hedinn skulle vara den onda utanför lyan i den tanken?

Läs sista raden i det du citerade ;)

Nej, det menade jag inte alls. Jag menade att det finns tre roller som kan ha påverkat, två av dom är goda (i det ena fallet bör Hedinn ha den rollen, i det andra fallet kan hon ha den rollen men det kan också vara nån annan). Om den onda rollen har påverkat kan det förstås vara Hedinn som har den, men det kan lika gärna vara nån annan.

Så, detta ska stämma:

DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18:36 fio röstar på Blacksmithfarm
18:44 Illiana röstar på Hedinn
18:54 hemlig röstar på fio
19:03 quarter4ever röstar på Hedinn

19:03 Habina röstar på Hedinn
19:11 cirkus röstar på Snurrfian
19:16 Ferrari röstar på Habina
19:50 Hedinn röstar på Snurrfian

20:34 ArneWeise röstar på Illiana
20:38 Habina ändrar röst till LenaH
20:46 LenaH röstar på ArneWeise
20:53 Gabby_Ossi röstar på Niyama

21:00 Niyama röstar på Gabby_Ossi

Läs sista raden i det du citerade ;)

Nej, det menade jag inte alls. Jag menade att det finns tre roller som kan ha påverkat, två av dom är goda (i det ena fallet bör Hedinn ha den rollen, i det andra fallet kan hon ha den rollen men det kan också vara nån annan). Om den onda rollen har påverkat kan det förstås vara Hedinn som har den, men det kan lika gärna vara nån annan.

Jag fattar.

@quarter4ever det är möjligt att det har hänt i någon lek. Men att det skulle ha hänt i DL1 har jag svårt att tro
och som jag skrev så är det för mig orelevant egentligen . Bara ATT det hänt ! lyan vet ju liksom inte om den onda utanför lyan , även om den som nu i denna leken vet om EN i lyan
så att lyan råkar lyncha den onda utanför kan ju gå på kontot collateral damage helt enkelt ! Just för att det får dem att framstå som mer goda totalt sett ( vilket jag tycker är farligt )

De enda som vet nånting nu är väl ulvar + att den onda utanför lyan känner till en ulv i lyan? Så jag fattar inte varför det känns (min tolkning) som att du försöker ge sken av att veta saker?
jag vet inget alls - det var din egen tolkning det !
jag tror mest att de onda tycker det är SKITBRA att ni tänker på mig ( därav min tanke att jag nog inte blir käk ) för så reagerar jag när jag är ulv - nä inte ta de som kan fås ut i lynch vi tar nån annan vi tror är god, som inte har skydd. du som lekt så länge kan väl inte vara obekant med sådana funderingar ?

Det håller jag inte med om helt enkelt eftersom de inte känner till den så varför skulle det få dom att se godare ut?
för ATT de fått ut en ond ? visserligen utanför lyan men ändå? Det HAR allt hänt flera ggr även om det visst resonerats om att det var visserligen i DL 1, eller DL2 , osv .. men nej där tycker jag att du har feltänk helt enkelt !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Pusseltråden
  • Black Friday